Fitness Seller

Word/PDF voor gevorderden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Merge cells gebruiken :rolleyes: tabs / spaties tussen de 2 getallen

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 03:03 ----------

Makkelijks vind ik het in excel maken en als excel-tabel invoegen

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 03:04 ----------

(insert table -> excel spreadsheet)

Met tabs of spaties werken maakt het nog moeilijker.
De tabellen komen uit Excel en daar staat alles in een aparte cel, maar dat zou idd werken.

Hoe bedoel je invoegen als excel-tabel? In welk programma?
 
Met tabs of spaties werken maakt het nog moeilijker.
De tabellen komen uit Excel en daar staat alles in een aparte cel, maar dat zou idd werken.

Hoe bedoel je invoegen als excel-tabel? In welk programma?
In word. Is toch in word dat je deed?
20kdi01.jpg


---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 03:34 ----------

Gaat ook via "insert" "object" dan heb je nog meer keuze

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 03:35 ----------

Dan krijg je die streepjes normaal niet meer, waarom is dat eigenlijk erg? :p
 
Net geprobeerd maar dat ziet er niet uit als je het dan omzet naar PDF.
Ik kopieer gewoon gans de tabel uit Excel en plak die in Word. Dan moet ik wel nog de tabel wat verkleinen maar dat gaat supervlot in Word.

Heel raar dat zoiets toch niet mainstream is. Ik ben wel benieuwd of Office 2013 hierin verandering zal brengen. Wrs niet, maar ik heb ergens gelezen dat je binnenkort ook PDF's met Word zou kunnen openen enzo.
 
Dat ziet er niet uit? :p Hoe het er uit ziet kan je aanpassen hoor :p.
344pjwz.png
 
De oplossing is Open Office gebruiken. Als je jouw bestand inleest in Open Office en vanuit daar direct naar PDF omzet heb je al geen puntjes meer op de lijntjes. Wel nog wat verkeerde dikte sommige lijntjes en wat verspringende marges. Als je gelijk het bestand aanmaakt in Open Office heb je die problemen niet.
 
Dat ziet er niet uit? :p Hoe het er uit ziet kan je aanpassen hoor :p.
344pjwz.png

Ik bedoel dat de lijnen verdikt worden en dat je ze niet meer superdun krijgt :p Ik vind het ook niet zo handig omdat je er niet in kan werken met opmaakprofielen en als je dan iets wil aanpassen is het wat omslachtig.

Open Office test ik vanmiddag uit
 
De oplossing is Open Office gebruiken. Als je jouw bestand inleest in Open Office en vanuit daar direct naar PDF omzet heb je al geen puntjes meer op de lijntjes. Wel nog wat verkeerde dikte sommige lijntjes en wat verspringende marges. Als je gelijk het bestand aanmaakt in Open Office heb je die problemen niet.

Werkt verrassend goed!

Maar die tekstverwerker is een nachtmerrie om met tabellen te werken. De breedte van kolommen aanpassen gaat voor geen meter en je bent ook alle opmaak kwijt uit Excel. Op deze manier tientallen tabellen uit Excel halen is dan nog meer werk dan met het programma InDesign. Misschien dat hij wel de tabellen goed zou meenemen als die uit de Excel van Open Office kwam, maar dat is geen optie want iedereen werkt gewoon met Excel.

De tabellen dan vanuit Excel naar Word en dan naar Open Office Writer gaat ook moeilijk. Open Office kan niet overweg met de samengevoegde cellen die in tabellen staan, maar neemt wel de opmaak van de tekst over, maar niet de opmaak van de tabelranden. Die worden random verdikt, de ene lijn al iets meer dan de andere dus ook weer jammer want de PDF conversie werkt heel goed in deze software, maar voorlopig blijft mijn voorkeur dus InDesign.

Ik heb op het internet nog wat gelezen over PostScript en dat drukkerijen deze methode gebruiken maar ik heb geen flauw idee hoe het werkt. Misschien dat dit een belletje doet rinkelen bij iemand?
 
Als je op mijn manier afdrukt zal die lijn normaal even dik zijn als bij "gewone" tabellen ;)
 
edit: zie verder
 
Laatst bewerkt:
Stond je wel op 100% ingezoomd?
 
Ja dat heb ik toen uitvoerig uitgetest, maar eigenlijk moet hij het ook goed weergeven als je in- of uitzoomt.
 
Een PDFje hier, een PDFje daar, klik, klik, klik, en het is al klaar.

Eindelijk, na een goede week kunnen jullie met een gerust hart gaan slapen. Gedaan met die slapeloze nachten, eetbuien en een eindeloze consumptie aan energiedrankjes. Ik heb de oplossing gevonden. Superkwaliteit gegarandeerd in PDF bij elke tabel, met dikke of dunnen lijnen, in- of uitgezoomd en dat allemaal in minder dan 1 minuut!. Ik denk dat jullie blij zijn dat jullie vanaf nu in enkele simpele stappen PDF's kunnen genereren van hoogstaande kwaliteit:

Stap 1)
Maak het document in je favoriete tekstverwerker (Word, Open Office ...) en sla het document op als een RTF-bestand
Stap 2) Maak een nieuw document aan in Adobe Indesign en stel je marges in bij het aanmaken van het document.
Stap 3) Importeer het document in Indesign via Bestand --> Plaatsen, even wachten, shift indrukken en klikken in de linkerbovenhoek aan de linkerbovenmarge zodat alle pagina's worden ingevoegd
Stap 4) Maak er een PDF van door het bestand te exporteren naar PDF: Bestand --> exporteren, en kies voor "Afdrukken met hoge kwaliteit"

Mijn vorige omslachtige manier mag je dus vergeten. Na bijna een week research staat dit goedbewaard geheim bij deze op het internet.

Mocht iemand problemen ondervinden, laat het weten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven