XXL Nutrition

Wordt BB een “elite” sport?

Bezoekers in dit topic

Spa komt wel uit Spa, maar natuurlijk gestoord om water, vanuit België, in flessen over de weg te transporteren terwijl we in Nederland kraanwater hebben van extreem hoge kwaliteit, als we het dan toch over duurzaamheid etc hebben zouden ze daar ook een verbod op moeten zetten. Om over San Pellegrino dan nog maar te zwijgen :roflol:
Alvast 1 tip voor als je kleine er is. Sommige babys kunnen eerste paar maanden niet tegen kraanwater en krijgen gigantische krampjes waardoor ze constant janken. Stap je over op barleduc bijv dan is dit vrij snel weg.

(Spreek uit ervaring….)
 
Alvast 1 tip voor als je kleine er is. Sommige babys kunnen eerste paar maanden niet tegen kraanwater en krijgen gigantische krampjes waardoor ze constant janken. Stap je over op barleduc bijv dan is dit vrij snel weg.

(Spreek uit ervaring….)
Teveel kalk?
 
  • Like
Waarderingen: ak
Ja blijkbaar, 2 weken lang echt constant huilen en alles geprobeerd tot we ouderwets een tip kregen probeer bron water en dat werkte. En als je dan de kraamzorg/ consultatie buro daarop aanspreekt zeggen ze nee kan niet water is laatste x jaar maximaal gezuiverd in NL….
 
Ja blijkbaar, 2 weken lang echt constant huilen en alles geprobeerd tot we ouderwets een tip kregen probeer bron water en dat werkte. En als je dan de kraamzorg/ consultatie buro daarop aanspreekt zeggen ze nee kan niet water is laatste x jaar maximaal gezuiverd in NL….

Naar mijn weten stroomt verreweg het meeste kraanwater nog door kale asbestleidingen door heel NL🤭🤐🙃 zuiver....
 
  • Wow
Waarderingen: ak
Naar mijn weten stroomt verreweg het meeste kraanwater nog door kale asbestleidingen door heel NL🤭🤐🙃 zuiver....

Wij vervoeren per week wel 15 combinaties met oude asbestwaterleidingen van brabant water, das alleen brabant al🤣

Geen binnenlaag, kale asbest. Word allemaal onder de grond gestopt in Tilburg totdat ze weten wat ze ermee aan moeten
Word
 
Alvast 1 tip voor als je kleine er is. Sommige babys kunnen eerste paar maanden niet tegen kraanwater en krijgen gigantische krampjes waardoor ze constant janken. Stap je over op barleduc bijv dan is dit vrij snel weg.

(Spreek uit ervaring….)
Barleduc is minder gezuiverd dan kraanwater uit Utrecht.

Kalk kan heel erg per regio verschillen, is wel een goede tip.
 
Wij vervoeren per week wel 15 combinaties met oude asbestwaterleidingen van brabant water, das alleen brabant al🤣

Geen binnenlaag, kale asbest. Word allemaal onder de grond gestopt in Tilburg totdat ze weten wat ze ermee aan moeten
Word
Dat is een plot van de rest van Nederland...
 
Alvast 1 tip voor als je kleine er is. Sommige babys kunnen eerste paar maanden niet tegen kraanwater en krijgen gigantische krampjes waardoor ze constant janken. Stap je over op barleduc bijv dan is dit vrij snel weg.

(Spreek uit ervaring….)
Ja blijkbaar, 2 weken lang echt constant huilen en alles geprobeerd tot we ouderwets een tip kregen probeer bron water en dat werkte. En als je dan de kraamzorg/ consultatie buro daarop aanspreekt zeggen ze nee kan niet water is laatste x jaar maximaal gezuiverd in NL….
Waar ik woon is het water tamelijk zacht, maar ik zal de tip onthouden :p
Eerst gewoon lekker aan de tiet als dat gaat.
Naar mijn weten stroomt verreweg het meeste kraanwater nog door kale asbestleidingen door heel NL🤭🤐🙃 zuiver....
Boeiend, asbest is fantastisch mooi materiaal (zolang je er niet in zaagt/boort)
 
Waar ik woon is het water tamelijk zacht, maar ik zal de tip onthouden :p
Eerst gewoon lekker aan de tiet als dat gaat.

Boeiend, asbest is fantastisch mooi materiaal (zolang je er niet in zaagt/boort)
Klopt, maar als we over zuiver spreken, past niet in dat verhaal.
 
Heeft ie misschien toch gelijk…


100% waar. Daarom zijn ze nu overal de leidingen aan het opgraven. Speciaal voor dit project zijn er 100en bakken geprepareerd voor vervoer.
 
  • Wow
Waarderingen: ak
Ja blijkbaar, 2 weken lang echt constant huilen en alles geprobeerd tot we ouderwets een tip kregen probeer bron water en dat werkte. En als je dan de kraamzorg/ consultatie buro daarop aanspreekt zeggen ze nee kan niet water is laatste x jaar maximaal gezuiverd in NL….
In België is het volgens mij de standaard om geen kraanwater te geven aan baby's.
In de Aldi zijn het de flessen met roze stop :)
 
Maarja als we alles onderbouwen uit meningen komen we nergens.

Bij de minste beschadiging komen er vezels vrij, ik geloof nooit dat de leidingen 30 jaar onbewogen in de grond liggen, daar gebeurt veel mee, trillingen en bodemverzakking.
Asbest is goed materiaal in een ideale situatie. In de praktijk bewijst het zich vaak anders uit.

Geknapte waterleiding komt regelmatig voor.
Een beschadigde door werkzaamheden komt vaak voor. Legio situaties waarin asbest het drinkwater kan verontreinigen. Ik vind het alles behalve veilig en zuiver.


Asbest is zoveel gebruikt omdat we toen onwetend waren. Getuige de manier waarop het nu de grond uitgaat met alle veiligheidsmaatregelen daarbij
 
Laatst bewerkt:
In België is het volgens mij de standaard om geen kraanwater te geven aan baby's.
In de Aldi zijn het de flessen met roze stop :)
Wist ik dit maar eerder waren 2 helse weken dat ie overdag echt 0 sliep. Alles geprobeerd en uiteindelijk bleek het simpel het water te zijn.
 
Wij vervoeren per week wel 15 combinaties met oude asbestwaterleidingen van brabant water, das alleen brabant al🤣

Geen binnenlaag, kale asbest. Word allemaal onder de grond gestopt in Tilburg totdat ze weten wat ze ermee aan moeten
Word
Ik kan het water uit de kraan ruiken:(
 
Het hebben over bewust worden van je consumeergedrag en vervolgens een plaatje van geïmporteerde aardappelen plaatsen.
:o

Maar serieus, worden sommigen hier nu pas 'bewust' van hun consumeergedrag vanwege de hoge prijzen? Hoe kon je nou niet bewust zijn van je consumeergedrag als je een voedingsschema hebt? Is dat niet het toppunt van bewustheid over je consumeergedrag? iig qua hoeveel je consumeert.

Altijd als ik het woord consumeergedrag zie of hoor voelt het alsof iemand mij ergens voor op het matje wil roepen.
Veel consumeren staat gelijk aan niet deugen.
Het leuke is dat al die rijke linkse rakkers wel lekker veel consumeren dus het is een gevoelige kwestie. De dure biologische producten moet hen redden alsnog te kunnen deugen en wel te blijven consumeren.
 
Back
Naar boven