Fitness Seller

Wouter Bos: Wen maar aan de benzineprijzen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BTW op brandstof moet eruit zo simpel is het. én accijns en BTW is een beetje veel de mensen kaalplukken vind je niet? Voor welk ander product betaal je verdomme 65% aan de staat? Te gek voor woorden is het.

Idd, 10% is meer dan genoeg imo.Maarja de realiteit is anders, weinig aan te doen.

@turo.Wat voor idioot ben jij?De btw gaat misschien naar 20%, maar het is nog niet helemaal zeker.Verder ben ik helemaal niet links, hoe kom je erbij?Ik zeg alleen hoe de benzine prijs berekend wordt, wat is daar links aan?
 
Alleen heb ik hier nog niemand horen spreken over onze begroting.

Reken maar dat die 67% een fikse slok op een borrel is qua staatsinkomen.

Als je het mij vraagt, laten we deze weg. En wordt het politie apparaat gewoon bureaucratie, afgezien van noodoproepen. Want blauw op straat kost een godsvermogen en voegt naar verhouding zeer weinig toe.

En sowieso ben ik van mening dat onrust in de samenlevbing makkelijk door de burger zelf kan worden opgelost. Bij onregeldheden, blijven er gewoon een paar figuren liggen op de grond, maar dan is de schermutseling over ook.

Zo leer je de burger zelfbezinning aan, anders vallen zij terug om de gevestigde orde. Die vaker dan eens juist agressie opwekt.
 
Alleen heb ik hier nog niemand horen spreken over onze begroting.

Reken maar dat die 67% een fikse slok op een borrel is qua staatsinkomen.

Als je het mij vraagt, laten we deze weg. En wordt het politie apparaat gewoon bureaucratie, afgezien van noodoproepen. Want blauw op straat kost een godsvermogen en voegt naar verhouding zeer weinig toe.

En sowieso ben ik van mening dat onrust in de samenlevbing makkelijk door de burger zelf kan worden opgelost. Bij onregeldheden, blijven er gewoon een paar figuren liggen op de grond, maar dan is de schermutseling over ook.

Zo leer je de burger zelfbezinning aan, anders vallen zij terug om de gevestigde orde. Die vaker dan eens juist agressie opwekt.

Precies het kost een boel, maar het voegt weinig toe imo.Zo zijn er nog meer dingen.
 
Origineel gepost door Outer
Damn, hebben jullie het programma wel helemaal gezien?

Hoe kun je bos een mogool vinden?Hij is gewoon bijzonder intelligent en veel van wat hij zegt gaat ook ergens over.
Jammer dat hij bij de pvda zit, maar hij staat ver boven de figuren zoals verdonk, wilders, rutte.Er zijn genoeg gerespecteerde economen die kunnen bevestigen wat hij zegt.Je moet ook naar de hele uitzending kijken ipv 1 zin eruit pikken.Ook zijn optreden bij P&W paar weken geleden, was ook heel goed..
linkse rakker, wilders is 10 x slimmer beter etc voor dit land, ik zou zelf me handen in het vuur durven steken om te wedden dat rutte nog minder erg is dan woutertje. Maarja dat maakt jou niet een mindere konten likker linkse flikker:fire:
 
schiet die vent ook maar neer, wat een achterlijke uitspraak. Met zo`n salaris hoef je idd niet te zeuren om de benzine prijs maar normale mensen en mensen die al nauwelijsk rondkomen zulle nu helemaal in de problemen komen. Typisch regering denkt alleen aan rijke mensen
 
Maar wat we laten we schieten dan in onze samenleving?

Want belasting verlaging staat inherent aan moeten snijden in het aantal keuzes.

In mijn ogen het politie apparaat fors inkorten.
 
Maar wat we laten we schieten dan in onze samenleving?

Want belasting verlaging staat inherent aan moeten snijden in het aantal keuzes.

In mijn ogen het politie apparaat fors inkorten.
En de straatcriminaliteit vrij spel geven? Veiligheid is mij te dierbaar als centrum-rechts georiënteerde burger ;)

IMO moet men de vervuiler nog meer laten betalen: hoe meer CO2 je wagen uitstoot, hoe meer je betaalt. De BTW die je weghaalt bij de pomp haal je dus terug bij de echte vervuilers die weigeren schone/zuinige wagens aan te schaffen.

Misschien ook een idee is de BTW enkel weglaten op biodiesel. Dat kan de prijzen aan de pomp toch gevoelig doen dalen.
 
Maar wat we laten we schieten dan in onze samenleving?
Want belasting verlaging staat inherent aan moeten snijden in het aantal keuzes.

In mijn ogen het politie apparaat fors inkorten.

Ten eerste alle derde wereldhulp. Ten tweede gaan we minder bijdragen aan de EU. Ten derde gaan we de zwakkeren in de samenleving minder ondersteunen, zodat ze misschien sneller gemotiveerd raken om zelf iets te doen met hun leven en niet constant hun handje op te houden voor niks.

Daarnaast moet er een strengere controle komen op projecten, die door "hoge omes" binnen de overheid worden bedacht. 9 van de 10 projecten zijn niet eens haalbaar of uitvoerbaar en kosten al tientallen miljoenen aan onderzoek en promotie, voordat het eventueel van de grond komt.
Om nog maar eens toe te voegen, dat een drastische kwaliteitsverbetering binnen alle lagen van bestuur binnen de overheid ook verstandig zou zijn, zodat een en ander effectiever georganiseerd kan worden met minder mensen.
De leden, die overblijven worden dan uiteraard niet, zoals nu, gepromoveerd naar een schaal hoger en minder taken, maar worden gedegradeerd in functie en salaris.

Dit zou al een aardige kostenbesparing opleveren.
 
Ten eerste alle derde wereldhulp. Ten tweede gaan we minder bijdragen aan de EU. Ten derde gaan we de zwakkeren in de samenleving minder ondersteunen, zodat ze misschien sneller gemotiveerd raken om zelf iets te doen met hun leven en niet constant hun handje op te houden voor niks.

Daarnaast moet er een strengere controle komen op projecten, die door "hoge omes" binnen de overheid worden bedacht. 9 van de 10 projecten zijn niet eens haalbaar of uitvoerbaar en kosten al tientallen miljoenen aan onderzoek en promotie, voordat het eventueel van de grond komt.
Om nog maar eens toe te voegen, dat een drastische kwaliteitsverbetering binnen alle lagen van bestuur binnen de overheid ook verstandig zou zijn, zodat een en ander effectiever georganiseerd kan worden met minder mensen.
De leden, die overblijven worden dan uiteraard niet, zoals nu, gepromoveerd naar een schaal hoger en minder taken, maar worden gedegradeerd in functie en salaris.

Dit zou al een aardige kostenbesparing opleveren.

hadden we dit 20 jaar geleden niet kunnen zien aankomen?
:o

altijd zien we de problemen pas als het al in een vergevorderd stadium is, wanneer gaan mensen/politiek eens vooruit kijken?
:roflol:
 
Ten eerste alle derde wereldhulp. Ten tweede gaan we minder bijdragen aan de EU. Ten derde gaan we de zwakkeren in de samenleving minder ondersteunen, zodat ze misschien sneller gemotiveerd raken om zelf iets te doen met hun leven en niet constant hun handje op te houden voor niks.

Daarnaast moet er een strengere controle komen op projecten, die door "hoge omes" binnen de overheid worden bedacht. 9 van de 10 projecten zijn niet eens haalbaar of uitvoerbaar en kosten al tientallen miljoenen aan onderzoek en promotie, voordat het eventueel van de grond komt.
Om nog maar eens toe te voegen, dat een drastische kwaliteitsverbetering binnen alle lagen van bestuur binnen de overheid ook verstandig zou zijn, zodat een en ander effectiever georganiseerd kan worden met minder mensen.
De leden, die overblijven worden dan uiteraard niet, zoals nu, gepromoveerd naar een schaal hoger en minder taken, maar worden gedegradeerd in functie en salaris.

Dit zou al een aardige kostenbesparing opleveren.

En nu terug naar de realiteit;)
 
We hadden gewoon de economische opkomst van China moeten beperken, wat denk je dat die leipo's aan olie verbruiken nu hun economie opgang aan het komen is. Verder ben ik ook voor hen beperken van ontwikkelingshulp, onder het mom van we kunnen met ze alle in de shit rollen of er rolt er een in de shit voor allen:P
 
Jammer dat liberalen nooit hebben geleerd hun rotzooi op te ruimen.

Fatsoensnormen aan tafel met de pink in de lucht, maar wezenlijk nog niet zinnelijk.

Een vrije markt ontheemd complete gemeenschappen zoals we dat in Nigeria zien, met het Victoriameer en de voedsel crisis. Kinderen die gewoon worden weggegooid omdat hun voedsel consumptie te duur is.

En de liberalen de olie, vis en van alles er wegtrekken. En vervolgens nog geen pleister over hebben voor de puinhopen die ze daar schoppen.

Vervolgens hier nog geen kwartje kunnen missen omdat ze niet weten wat adapteren is.

En de straatcriminaliteit vrij spel geven? Veiligheid is mij te dierbaar als centrum-rechts georiënteerde burger

Ligt ook aan jezelf. Ik heb in de achterwijken van Lyon zelfs geen problemen gehad terwijl de Franse jeugd daar toch behoorlijk guur is.

En ook in Nederland komen problemen echt grotendeels door de onverdraagzame houding van beide partijen. Politie gooit IMO veelal te veel olie op het vuur.

Dan komt het gevoel 'The world is yours' in veel dwazen naar boven. Ook bij de politie zelf!
 
wat is die wouter bos toch een schijnheilige k*tmongool
minder rijden=minder geld, hij weet donders goed dat mensen toch wel veel blijven rijden zodat hij zijn zakken kan blijven vullen
 
Ik vind dit een belediging voor de goede voorstellen in die post.

Misschien zijn ze volgens jou wel goed, maar realistisch is iets anders.Dat begrijp je zelf toch ook wel hoop ik.

Bovendien vind ik het best domme en populistische voorstellen.Ik geef ff een voorbeeld:Wat bedoelt hij met "zwakkeren"?Mensen met 1 been?Andere geestelijk gehandicapten?"Buitelanders die niet willen werken?
Alle ontwikkelingshulp stopzetten, klinkt interessant.Maar voor zoiets krijg je nooit genoeg steun, bovendien heeft niemand een idee wat voor imago schade je dan oploopt.
En over die 9/10 projecten.Nog meer controle?Wie moet dat gaat controleren en hoe?Ik denk persoonlijk dat er nu wel genoeg bureaucratie is, er hoeven geen extra regels bij te komen.
 
Back
Naar boven