Fitness Seller

Wovano’s daddy gains

Bezoekers in dit topic

Heb je er moeite mee om na een x-aantal "cheat" dagen weer back on track te gaan? Of ben jij juist iemand die na de cheats er ook wel weer ff klaar mee is en graag weer "gezond" toe zich neemt?
Eigenlijk niet dit keer. Ben blij dat ik weer op mijn gewone schema verder kan. Had eigenlijk morgenavond een cheatmeal maar daar maak ik gewoon een iifym pokebowl van.
 
Eerste legday weer.
20201023_163812.jpg
 
Gruwelijk die aders op je benen! En tja...die kuiten..:bow:
 
Gisteren weer een legday. Had nog eens geprobeerd om te squatten, maar motorisch gezien is het gewoon niet meer mogelijk. Ik kan een stukje zakken en daaronder kan ik mijn heup niet open draaien waardoor ik enkel op goede diepte kan komen door mijn rug naar voren te buigen. Bij een v-squat ervaar ik dit probleem niet omdat ik dan gewoon tegen een rugleuning steun en ik enkel hoef te zakken en mijn heup dus niet hoef open te draaien. Heb de hoop om nog te kunnen squatten voorlopig nu echt opgegeven. Verder heb ik sinds de fotoshoot snel backpumps. Winstrol is er nu een week uit. Ben ook redelijk snel buiten adem merk ik, zal wel deels komen door de gewichtstoename, maar deze is ook weer niet extreem. Ik hou voorlopig nog even de cardio erin om deze reden.

10 min fietsen (warmup)

V-squat
15x40
15x80
12x120
12x150
2x10x180

Unilateral leg extension
15x30
12x40
3x10x50

Unilateral leg press
15x80
12x120
3x10x140

Bulgarian split squat smith machine
10x40
3x10x50

Seated leg curl
15x50
15x70
12x90
3x10x110

Hip adductor
20x70
15x110
4x10x150

Standing calf raise machine
8x10x80

20 min fietsen (cardio)
 
Laatst bewerkt:
Goeie training. Volgens mij is er tekst weggevallen.
 
Gisteren weer een legday. Had nog eens geprobeerd om te squatten, maar motorisch gezien is het gewoon niet meer mogelijk. Ik kan een stukje zakken en daaronder kan ik mijn heup niet open draaien waardoor ik enkel op goede diepte kan komen door mijn rug naar voren te buigen. Bij een v-squat ervaar ik dit probleem niet omdat ik dan gewoon tegen een rugleuning steun en ik enkel hoef te zakken en mijn heup dus niet hoef open te draaien. Heb de hoop om nog te kunnen squatten voorlopig nu echt opgegeven. Verder heb ol so

10 min fietsen (warmup)

V-squat
15x40
15x80
12x120
12x150
2x10x180

Unilateral leg extension
15x30
12x40
3x10x50

Unilateral leg press
15x80
12x120
3x10x140

Bulgarian split squat smith machine
10x40
3x10x50

Seated leg curl
15x50
15x70
12x90
3x10x110

Hip adductor
20x70
15x110
4x10x150

Standing calf raise machine
8x10x80

20 min fietsen (cardio)
Frustrerend man ik hoop voor je dat het maar een tijdelijk probleem is. Misschien eens andere squat variaties proberen? Smith squats, front squats of safety bar squats.
 
Goeie training. Volgens mij is er tekst weggevallen.
Lol inderdaad, heb het aangepast
Frustrerend man ik hoop voor je dat het maar een tijdelijk probleem is. Misschien eens andere squat variaties proberen? Smith squats, front squats of safety bar squats.
Smith squats zouden denk ik wel kunnen omdat ik dan ergens op leun. Dan kan ik mijn knieën meer naar voren duwen en hoef ik mijn heupen niet open te draaien. Zo doe ik het bij de bulgarian split squat ook. Maar eigenlijk alles waar ik een losse stang gebruik en dus mijn heupen moet open draaien om op goede diepte te komen is echt onmogelijk. En juist een front squat of ssb squat zijn nog moeilijker omdat ik daar al helemaal niet rechtop kan blijven. Ik heb juist de neiging onderin om mijn rug naar voren te buigen om de stress van mijn heup weg te nemen. Ik zou hooguit een low bar squat kunnen proberen, maar ook dat zie ik mislukken eerlijk gezegd. Met 60 kg was een high bar squat al onmogelijk laat staan met fatsoenlijk gewicht. Heb nu ook aardig last van mijn heup door het alleen al uit te proberen met 60 kg dus ik hou het voorlopig liever op oefeningen die me geen pijn opleveren.
 
Waarom boeit een normale squat je zoveel? Is echt overrated als het gaat om massagains.
Mijn benen zijn juist altijd het hardst gegroeid in periodes dat ik zwaar squatten combineerde met het nodige volume in de rest van de training.
Wat niet gaat, gaat niet. Focussen op oefeningen waar je wel in kan excelleren.
Helaas is het niet anders inderdaad, hopelijk krijg ik op deze manier ook nog wat extra massa op mijn benen.
 
Gisteren weer een legday. Had nog eens geprobeerd om te squatten, maar motorisch gezien is het gewoon niet meer mogelijk. Ik kan een stukje zakken en daaronder kan ik mijn heup niet open draaien waardoor ik enkel op goede diepte kan komen door mijn rug naar voren te buigen. Bij een v-squat ervaar ik dit probleem niet omdat ik dan gewoon tegen een rugleuning steun en ik enkel hoef te zakken en mijn heup dus niet hoef open te draaien. Heb de hoop om nog te kunnen squatten voorlopig nu echt opgegeven. Verder heb ik sinds de fotoshoot snel backpumps. Winstrol is er nu een week uit. Ben ook redelijk snel buiten adem merk ik, zal wel deels komen door de gewichtstoename, maar deze is ook weer niet extreem. Ik hou voorlopig nog even de cardio erin om deze reden.

10 min fietsen (warmup)

V-squat
15x40
15x80
12x120
12x150
2x10x180

Unilateral leg extension
15x30
12x40
3x10x50

Unilateral leg press
15x80
12x120
3x10x140

Bulgarian split squat smith machine
10x40
3x10x50

Seated leg curl
15x50
15x70
12x90
3x10x110

Hip adductor
20x70
15x110
4x10x150

Standing calf raise machine
8x10x80

20 min fietsen (cardio)
Heb je al geprobeerd om je enkel en heup mobiliteit te trainen. Ik kon tot 3-4 maanden ook geen squat uitvoeren zonder extreem voorover te buigen. Ik ben vervolgens 5 dagen per week aan de slag gegaan met mobiliteit en dat heeft echt wonderen verricht. Mocht je interesse hebben, kan ik je wel laten horen hoe ik dit heb aangepakt.
 
Aan mobiliteit werken in combi met squatschoenen?
 
V-squats zijn prima toch. En Leg Presses.

Ikzelf doe Smith Squats met fwd leg positie aangezien er geen V-squat is in m'n gym, maar vind V-squats veel fijner. Er is geen Hack Squat bij Platinum toch? Die is ook top. Overigens is die Vertical Leg Press bij Platinum echt super. Met die + V-Squats en daarnaast wat unilateraal werk is er echt geen noodzaak tot squatten.
 
V-squats zijn prima toch. En Leg Presses.

Ikzelf doe Smith Squats met fwd leg positie aangezien er geen V-squat is in m'n gym, maar vind V-squats veel fijner. Er is geen Hack Squat bij Platinum toch? Die is ook top. Overigens is die Vertical Leg Press bij Platinum echt super. Met die + V-Squats en daarnaast wat unilateraal werk is er echt geen noodzaak tot squatten.

Ik was nooit zo kapot van die Hammer V-squat. Als je er andersom in gaat staan is hij trouwens wel een stuk fijner. Maar dan doe je wel wat meer hams en glutes ipv puur quads
 
Ik was nooit zo kapot van die Hammer V-squat. Als je er andersom in gaat staan is hij trouwens wel een stuk fijner. Maar dan doe je wel wat meer hams en glutes ipv puur quads
Andersom is echt nice idd.
 
Heb je al geprobeerd om je enkel en heup mobiliteit te trainen. Ik kon tot 3-4 maanden ook geen squat uitvoeren zonder extreem voorover te buigen. Ik ben vervolgens 5 dagen per week aan de slag gegaan met mobiliteit en dat heeft echt wonderen verricht. Mocht je interesse hebben, kan ik je wel laten horen hoe ik dit heb aangepakt.
Altijd welkom!
Squats zijn gewoon de bom voor massive legs, voor mij iniedergeval.
Voor mij ook, maar zal nu andere manieren moeten bedenken.
Aan mobiliteit werken in combi met squatschoenen?
Mobiliteit is altijd goed geweest. Had gewoon opeens een blessure die niet meer is over gegaan.
V-squats zijn prima toch. En Leg Presses.

Ikzelf doe Smith Squats met fwd leg positie aangezien er geen V-squat is in m'n gym, maar vind V-squats veel fijner. Er is geen Hack Squat bij Platinum toch? Die is ook top. Overigens is die Vertical Leg Press bij Platinum echt super. Met die + V-Squats en daarnaast wat unilateraal werk is er echt geen noodzaak tot squatten.
Ik vind vast wel genoeg manieren om goede legdays neer te zetten inderdaad met de aanwezige apparaten hier.
Ik was nooit zo kapot van die Hammer V-squat. Als je er andersom in gaat staan is hij trouwens wel een stuk fijner. Maar dan doe je wel wat meer hams en glutes ipv puur quads
Andersom is echt nice idd.
Nog nooit geprobeerd eigenlijk. Alleen ligt voor mij meer de focus op quads, hams zijn wel prima ontwikkeld en vooral quads mag nog flink wat massa op.
 
Back
Naar boven