XXL Nutrition

workaholic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rhein

Novice
Lid geworden
5 jan 2017
Berichten
17
Waardering
5
Lengte
1m92
Massa
77kg
Vetpercentage
11%
Hi,

Sinds 3 maanden ben ik begonnen met bodybuilding. Dit is iets wat ik al heel wat jaren wilt doen, maar wat er nooit van is gekomen. Verder dan een beetje fitness/cardio ben ik nooit gekomen. Nu ben ik bijna 25 en afgestudeerd student geneeskunde. Omdat ik chirurg wil worden werk ik ruim 55 uur in de week, op dit moment nog op regelmatige tijden (06:00u in de trein, 19:30u thuis).
Nu ik serieus word met BB probeer ik mijn vrije tijd daar ook op in te richten. Toch blijft dit moeilijk, vooral wat betreft voeding en voldoende slaap. Meestal heb ik niet meer tijd dan vlug een boterham te eten achter de computer.

Hebben jullie tips om mijn mijn motivatie hoog te houden (een deel van mijn sociale leven heb ik nu op een lager pitje gezet voor het sporten) en om mijn voeding toch zo praktisch mogelijk te houden? Ik gebruik geen supplementen omdat ik pas 3 maanden serieus 3-4x per week train.

Thanks!
 
Wat ik doe om tijd te besparen is op zondag voor de hele week wat maaltijden in elkaar te zetten (kost me ongeveer 3 kwartier, rijst laten afkoelen niet meegerekend).

Hoef ik 's morgens alleen uit de vriezer te pakken en wat saus overheen te doen, vervolgens paar boterhammen smeren en je hebt voor de heledag eten in een paar minuten.


Aanrader is www.musclemeat.nl, zij kunnen ook complete maaltijden leveren!
 
In jouw geval is mealpreppen echt het enige wat zal werken geloof ik. Stel een voedingsschema samen of als je kan meerdere schema's (voor afwisseling). Dan ben je ook geen tijd kwijt aan het bedenken wat je die dag kan eten, het bereiden ervan en het invoeren van je maaltijden in (bijvoorbeeld) myfitnesspal.

Of als je het geld ervoor hebt zou ik lekker maaltijden bij doormeal bestellen. Lijkt me een stuk lekkerder dan musclemeat (aanname).
 
Ik maak zelf ook lange dagen mede ivm reistijd. Sinds een ruime maand nu. Ik ben begonnen met mealpreppen. elke zondag 20 bakken eten maken en dat is voor 5 dagen. In de koelkast en pak er elke ochtend 4 mee. Kost me ongeveer 1:15 om alles klaar te maken en in bakken te kieperen. Je kan het ook invriezen maar ik vind dat opvallend minder lekker.
 
Ik maak zelf ook lange dagen mede ivm reistijd. Sinds een ruime maand nu. Ik ben begonnen met mealpreppen. elke zondag 20 bakken eten maken en dat is voor 5 dagen. In de koelkast en pak er elke ochtend 4 mee. Kost me ongeveer 1:15 om alles klaar te maken en in bakken te kieperen. Je kan het ook invriezen maar ik vind dat opvallend minder lekker.
Bereid voedsel 5 dagen in de koelkast? En alles is nog steeds eetbaar op de laatste dag?
 
mealpreppen en in de koelkast en vriezer bewaren. Ik heb steeds voor een week of 2 kip en rijst e.d. in de diepvries steken.
Avond ervoor uit de vriezer in de koelkast.
Mijn ochtendshake maak ik de avond ervoor ook al klaar. Dan moet ik smorgens enkel maar de melk erbij te doen.
 
Wat voor mij werkt is voor het werk gaan trainen...na een lange werkdag is men imo toch sneller geneigd om een training te skippen...
 
Bereid voedsel 5 dagen in de koelkast? En alles is nog steeds eetbaar op de laatste dag?
Alles blijft perfect. De kip heb ik wel kant en klaar ingevroren in de vriezer klaarliggen en haal ik de dag ervoor eruit. De rest staat gewoon in de koelkast en heb al ervaren dat het een volledige week goed blijft.
 
Wat voor mij werkt is voor het werk gaan trainen...na een lange werkdag is men imo toch sneller geneigd om een training te skippen...
Ja zou ideaal zijn, ware het niet dat ik rond 6:15 in de trein zit. Gelukkig heb ik niet zo'n moeite met de drukte 's avonds in de gym.
 
Back
Naar boven