AndroidHealthClinic

World Of Warcraft (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Inderdaad, dat verantwoordelijk voelen en shit is allemaal heel natuurlijk maar het is maar een spel. Als je op een bepaald moment alles heb gehaald en je van die whispers krijgt: Where did you get them pauldrons?? of iets dergelijks zit je eigenlijk alleen nog maar in de hoofdstad rondjes te rennen en op ventrilo te praten met je "maten" die allemaal netzoals jou alle IRL afspraken afzeggen of "vergeten" om maar te kunnen spelen.

Neem alle waarschuwingen niet voor lief, ze zijn serieus. Het heeft mij ook echt veel moeite gekost om er mee te stoppen, hoe belachelijk dat ook klinkt.
Ik heb nog steeds, na meer dan een jaar niet meer online te zijn geweest, last van m'n rechter- en linkeronderarm.

Gelukkig is het nu ook niet meer zo leuk als dat het was. Old-skool WoW voor de TBC en die 40 man dungeon na AQ40 was zoooo veel leuker. Fury warriors waren belachelijk sterk, ik had er zelf eentje en er was echt NIKS leuker dan iemand in PvP met je PvE-paarse-gear helemaal op te naaien en achter elkaar allemaal mensen af te maken. Ik word er nu zelfs weer opgewonden van..:D Die crits.. en dan vooral dat je echt aanbeden wordt door van die blauwe noobs. Ik had een keer een gevecht met ik, fury warrior, een resto shaman(ongenerfde WF!!) en een holy priest tegen 10 alliance in WSG. Wij met z'n drieen bij de vlag blijven en niemand die ons afmaakte..:roflol: Op een gegeven moment stond het iets van 60 kills voor mij met 0 deaths and hebben ze ons laten winnen. Wat een geweldige tijd was dat.
 
Inderdaad, dat verantwoordelijk voelen en shit is allemaal heel natuurlijk maar het is maar een spel.


En dat is nou juist het gevaarlijke eraan! Er zijn zoveel mensen die hun sociale leven vergooien voor WoW. En ja, het is maar een spel, maar wat voor één! Eentje die levens inneemt en waar mensen compleet geobsedeerd door raken.
Die mensen zien op zo'n moment niet dat ze hun "normale leven" aan het verklote zijn, want je leeft maar voor 1 ding: het spel. Ze zien niet in dat ze op deze manier geen ene reet bereiken in het leven.

In zo'n situatie is het natuurlijk wel in een ver stadium, maar er zijn zat mensen die daar al zitten. Heb zelf helaas ook in een soort gelijke situatie gezeten en ben zo blij dat ik daar nu vanaf ben. Op den duur ging de hele community naar de klote (ik praat over de mmorpg PrinstonTale, btw). Het feit dat de hele community naar de klote ging heeft me spreekwoordelijk "gered" zeg maar. En als ik er nu op terug kijk dan snap ik echt niet waarom ik er zoveel waarde aan hechtte...
 
En dat is nou juist het gevaarlijke eraan! Er zijn zoveel mensen die hun sociale leven vergooien voor WoW. En ja, het is maar een spel, maar wat voor één! Eentje die levens inneemt en waar mensen compleet geobsedeerd door raken.
Die mensen zien op zo'n moment niet dat ze hun "normale leven" aan het verklote zijn, want je leeft maar voor 1 ding: het spel. Ze zien niet in dat ze op deze manier geen ene reet bereiken in het leven.

In zo'n situatie is het natuurlijk wel in een ver stadium, maar er zijn zat mensen die daar al zitten. Heb zelf helaas ook in een soort gelijke situatie gezeten en ben zo blij dat ik daar nu vanaf ben. Op den duur ging de hele community naar de klote (ik praat over de mmorpg PrinstonTale, btw). Het feit dat de hele community naar de klote ging heeft me spreekwoordelijk "gered" zeg maar. En als ik er nu op terug kijk dan snap ik echt niet waarom ik er zoveel waarde aan hechtte...
Commune..;)

Ik weet precies wat je bedoelt. Belachelijk is het ook nu ik er aan terug denk. Maar het is opzich ook wel een ervaring waar je veel lering uit kan trekken. Sociale, echte, contacten gaan nu altijd voor iets virtueels. Zelfde met werk & school.
 
Ja ook een tijdje een online spel gespeeld,, ik ben echt blij dat ik er mee gestopt ben!! echt zonde van je tijd en je kan er je toekomst mee verpesten. Gelukkig dat ik het maar een korte periode heb gedaan ..
 
Back
Naar boven