AndroidHealthClinic

Work in Progress, Recovering from the Weak, Getting Back and Beyond!

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

Conversion

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2010
Berichten
811
Waardering
24
Lengte
1m93
Massa
91kg
Na lang wikken en wegen toch maar besloten een logje te gaan maken en bij te gaan houden. Ik ben nu twee weken weer volledig aan het trainen na een jaar gestopt te zijn geweest.

(Het blijkt een best lang verhaal te zijn geworden, maar moest het toch even kwijt. Je kan het lezen als je geïnteresseerd bent naar de pijnklachten, anders scroll naar beneden!)

Om te beginnen vanaf het begin. Ik ben ongeveer 6 jaar geleden begonnen met trainen, in het begin om mijn onderrug aan te sterken omdat ik hier ontzettend veel last van had. Lang staan of lopen was funest, laat staan op stap gaan of een festival.

Sporten werd op een gegeven moment wat serieuzer en dus ook een voedingsschema. Stats op dat moment 193cm bij 70kg ofzo. Ik was een echte ecto, een lange slungel. Vroeger riep mn pa al altijd loop recht, nu ontzettend veel spijt van dat ik daar nooit naar geluisterd heb. Maar goed, rounded shoulders en lage rugpijn tot gevolg (Rounded shoulders was ik toen niet bewust van). Maar goed steeds meer gaan trainen, steeds serieuzer maar ook steeds meer klachten. RSI achtige klachten, houdingsgerelateerd. In die tussentijd heb ik alles al gedaan op training en voedingsgebied waaronder 5x5, RPT, standaard splits en intermittent fasting. Pijnlijke klachten werden niet minder maar meer, onderrug was toen wel bijna pijnvrij. Maar op een gegeven moment continue pijn tussen schouderbladen, steken in knieen bij lang buigen (zitten) of inspanning, stijve nek, krakende schouders. Heel veel professionals geweest variërend van fysiotherapie, manuele therapie, chiropractie, dry needling, mensendieck, allen in mijn optiek niet capabel genoeg! Zolang het iets standaard is weten ze het, chronische klachten ho maar! Vorig jaar kwam ik bij een pijn therapeut die aan dry-needling doet die mij adviseerde tijdelijk te stoppen met krachttraining. Op dat moment was ik 1,5 jaar bezig met Intermittent Fasting en mijn stats op dat moment:

193cm
83kg
12%

BP: 100
SQ: 110
DL: 170 (Geen perfecte vorm, 160 mooi)
OHP: 65
BOR: 75

Ik was op de goede weg maar eerlijk gezegd door alle pijntjes kreeg ik steeds minder zin en motivatie. Ik had Adipower weightlifting shoes aangeschaft, de dure Rehband Knee sleeves uit Amerika over laten komen. Hopen dat dit beter zou gaan. Jammer niet dus. Die pijntherapeut zei mij dus tijdelijk te stoppen, hier heb ik naar geluisterd echter ben ik toen totaal mijn motivatie verloren. Niet op eten gelet, een jaar niet getraind. De therapeut zei na een paar maanden dat ze me uitbehandeld had, maar mijn klachten waren niet weg). Het heeft me gedurende afgelopen zomer zeker 2 maanden geduurd me er toe te zetten weer een gym in te lopen. Nu heb ik het ondertussen wel goed terug die motivatie en discipline. Echter loop ik nog steeds met klachten waardoor ik niet volledig mijn workouts kan benutten. Maar door mijn hervonden motivatie ben ik gemotiveerder dan ooit om ook mijn pijnklachten aan te pakken, ik ben pas 27 jaar en moet nog een heel leven. Dit terwijl er momenten zijn geweest dat ik het echt allemaal niet meer zag zitten. Pijnklachten alsof er 24/7 een mes tussen je schouders zit te wrikken om maar iets op te noemen. Momenteel is het dus ook nog vooral zaak van herstel, getting back to the top en hier overheen!

Mocht ik mijn klachten zelf mogen diagnosticeren zou dit iets zijn in de trant van jarenlange slechte houding staand en zittend (Ben nu 27, RSI klachten begonnen ongeveer 10 jaar geleden). Hier geen gehoor aan te geven, te negeren, andere houdingen aannemen. Hierdoor rounded shoulders en disbalans in het lichaam, hierop krachttraining gaan doen waarop rounded shoulders erger zijn geworden en de disbalans in mijn spieren groter is geworden. Hierdoor steeds meer en verschuivende klachten gekregen waaronder fascia verklevingen en hardnekkige triggerpoints. Ik heb het laatste jaar wel heel veel gelezen op internet, zelfstudie. Foamrolling doet me goed, is op mijn benen erg pijnlijk, mijn rug voelt als een hobbelbaan. Echter kom ik met zelfmassage niet ver genoeg. Ik ben nu al zo ver dat ik niet 24/7 pijn heb, wel elke dag. Maar ook pijn went. Ik kraak de gehele dag mijn nek en ruggenwervels, ik voel gewoon een spanning. Ik heb eind deze week een afspraak voor een therapeut die Active Release Techniques gebruikt, ik hoop hier profijt aan te hebben. Het zou verder gaan als myofascial release. En anders zoeken we weer verder. Iemand tips?

Ik heb wel eindelijk zelf geleerd hoe ik rechtop moet lopen. Stel je eens voor als je al je hele leven lang niet rechtop loopt, je weet niet meer hoe je wel rechtop loopt. Maar dit is wel een vooruitgang. Mijn borstspieren zijn altijd erg strak/ overontwikkeld geweest ten opzichte van mijn rug. Ik pak mijn rugspieren momenteel dus ook meer aan. Zo had ik een gymbuddy waarbij we ongeveer even sterk waren, alleen bij pullups was hij altijd een stuk sterker. Nooit gerelateerd aan mijn klachten. Nu dus wel.

Maar goed, back to het logje.


Huidige stats:
193cm
87kg
BF? (Zie onderaan voor pic)

Ik kan dus niet/ bijna niet mijn benen trainen. Ik heb van de week geprobeerd leg press te doen. Ik had mijn voeten goed geplaatst, wilde het gewicht van 40 kg weg drukken. Echter voordat het gewicht ook maar 1mm bewoog schoot het alweer in mijn knie. Alsof een naald vanaf de voorkant mijn knie wordt in geprikt. Paar dagen later kon ik gelukkig wel een lunges doen zonder gewicht 3x8 iedere been. Eind van elke set merkte ik het wel in mijn knie.

Ik train momenteel 4x per week met een zelf ontwikkelde split. Het liefst zou ik MA, Di, Do, Vr te gaan maar ik heb onregelmatige werktijden- dagen. Zo komt het meer dan geregeld voor dat ik Ma,Wo,Do,Vr sport, of totaal andere combo's. Het is niet anders.

Ik heb elke training de laatste paar oefeningen erbij staan specifiek voor core. Die is erg zwak. Ik wil atletisch gaan trainen. Hierin bedoel ik niet een atletisch fysiek maar wel sterk en flexibel. Bodybuilders zijn vaak traag en stijf, dit wil ik niet meer.

Zodra ik benen wel weer echt kan gaan trainen gooi ik het schema om. Maar ik kan nu niet veel. :(

Dag 1.
Chin-Up's
Lat-Pull Down
Bent Over Barbell Row (3x10)
Low Cable Row (3x10)
Dumbell Curls (3x10)
Benen
Back Extensions
Plank
Side Plank

Dag 2.
Bench (3x10)
Incline Dumbell Press (3x10)
Cable Fly's (3x10)
Dips
Push-Up (Voeten in TRX)
Scapula Push Up
Side Bend (Machine)
Pec Stretch
Handstand

Dag 3.
Pull-Up
Lat-Pull Down (3x10)
Pendlay Row (3x10)
Shrugs (3x10)
Hammer Curls (3x10)
Lunges
Leg Curl
Back Bridge
Superman
Pelvis Raise

Dag 4.
Dumbell Press (3x5)
Incline Barbell Press (3x5)
Tricep Pushdown (3x5)
Shoulder Press (3x10)
Dumbell Front Raise (3x10)
Lying Swiss Ball Rear Lateral Raise (3x10)
TRX Lying Face Pull
Overhead Medicine Ball Throw While on Bosu Ball

Daarnaast probeer ik iedere training naderhand mijn pecs te stretchen en dagelijks foam rollen. Echter zou ik hier consequenter in kunnen zijn.

Voeding:
Ik eet momenteel op onderhoud + activity level. Ik kom uit op 2500 kcal. De laatste twee weken zie ik hier goed vooruitgang op, mocht ik merken dat ik niet meer vooruit ga zal ik gaan uppen in kcal. Ik eet iedere dag hetzelfde aantal kcal. Bij Intermittent Fasting eet je meer op trainingsdagen en onder onderhoud op rustdagen, dit is wennen maar momenteel een welkome verschil. Mogelijk ga ik in de toekomst weer IF doen. Maar nu eerst getting back on track!

Momenteel komt dit neer op:
kcal/E/K/V
2500/153/291/80

Ik geloof in de filosofie IIFYM, ik hou van brood en eet dit dus wel twee keer per dag. Avondeten varieert erg veel. Ik werk onregelmatig, daarnaast doe ik werk waarbij ik heel lastig overdag rijst kan eten. In ieder geval niet opwarmen en zou me er echt niet op mijn gemak bij voelen. Ik kan wegens persoonlijke redenen niet zeggen welk werk dit is. Hou het maar op begeleidingswerk met mensen die gefixeerd zijn op eten. Do the math.

Foto toegevoegd van twee weken terug, ik lijk nu al meer definitie te zien! (A) Hoeveel procent zou ik staan?

Ik probeer zoveel mogelijk mijn voeding en training logs te plaatsen. Heb je op of aanmerkingen? Graag! Hou dan wel mijn geschiedenis en problematiek in oog. Tips waar ik terecht kan met mijn klachten? Nog liever! Ik ben nu op het punt aangekomen dat als de afspraak komende week niks voor me doet ik al bereid ben heel Nederland door te reizen.
 
Laatst bewerkt:
First! Fuck sterk verhaal man.. Ik heb ook zowat jou probleem, altijd gegamed met kromme rug en nooit naar ouders geluisterd.. beginnen fitnessen om die kromme rug te proberen weg te werken.. ik steun je volledig in je verhaal en hoop binnen enkele maanden te horen dat al je klachten weg zijn! Mijn support heb je alvast man! Succes!
 
First! Fuck sterk verhaal man.. Ik heb ook zowat jou probleem, altijd gegamed met kromme rug en nooit naar ouders geluisterd.. beginnen fitnessen om die kromme rug te proberen weg te werken.. ik steun je volledig in je verhaal en hoop binnen enkele maanden te horen dat al je klachten weg zijn! Mijn support heb je alvast man! Succes!

Thx voor je reply! Ik heb nooit echt kunnen gamen door de RSI achtige klachen. Maja dit was gewoon een verkeerde houding die ik in die situaties aannam. Repeterende handelingen waren niet echt bevorderlijk. Vanaf nu ga je deze klachten alleen maar meer zien. De gameboyrug is al een 'officiële' term voor jongeren met een kromme rug door het gamen.

Wat betreft het logje, vandaag gewerkt van 9:00 tot 19:00. Daarna nog op bezoek bij schoonouders, dus kon niet sporten vandaag. Jammer!

Wel aan het schema kunnen houden, dit heb ik vandaag gegeten. Nu ik dit schrijf zit ik aan de kwark.

Het schema gebruik ik nog vanuit mijn Intermittent Fasting periode, lijken dus maar drie maaltijden. Echter zijn het er vijf waarvan twee keer brood. Veel mensen hanteren hier om de 2 uur eten, ik vind dit erg lastig. Doe het vaker wel als ik vrij heb maar met werk niet zo. Ik eet dus meer op tijdstippen dat me dit goed uit komt.

Iets wat meer eiwitten dan vet, ik ben altijd eerder geneigd hoger te gaan in eiwitten dan in vet.. Mocht ik die keuze moeten maken.

Verder tips opmerkingen? Ik ga morgen wel trainen, dan log ik die ook! :)

Schermafbeelding 2014-10-06 om 22.18.46.png
 
Vandaag rug getraind, benen gingen weer niet. Heb het geprobeerd maar kreeg direct weer steken in mijn knie.

Chin-Up
1x7
1x5
1x3

Lat Pulldown
4x10x23,5

Bent Over Barbell Row
4x10x50

Cable Pulley Row
10x 23,5
10x 23,5
9x 23,5
9x 23,5

Dumbell Curl
10x10
10x10
10x10
7x10

Back Extensions
4x12

Plank

Side Plank

Front + Back Stretches

Vandaag wat veel brood gegeten, blijft toch erg lekker. Zalm met een eitje en kaas. Heerlijk!

Morgen borst :)

Schermafbeelding 2014-10-07 om 19.26.46.png
 
I just love IIFYM!

Gister een goede tonijnsteak gegeten van 200 gram. Was erg lekker!

Vandaag pas laat kunnen eten na 12 uur. Heb toen direct een boterham met zalm, kaas en een eitje gemaakt <3. Daarna eigenlijk me een beetje gegeven aan de stroopwafel-kruidnoten van mn vriendin. 100 gram is niks :(

Maar goed, door IIFYM is er geen man overboord. Natuurlijk moet dit niet iedere dag zo zijn, maar dit houd het wel gezellig en makkelijker vol te houden. Zie bijlage voor de totale voeding van vandaag. Straks nog kwark :)

Vandaag eerste sessie Active Release Technique (ART) gehad, intake + consult duurde een uur. Die man is wat testjes gaan doen en kwam al snel tot een paar conclusies.
1. Mijn knieën staan iets gedraaid ten opzichte van mijn voeten, geen ramp maar hier moet ik wel op letten, ook met de oefeningen moet ik erop letten dat ik de voeten dus ook iets schuiner zet, en kijk wat ik aan kan.

2. Mijn bekken is erg strak, hierdoor ook mijn gluteus maximus die weer via de achterkant van mn benen aan mn knieën KUNNEN trekken. Dit zou een reden kunnen zijn dat mn knieën scheef staan.

3. Mijn middenrug en bovenrug is erg gespannen. Hij vind meerdere obstructies in mijn gehele rug, vooral rechts meer. Middels ART heeft hij vanalles los gemaakt. Ik merk wel dat het in mijn bovenrug allemaal een stuk losser is.

De komende drie weken staat iedere week 1 sessie ingepland om de issues aan te pakken. Wat hij me expliciet mee gaf was dat trainen goed is, maar je goed moet kijken naar je doel en hier je training op moet aanpassen. Belangrijk is dat je functioneel traint (Spieren sterker maakt voor dagelijkse bezigheden, en niet bijv. een ondersteunde bicep curl (met arm op bankje). Omdat je normaal ook nooit zo'n inspanning maakt. Hier was ik wel van op de hoogte maar dit bevestigd wel een beetje mijn beeld van disbalans etc. :P

Maar goed, we gaan verder. :)

Schermafbeelding 2014-10-09 om 19.18.40.png
 
Oh, ik vraag me eigk wel af waarom ik niet veel lezers heb. :P Komt dit toch door het lange ontmoedigende verhaal in de beginpost?
 
Goed, tot nu toe deze week niet veel kunnen sporten. Erg druk met werk, ga het vandaag ook niet redden. Morgen wel!

Ik volg dit voedingsschema nu twee weken, daarvoor 1,5 week gecut (carb+kcal cycling). Toen toch besloten eerst op onderhoud te gaan eten en dan te gaan verhogen. Toen ik vorige maand begon woog ik 86,7, na de 1,5 week cut 86,3, daarna op onderhoud 2 weken en weeg nu 86,1 kg. Ik val dus nog altijd af. Vanaf maandag ga ik verhogen in kcal, niet nu al omdat ik deze week in totaal maar 2x kan trainen en morgen all you can eat wok gepland staat. Ga er dus sowieso wel overheen.

Hoeveel kcal zal ik gaan verhogen? Ik dacht zelf iets van richting de 2750 (Dus met 250 verhogen)

Input wordt gewaardeerd!
 
Jammer dat niemand reageert... Vanaf vandaag denk ik maar 2750 kcal dan.

Zaterdag all you can eat wok gehad, erg tegoed gedaan aan goede protene bronnen (hertenbiefstuk, T-Bone steak etc etc). Erg lekker!

---------- Toegevoegd om 15:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:16 ----------

Deze week niet zo heel veel tijd om te sporten, het weekend in Amsterdam ivm Amsterdam Dance Event. Dus vandaag Rug en schouders getraind.

Pull-Ups
5x
5x
4x
3x

Lat Pull Down (Strict!)
10x23,5
10x23,5
7x23,x5
7x23,5

Pendlay Row
10x40
10x40
8x40
8x40

Shrugs
4x10x16

Bicep Curl
3x10x10
1x8x10

Lunges zonder gewicht
4x6

Dumbell Front Raise
4x10x5

Swiss Ball Back Rise
3x10x3

Shoulder Plank Push-Up
3x10
 
Kleine update. Ik heb besloten voor nu dit topic niet meer bij te houden. De feedback en de reacties vallen me zwaar tegen. De reden voor het maken van dit topic was toch wel om reacties, feedback te krijgen. Andere opties mogelijkheden die ik zou kunnen ondernemen. Naja die blijk ik niet te krijgen. Mogelijk dat de vele tekst toch afschrikt.

Voor de wel geinteresseerden de laatste update. Ik heb besloten verder te gaan met Active Release Techniques (ART), dit lijkt wel te helpen. Daarnaast 3x training momenteel Rug - Borst - Rug. Waarbij ik op de rug dagen ook wat schouders doe. Op borst dag probeer ik wat benen te doen. Triceps op Borst en Biceps op rug dag, al denk ik niet dat ik die heel actief ga aanpakken momenteel.

Doel is dus rug aan te sterken ten opzichte van voorkant (borst). Daarna ben ik op rustdagen (Denk voor nu 3x per week) soort van Yoga oefeningen te doen thuis. Het flexibel maken van het lichaam. Dit wil ik doen door eerst myofascial release technieken toe te passen (foam rollen, tennisbal en theracane) en daarna Yoga stretch oefeningen.

Hopelijk kan ik op deze manier meer controle krijgen over mijn lichaam.

Over en uit. Hier gaat dus ook een slotje op. Serieuze interesse of vragen? Voel je vrij een pm te sturen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven