MuscleMeat

Worden Wei-eiwitten langzamer i.c.m. caseinaat?

Bezoekers in dit topic

3XMMM

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
1
Dag mensen,

Ik hoor weleens verhalen dat wei-eiwit langzamer wordt opgenomen door het lichaam als dit wordt gemengd met langzame eiwitten zoals caseinaat. Is dit nu zo of is het maar een fabeltje?

Grtz

is stel er enorme vraag tekens bij iig...

Lijkt mij pure logica..........hoe puurder een stof is, des te meer "vrijheid" heeft het om "alleen" opgenomen te worden. Hoe puurder hoe beter dus

vergelijk het met een shake gemaakt van hetzelfde soort eiwit gemixed met water, of een shake met melk.............bewezen is dat water sneller opneemt omdat melk lactose bevalt hetgeen de opname van eiwit vertraagt!

Het "langzame" van caseine zit er in dat het onder invloed van maagzuur in de maag gaat vlokken, Hierdoor word het een dikkere brij die langzaam de maag passeert.

Het "snelle" van wei komt doordat dit niet vlokt en de de maag sneller passeert.

Alles wat je samen met wei neemt zal de passersnelheid beinvloeden, maar de uiteindelijke snelheid van het passeren is ook afhankelijk van de hoeveelheid

- een klein beetje caseine (zoals bv in 30gr wei poeder gemengd met 2.5dl melk) zal weinig effect hebben. Als je shake voor de helf uit caseine bestaat is dit effect wel groot

en de dikte van een shake

- Een wei shake die net zo dik is als kwark doet er langer over dan een weishake die net zo dun is als water

DAt is ook de reen dat de zgn TR eiwitten van een tijdje terug die gewoon een mengsel waren van wei + caseine niet echt effectief TR waren. De aanwezige caseine vlokte en "blokkerde" het snelle passeren van de wei.

Dus ja, caseine heeft invloed op de passeersnelheid van wei, maar de mate waarin is sterk afhankelijk van diverse factoren.

vergelijk het met een shake gemaakt van hetzelfde soort eiwit gemixed met water, of een shake met melk.............bewezen is dat water sneller opneemt omdat melk lactose bevalt hetgeen de opname van eiwit vertraagt!

Bewezen is ? ? ?

kan je aangeven in welk onderzoek is aangetoont dat het gebruik van melk ipv water de snelheid signifikant beinvloed ? ?

En wat lactose aangaat. Lactose zorgt voor de grotere insuline response wat de opname juist zou versnellen (meer transport de cel in)

• Topic Starter Topic Starter
Mmm dus ik zou het beste een whey proteine moeten bestellen en een met langzame proteine, bijv. protein 80? Aangezien ik snelle eiwitten moet hebben na de training en overdag en 's nachts langzame?

Grtz

voor in de avond kan je ook voor kwark (caseïne) gaan ipv een proteïn 80

ik heb zelf verschilende eiwitten

sochtens en na het trainen isopreme van ultimate nutrition (zeer snellen eiwitten)
overdag whey van ultimate nutrition
en savonds voor het slapen micellar matrix van iss (een blend van verschilende eiwitten waaronder casein, whey, egg)
zo heb ik verschilende eiwitten voor verschilende tijdstippen

gr martijn

Terug
Naar boven