XXL Nutrition

Wordt ie nou echt serieus? - Koppie's log

Bezoekers in dit topic

Koppie

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
3.231
Waardering
3.766
Lengte
1m84
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Tijd om mezelf een schop onder mijn kont te geven en serieus de boel naar een hoger niveau te krijgen. Vorig jaar heeft in het teken van afvallen gestaan. Voeding steeds beter op orde gekregen en lekker aan het trainen geslagen. Nu na de feestdagen full yolo gegaan en door omstandigheden minder (tot niet) kunnen sporten. Die omstandigheden ben ik natuurlijk helemaal zelf.........

Ik kan de ene week meer trainen dan de andere, maar heb net mijn agenda geblokt voor de trainingen die ik wil doen en dan kom ik uit op 6 maal in de ene week en 3 maal in de andere week.

Mijn schema wordt als volgt:

UB1:
Barbell row 4x8
Reverse lat pull down 3x10
Bench press 4x8
Incline bench press 3x10
Triceps dips 2x8
Preacher curl 2x12
Side raise 3x10


LB1:
Squats 3x8
Leg press 3x10
Romanian deadlift 3x8
Lying leg curl 3x12
Standing calf raise 3x6
Seated calf raise 3x12

UB2:
Pull ups 2x8 (+1xfail)
One arm DB row 3x10
Bench press 3x10
Incline bench press 3x10
Skull Crushers 3x8
Incline DB curl 2x10
Shoulder press 3x10

LB2:
Squats 2x10
Leg press 3x10
Romanian deadlift 3x10
DB Lunge 3x12
Standing calf raise 3x8
Seated calf raise 2x15

De ene week train ik als volgt:
Ma; UB1
Di; LB1
Wo; UB2
Do; LB2
Vrij; Rust
Za; UB1
Zo; LB1

De andere week:
Ma; UB2
Di; Rust
Wo; LB2
Do; Cardio
Vrij; Rust
Za; Rust
Zo; Rust

Voedingsschema is IIFYM en gericht op cutten. Mijn BMR is op dit moment 1881 (HB) en mijn behoefte is 2586 kCal zijn. Wil dus rond de 2100 kCal uitkomen. E/K/V, waarbij ik de basis leg bij E=170 gr en V=84 gr, rest vul ik aan met K of verder met E.

Ik zal voornamelijk mijn trainingen loggen om zo die extra stok achter de deur te hebben aangezien ik daar de afgelopen tijd het een beetje heb laten liggen.

Mochten jullie op en/of aanmerkingen hebben dan hoor ik die natuurlijk graag.

Greetz Koppie
 
In, succes!
 
Ok de eerste UB zit erop.
Totaal 53 min in de gym.
Lekker met mijn eigen mix op de oortjes.......kwam toevallig ook precies uit!
Helaas erg druk maar had geluk dat ik nergens lang hoefde te wachten. Heb alleen ipv incline bench met bb db's moeten pakken. Valt mee dus. Helaas vielen de krachtstats me wel tegen. Ach eind van het jaar is dat zeker weten anders.

BOR 4x8x30
Rev lat pull down 3x10x50
BP 2x8x50 1x7x50 1x6x50, sjees merk dat mijn tri's en schouders erg achterlopen.......
Incline DB press 1x10x12 2x10x14
Triceps dips 2xbw
Preacher curl 1x12x20 1x12x25
Side raises 3x10x5

Niet echt om over naar huis te schrijven dus, maar.......genoeg ruimte om te verbeteren dus......

Voeding tot nu toe.....
E = 136 gr
K = 80 gr
V = 61 gr
Er staat nog een whey shake op het programma, moet dan alleen nog zo'n 20 gr aan vet. Wat is de beste optie? Ik heb nog pindakaas in huis, kan ook plakjes kaas nemen, ongepelde pinda's? Mhmmmm wat zal ik doen......

Morgen LB1........ik kijk er al naar uit.
 
Heerlijk.....voel zo'n lekkere spierpijn waarbij je weet dat je wat gedaan hebt......
Gister is mijn voeding uitgekomen op:
Calorieen: 1971
E: 186
K: 102
V: 86

Gewicht bij openingspost 83,7
Gewicht vanmorgen 83,0

Zal voornamelijk maaginhoud zijn.

Enige supp's die ik nu gebruik zijn Whey en Visolie. Heb nog creatine staan, maar wil eerst eens kijken of ik nog vooruit kan gaan in kracht tijdens mijn cut. Zal op het moment dat ik blijf hangen creatine gaan gebruiken om te kijken naar het verschil. Ben benieuwd.

Ben ook benieuwd wat het schema mij gaat brengen aangezien ik nu voor het eerst helemaal strikt een schema volg.
Heb trouwens in de tweede week een dag Cardio staan, maar aangezien ik geen trek heb in 1 uur lang cardio zal het ook een half uurtje lekker freewheelen worden.
 
Ik voel zo'n lekkere spierpijn door een baby die mn nachten verpest :D

Hoe ver wil je cutten? Ik heb ongeveer dezelfde stats als jij (1m82, 81kg, vet% onbekend maar gok ook rond de 15%) maar ik ga nu nog even door met langzaam bulken.
 
Ik voel zo'n lekkere spierpijn door een baby die mn nachten verpest :D
Hoe ver wil je cutten? Ik heb ongeveer dezelfde stats als jij (1m82, 81kg, vet% onbekend maar gok ook rond de 15%) maar ik ga nu nog even door met langzaam bulken.

Mijn dochter staat soms wel en soms niet ineens naast het bed.......papa, mag ik bij jou komen liggen? Gelukkig gaat het tegenwoordig steeds makkelijker om haar dan weer terug te leggen in haar eigen bedje, dus hou de moed erin.........ook dat komt goed.

Hoe ver ik wil cutten? Mhmmm ik weet op dit moment ook mijn vp niet en ik sport bij BF dus daar kan ik het ook niet laten meten. In mijn omgeving niemand die ik ken die daar ervaring mee heft, dus ik doe het lekker op het gevoel en de spiegel........Wil dit keer echt een volledige six pack zien eer ik weer ga bulken. Timing maakt me dan niet zo heel veel uit (zomervakantie enzo).
 
Hoppa LB1 is ook achter de rug......

Squat: 1x8x60 2x8x70, heb echt wel wat ingeleverd zeg......snel terug winnen die handel
RDL; 3x8x60, voornamelijk letten op houding, was de eerste keer ooit en moet zeggen dat ik deze wel lekker vind!
Leg press; 3x10x120, had hier wel meer uit kunnen halen, dus volgende keer omhoog
Seated calf raise; 3x12x90
Lying leg curl (is seated geworden); 1x12x45 (pffff burn niet normaal), 2x2x40
Standing calf raise (smith); 1x6x90 2x6x110

Op zich een ok training, al merk ik overall wel wat krachtverlies. Hoop dat dit toch snel terugkomt ondanks dat ik in een cut zit........

We shall see

Voeding so far:
E: 99 gr
K: 55 gr
V: 20 gr
KCal: 811

Maaaarrrrr het avondeten zit er nog niet in net zoals de laatste whey shake

Morgen weer verder met UB2.......gelukkig (nog) geen enorme DOMS, maar alleen een lichte spierpijn na UB1 gister.

Sportschool was weer druk.......was bezig met RDL moest er zonodig een tegen de bar aanlopen terwijl hij druk aan het lullen was....... boze blik gegeven omdat ik echt geen zin heb om de muziek van mijn oren af te halen en mijn set af te breken........Was het maar weer februari, scheelt weer in de drukte.
 
Ok ik ben gister qua voeding als volgt geeindigd;
KCal: 2471, is nog onder mijn Kcal behoefte, maar iets hoger dan mijn doel (pasta was te lekker en ik ben zowel gister als vandaag op de fiets naar het werk)
Gewicht vanmorgen was nog zelfs iets lager 82,9.
E: 168
K: 243
V: 89

Vanavond staat UB2 op het programma! Zin in, al is mijn spierpijn wel iets intenser geworden. Ga gewoon toch lekker aan de slag, weet van mezelf dat ik er even doorheen moet. Zal niet te extreem gaan en zorgen dat ik goed warm ben van te voren.

Voel me rug ook al lekker en dat moet van de RDL van gisteren komen. Blij dat ik het eindelijk heb aangedurft om deze oefening te doen. Heb nog wel even gekeken naar mijn BOR, mijn techniek was helemaal verkeerd. Ik trok de bb naar mijn borst.......misschien dat hij daarom zo ontzettend zwak was?!
 
Goed bezig dude!
 
Goed bezig dude!

Thanks mate......heb er ook altijd veel plezier in om te sporten en met mijn lichaam bezig te zijn. Enige is wel dat als ik het laat versloffen de drempel om weer te gaan meteen zo hoog is en dat terwijl ik weet dat ik maar 1 of 2 keer hoef te gaan om de smaak weer volledig te pakken te hebben. Waar ik nu wel enorm van baal is dat ik het direct na mijn vorige cut heb laten gaan en daardoor weer aangekomen ben zonder noemenswaardig te sporten. Dus een enorme gemiste kans. Ik zou graag in kracht ook wat sprongen willen maken, maar dat kan ik denk ik wel even vergeten nu ik dus weer aan het cutten ben.
 
Thanks mate......heb er ook altijd veel plezier in om te sporten en met mijn lichaam bezig te zijn. Enige is wel dat als ik het laat versloffen de drempel om weer te gaan meteen zo hoog is en dat terwijl ik weet dat ik maar 1 of 2 keer hoef te gaan om de smaak weer volledig te pakken te hebben. Waar ik nu wel enorm van baal is dat ik het direct na mijn vorige cut heb laten gaan en daardoor weer aangekomen ben zonder noemenswaardig te sporten. Dus een enorme gemiste kans. Ik zou graag in kracht ook wat sprongen willen maken, maar dat kan ik denk ik wel even vergeten nu ik dus weer aan het cutten ben.
Ja eens je het laat hangen is het al snel om zeep e... Vandaar dat ik ook wanneer ik weinig zin in heb gwn mn schema volg, de zin komt wel en anders achteraf zeker de voldoening. Stilstaan bij gemiste kansen heeft geen zin zeker :) Na de cut kan je altijd voor kracht gaan...
 
Ja eens je het laat hangen is het al snel om zeep e... Vandaar dat ik ook wanneer ik weinig zin in heb gwn mn schema volg, de zin komt wel en anders achteraf zeker de voldoening. Stilstaan bij gemiste kansen heeft geen zin zeker :) Na de cut kan je altijd voor kracht gaan...

Het is nog niet eens de kwestie of ik geen zin heb.......de December maand was voor mij heel druk (tja dat noemen ze prioriteiten stellen). Had mijn dochter meer vanwege de vakantie en aan haar wil ik natuurlijk zoveel mogelijk tijd besteden en moest vaker draaien, waardoor er simpelweg te weinig tijd over bleef. Maar goed nu weer volle kracht vooruit :lifter::flexing::flex::flexbiceps::flexgrin:
 
Ok UB2 is een feit, het was vandaag niet heel druk in de gym, alleen het grote nadeel is dat er maar 1 bp en 1 incline bp is......dan maar met db's op een bankje.

Daarnaast had ik toch nog wel last van spierpijn van UB1 dus niet te gek gedaan.
Pull ups; 8xbw 6xbw (bij 7 fail.......)
One arm db row; 3x10x18 (had meer in gezeten, maar wil niet forceren)
BP (DB's); 1x10x18 1x10x20 (pfoe voelde dit branden in schouders en nog erger in triceps....) 1x10x18
Incline BP (DB's); 3x10x16
Skull Crushers; 1x8x25 1x8x30 (sjees....die laatste rep......toch maar lichter) 1x8x25
Incline DB curl; 8x12 6x12 (viel dat even tegen)
Shoulder press; 3x10x16

Voeding vandaag:
KCal; 2033
E = 210 gr
K = 150 gr
V = 65 gr

Nu alleen nog kruidenthee en geen laatste whey shake. Genoeg proteine uit de voeding.
Heb de motivatie alweer helemaal te pakken......me happy
 
Gewicht vanmorgen 83,0 kg
Spierpijn vanmorgen........through the roof:(:(........en voornamelijk in de kuiten en de hams.........
Vanavond staat weer een LB-training op het programma, dus dat wordt afzien.......zal het wel rustig aan moeten doen.
Morgen rustdag en dan zaterdag en zondag hopelijk weer zonder spierpijn knallen.
 
Ik weet waarom je je schema zo opgesteld hebt, maar misschien is je "zware" week voorlopig nog iets te zwaar met 6 trainingen in 1 week als je je zo voelt? Ik doe het met vier waardoor ik telkens twee dagen tussen UB1/UB2 en LB1/LB2 kan laten... Of andere optie training 3/4 iets minder zwaar maken?
 
Ik weet waarom je je schema zo opgesteld hebt, maar misschien is je "zware" week voorlopig nog iets te zwaar met 6 trainingen in 1 week als je je zo voelt? Ik doe het met vier waardoor ik telkens twee dagen tussen UB1/UB2 en LB1/LB2 kan laten... Of andere optie training 3/4 iets minder zwaar maken?

Ik heb voor deze indeling gekozen omdat de volgende week ik veel minder kans heb om te gaan trainen. Ik wil niet nu al niet meer gaan en me gewoon strikt aan het schema houden. Dan de trainingen maar met wat minder intensiteit, zoals je al voorstelt in je andere optie.
 
Zo de training van gisteren nog even loggen, zoals al verwacht een training meer om te proberen de spieren wat losser te maken, want man man wat voel ik het overal. Heb ik trouwens altijd, als ik ook maar een week of 2 niet gesport heb dan heb ik daarna altijd spierpijn..........

Kon vanwege bezette racks niet mijn gewenste volgorde houden, maar wilde niet eerst een half uur wachten.......dus de volgorde is wat onlogisch.

LB2:
Seated calf raise; 2x15x70
Leg press; 2x10x100 (toch maar iets lichter ivm de spierpijn) 1x10x90
Squats; 2x10x60 (heb dit wel op een behoorlijk tempo gedaan, speedreps?)
RDL; 3x10x60
Standing calf raise; 1x8x80 1x8x90 1x8x100 (had al spierpijn in de kuiten en is niet minder geworden natuurlijk)
DB Lunges; 3x12x10 (10kg per DB)

Al met al wel lekker om even gegaan te zijn. Nu een rustdag, eind van de middag na het werk lekker een set van 5 uur neerzetten.
Zaterdag en zondag weer aan de slag. Dan zal de spierpijn wel weggetrokken zijn en zal ik hopelijk progressie kunnen loggen.

Voeding gister;
KCal = 2024
E = 181 gr
K = 72
V = 108

Vetten wat hoog door de chorizo en geraspte kaas in de frittata die ik gemaakt had (was wel jummie)
Gewicht vanmorgen 83,7 kg? Zal wel vocht en maaginhoud zijn ofzo......log het gewoon iedere dag, maar weet dat ik me niet blind moet staren op de verschillen per dag en moet kijken naar de langere termijn.

Keep you posted......
 
Een set van vijf uur? Das ook de moeite... Hopelijk niet teveel spierpijn ondertussen :D
 
Een set van vijf uur? Das ook de moeite... Hopelijk niet teveel spierpijn ondertussen :D

Ja dat is zeker de moeite. Van mijn hobby een beetje mijn werk maken.......niet dat ik er rijk van wordt, maar heb zo al meer dan alleen mijn apparatuur terug verdiend!
En voor wat betreft de spierpijn.....tja of ik nou thuis op de bank hang of achter een draaitafel sta............
 
Back
Naar boven