AndroidHealthClinic

Wortelkanaalbehandeling (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lachen he.. het is niet dat de verdoving niet goed zat. maar als je een ontsteking hebt dan is de Ph waarde van dat weefsel anders door de zelfde ph waarde van de verdoving krijg je dus geen bufferende werking en daardoor kan je nooit volledig verdooft worden.
Direct in de zenuw spuiten beschadigt de zenuw en daardoor voel je dan gelukkig wel minder.

leuk is te weten dat endodontologen (tandartsen die zich bezighouden met de binnekant van tanden) hebben vast gesteld dat 90% van de kiezen 4 kanalen heeft. maar gewone tandartsjes weten dat niet. en zoeken dus maar 3 kanalen.

en als je dan nog steeds pijn hebt weten ze niet wat het is. als ze dan een apexresectie hebben gedaan. (verwijderen van ontsteking en wortelpunt)
en die werkt ook niet dan trekken ze maar.. maar dat ligt niet aan jou maar aan de onkunde van de tandarts :p
 
Gekke Gijs zei:
Ik heb nog nooit een verdoving gehad.....ben vroeger ook eens geboord op me zenuwen geen ideen wat het allemaal inhield(ik was een jaartje of 11)...een of ander gerotzooi.En de tandarts vroeg of het verdoofd moest worden...dus ik zeg nee zoals altijd nou dat voelde toch niet erg fijn! haha
Ben nu dor omstandigheden ook alweer 3 jaar niet geweest binnenkort eens een afspraak maken.......ik hoop dat het een beetje in orde is maar vrees het ergste.

Mwa kan best meevallen als je het een beetje onderhoud, ik ben eens 2.5 jaar niet geweest en had nog niets afgezien van wat tandsteen. 2x poetsen schijnt trouwens voor sommige mensen al teveel te (kunnen) zijn 1x per dag zou voldoende zijn om een gezond gebit te houden. Of het dan ook zo mooi is als bij vaker valt te betwisten, maar teveel poetsen maakt de tanden zwak.
 
Ik heb er eentje gehad ... geen centje pijn... injectie, boren, vullen, en weer naar huis... (en inderdaad de week erna nog een keer vullen)... goede verdoving geweest, want hij had net zo goed in de muur kunnen staan boren (dat had alleen niet zo gestonken vlak onder mijn neus). Het meest zere was nog de koude lucht die hij er langs blies om te zien of de tand wel echt ontstoken was ... (yep)
 
Te veel poetsen is niet slecht voor de tanden. ligt eraan hoe hard je poetst. gewoon tanden borstel tussen duim en wijsvinger, dan kan je niet zoveel kracht zetten.

in princiepe is 1x per 24 bij de gemiddelde persoon om plak mechanisch weg te poetsen.
en het kan net zo net zijn.
 
Champ zei:
leuk is te weten dat endodontologen (tandartsen die zich bezighouden met de binnekant van tanden) hebben vast gesteld dat 90% van de kiezen 4 kanalen heeft. maar gewone tandartsjes weten dat niet. en zoeken dus maar 3 kanalen.

en als je dan nog steeds pijn hebt weten ze niet wat het is. als ze dan een apexresectie hebben gedaan. (verwijderen van ontsteking en wortelpunt)
en die werkt ook niet dan trekken ze maar.. maar dat ligt niet aan jou maar aan de onkunde van de tandarts :p

Heb je zelf al eens geprobeerd om een wortelkanaalbehandeling te doen?? Neem aan van niet omdat je assistent bent (geweest?). Een wortelkanaalbehandeling in je grote bovenkiezen (waarschijnlijk de kies van Saint) is echt lastig. Bijna altijd 4 kanalen, maar het 4e kanaal is erg moeilijk om te vinden. De meeste tandartsen weten wel dat er 4 kanalen zijn maar ze hebben meestal gewoon geen tijd (of geen endo microscoop) om dat 4e kanaal te gaan zoeken.

@Saint, klote dat het zoveel pijn deed. Maar als je zoiets laat zitten krijg je ook hele vervelende dagen. En het moet een keer gebeuren. Ik heb zelf trouwens ook verscheidende wortelkanaalbehandelingen uitgevoerd en geen enkele was extreem pijnlijk.
 
je hebt gelijk johny..
maar hetgene wat mij het meeste stoort is dat omdat een tandarts geen tijd neemt.
want iedereen heeft tijd, het is gewoon een kwestie van tijd nemen.
Het gevolg hiervan kan bij een hoop TA's uitpakken dat de patient zijn kies kwijt is.
en dat is niet altijd nodig, jij zou toch ook alles doen om je eigen kiezen te houden..

Maar als je mij een keer de kans geeft doe ik graag eens een endo. wel op een onder molaar aub
 
Champ zei:
je hebt gelijk johny..
maar hetgene wat mij het meeste stoort is dat omdat een tandarts geen tijd neemt.
want iedereen heeft tijd, het is gewoon een kwestie van tijd nemen.
Het gevolg hiervan kan bij een hoop TA's uitpakken dat de patient zijn kies kwijt is.
en dat is niet altijd nodig, jij zou toch ook alles doen om je eigen kiezen te houden..

Maar als je mij een keer de kans geeft doe ik graag eens een endo. wel op een onder molaar aub

Tja, tijd is geld. De endo tarieven zijn onlangs aangepast wat opzich wel een verbetering is. Maar ik geloof goed dat er veel geprutst wordt.

Maar waarom een ondermolaar??
 
geld vóór de tandarts toch..

ik moest een keer 30€ betalen voor 20 seconden 'tandsteen verwijderen'
 
een ondermolaar omdat ik niet zo goed ben om in spiegelbeeld te kijken :D
En die Tarieven.. als je kijkt naar de nieuwe code voor endo intrumentarium te verekenen, mag je er toch vanuit gaan dat meer tandartsen gaan vijlen en ruimen met het endo hoekstuk. scheelt ook weer in tijd.
Leren jullie die techniek nu ook extra of is het nog steeds laterale condensatie en points.


Daster
30 euro voor 20 sec klopt niet hoor..
meeste tandartsen rekenen tandsteen gemiddeld en dat is maar 21 euro.
dus check je rekening..
 
Jezus wat een verhalen.. Ik heb nog nooit een wortelkanaalbehandeling gehad maar ik denk dat ik maar met m'n bek tegen de muur opspring als dit ooit nodig mocht zijn. Goedkope en snelle manier om van m'n tand af te komen.. En minder pijnlijk IMO.. ;)
 
Champ zei:
Daster
30 euro voor 20 sec klopt niet hoor..
meeste tandartsen rekenen tandsteen gemiddeld en dat is maar 21 euro.
dus check je rekening..

dat klopt 100% zeker wel

hij zei: ff wat tandsteen verwijderen, krabt 20 seconden met dat dingetje van hem en dat bleek 30€ te kosten.
 
Is ondertussen ook al veel te lang geleden dat ik nog eens naar de tandarts geweest ben... 'k ben al aan't sparen voor mijn vastklikkend kunstgebit voor binnen paar jaar waarschijnlijk...

Nochtans heb ik een hele goede "angsttandarts" die alles tot in de puntjes uitlegd als je dat wil, je mag je eigen muziek meebrengen als je het geluid van de boor wat minder wilt horen, desnoods hypnotiseert hij je... (en toch ga ik niet...)

Grtz
DiS
 
Champ zei:
een ondermolaar omdat ik niet zo goed ben om in spiegelbeeld te kijken :D
En die Tarieven.. als je kijkt naar de nieuwe code voor endo intrumentarium te verekenen, mag je er toch vanuit gaan dat meer tandartsen gaan vijlen en ruimen met het endo hoekstuk. scheelt ook weer in tijd.
Leren jullie die techniek nu ook extra of is het nog steeds laterale condensatie en points.


Daster
30 euro voor 20 sec klopt niet hoor..
meeste tandartsen rekenen tandsteen gemiddeld en dat is maar 21 euro.
dus check je rekening..

Ja, de huidige studenten leren met hoekstuk en nikkel titanium, ik heb nog de old school gehad. Maar het is niet zo moeilijk met een hoekstuk en een stuk makkelijker. Nieuwe tarieven zijn idd een stuk beter ja. Je weet echt veel voor een assistent, waar werk je en zoeken ze daar nog een tandarts?(ik studeer over 3 wkn af)
 
Wicked,

Ik heb nu gruwelijk veel pijn aan mijn verstandskies (ja die heb ik 1 :D ). Over een maaltijd die normaal een kwartiertje duurt doe ik nu ruim 3 kwartier. Morgen moet ik naar de tandarts dan zal die er wel uitgaan.

Dus Saint, je bent niet de eingste met pijn ook al zal die wortelanaal van jou wel wat pijner doen dan mijn kiesje :D
 
We kunnen na dit topic toch wel veilig tot de conclusie komen dat tandartsen oud-kampbeulen of nakomelingen van hen zijn.
 
Back
Naar boven