AndroidHealthClinic

Wordt BB een “elite” sport?

Bezoekers in dit topic

Gingerbreadman

DBB Koekje
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
3.353
Waardering
732
Lengte
1m80
Massa
98kg
Vetpercentage
10%
Gezien de huidige prijsstijgingen merk ik dat ik, en met mij veel mensen om mij heen, steeds vaker de afwegingen maken of bepaalde voeding en/of supplementen daadwerkelijk nodig zijn.
Sprekende voor mijzelf kocht ik voorheen bijvoorbeeld alleen voeding, eiwitten, vits, pwo e.d. altijd bij musclemeat of XXL.
Enerzijds omdat er een prima prijs/kwaliteit verhouding was, daarbij op basis van mijn voedingschema, maar anderzijds ook zeker omdat ik van bepaalde items simpelweg hoopte dat die een positief effect zouden hebben op mijn levensstijl/workout. (Lees: niet essentiële voeding/supps)

Vandaag de dag merk ik, doordat de prijzen echt absurd de pan uit rijzen, ik doelbewuste keuzes maak. Ik ga alle webshops af en maak pas een keuze als ik alles af ben gegaan. Ik wijk dan ook tegenwoordig helaas af van mijn vertrouwde shops.

Het lijkt er daardoor voor mij op, en deze mening wordt in de twee gyms waar ik kom gedeeld, dat bodybuilding steeds meer een sport wordt voor mensen met een dikke portemonnee. Ergo (uitvergroot) een “elite” sport?
Ik ben benieuwd of meer mensen dit herkennen. (Of misschien ben ik wel gewoon zo zuinig)

Wellicht dat we een topic kunnen maken om elkaar te voorzien van interessante aanbiedingen om deze sport op voeding en supp gebied nog betaalbaar te houden.

Nb: laat ik duidelijk zijn dat dit geenszins een topic is om XXL of MM te bekritiseren. Dit zijn voor mij nog altijd een van de beste aanbieders van BB voeding/supps en ben vanaf jaar 1 bij beide shops al klant. Daar bij,vrijwel alle supplementen webshops verhogen hun prijzen. Dit topic is er slechts om de discussie aan te gaan of BB een elite sport wordt en om elkaar wellicht te helpen in de aanschaf van voeding en supps.
 
Laatst bewerkt:
Goed topic.

Ging gisteren vlees halen bij de Jumbo, ter afwisseling. 26,- voor een klein kut beetje vlees. Zat op de terugweg aan te denken na de zomer langzaamaan het bijltje erbij neer te gaan gooien en een ander voedingspatroon aan te gaan nemen.

Niet mijn stijl die tering elite hun zin te geven maar vind t zonde van mn poen aan het worden.

Gelukkig nog wat nachtjes om over na te denken.
 
De prijzen van AAS zijn nog steeds hetzelfde.

Big Lebowski Reaction GIF
 
Is dat een probleem van alleen bodybuilders? Vlees eten op zich wordt straks een hobby voor de elite.
 
Was laatst wel verbaast dat een 2.5kg pot whey in de 70 euro kostte. Dacht dat ik vroeger daarvoor wel een 4kg zak had.

Toch kan je die +/- 200 gram eiwit per dag makkelijk uit andere dingen halen en zijn supps niet echt noodzakelijk.

De sportscholen waren voor het Basic fit tijdperk ook duurder terwijl je minder luxe apparaten had. In dat op zicht valt het nog wel mee.
 
Erwten- en rijsteiwitpoeder zijn vaak best goedkoop in bulk te krijgen. 50/50 mengen geeft een behoorlijk goed aminoprofiel, qua samenstelling compleet en goede verhoudingen. Drink nu 1-2 shakes per dag ervan -niet te zuipen btw-, puur omdat het de goedkoopste eiwitbron is van goede kwaliteit.
Pangasius en witte koolvis zijn ook best goedkoop, maar niet altijd lekker.
 
Alles is ook absurd duur geworden..... vooral eiwitten spannen de kroon. Haalde eerder ook wel eens bij de boven genoemde webshops maar het laatste halfjaar alleen nog bij MP betaal daar tussen de 85-100 euro afhankelijk van de aanbieding voor een 5kg zak whey isolaat. Dat is dan nog te wel te overzien maar het is ook het totaal plaatje van supps + vlees wat je gewoon een paar 10tjes per maand extra kost. Aangezien er genoeg mensen zijn die nog maar net rond kunnen komen, kun je wel zeggen dat bodybuilding indd een elite sport is geworden.
 
Alles verkloten in je leven en in een instelling terecht komen of al je geld over de balk smijten en aan het toeslageninfuus gaan. Zit je gebakken (en kan je nog bakken)
 
Qua eiwitrijk voedsel kun je vooralsnog veel uit kwark halen. Dat kost voorlopig nog 0,79 voor ca. 40 gr eiwitten als je het goedkoopste merk koopt. Die kilopotten zijn nog net een paar cent goedkoper. Ik verwacht wel dat ook dat iets duurder zal gaan worden, vanwege de doorwerking van inflatie in de zuivelindustrie.

Wat supplementen betreft, zou ik me meer dan ooit afvragen of het wel echt voldoende waar voor je geld biedt. Van veel supplementen wordt het nut simpelweg overdreven en is het het geld echt niet waard. Maar dat is een afweging, die je voor jezelf moet maken. Wat voor mij als hobbyist geldt, hoeft niet te gelden voor BB'ers met wedstrijdambities bijv.
 

Geen slecht idee: Kippenhokken razzia's
Ik reed laatst op de motor en zag iemand met een geit onder zijn arm op straat lopen. In de buurt van een geiteboerderijm.

Real story. Ik was te flabbergasted om te beseffen of hij mogelijk dat beestje had gejat.
Maar de jongen was blank dus ik dacht, meeeh, dat zit wel goed.
 
Ik word radicaal als vega vlees goedkoper gaat zijn dan echt vlees.
 
Erwten- en rijsteiwitpoeder zijn vaak best goedkoop in bulk te krijgen. 50/50 mengen geeft een behoorlijk goed aminoprofiel, qua samenstelling compleet en goede verhoudingen. Drink nu 1-2 shakes per dag ervan -niet te zuipen btw-, puur omdat het de goedkoopste eiwitbron is van goede kwaliteit.
Pangasius en witte koolvis zijn ook best goedkoop, maar niet altijd lekker.
Van deze eiwitten moet je dan wel 25% meer van nemen omdat de biobeschikbaarheid (dierlijk tov plantaardig) tussen de 18-25% afneemt.
 
Goed topic.

Ging gisteren vlees halen bij de Jumbo, ter afwisseling. 26,- voor een klein kut beetje vlees. Zat op de terugweg aan te denken na de zomer langzaamaan het bijltje erbij neer te gaan gooien en een ander voedingspatroon aan te gaan nemen.

Niet mijn stijl die tering elite hun zin te geven maar vind t zonde van mn poen aan het worden.

Gelukkig nog wat nachtjes om over na te denken.
Blokje Vivera Tofu kost ~ 1,50 voor 500gram.
 
Back
Naar boven