MuscleMeat

Wovano’s daddy gains

Bezoekers in dit topic

De bedoeling is elke training 3x3 te doen en elke training 10 kg te verhogen. Eens zien waar we uitkomen. Zou leuk zijn als de 5-plate squat erin zit dit jaar.
 
Ik ben blij als ik weer op 160/180 squat zit
 
De bedoeling is elke training 3x3 te doen en elke training 10 kg te verhogen. Eens zien waar we uitkomen. Zou leuk zijn als de 5-plate squat erin zit dit jaar.

10kg is een flinke stap, ben benieuwd hoeveel trainingen je dat gaat volhouden.

Wat doe je nog meer op een dergelijke dag?
 
Set zag er idd makkelijk uitmaar denk dat het niet verstandig is voor je pezen en gewrichten als je het überhaupt al meer dan 3x weet te verhogen.
 
Ik ben blij als ik weer op 160/180 squat zit
Ben benieuwd hoe het gaat. Nog een doel voor dit jaar qua gewicht?
10kg is een flinke stap, ben benieuwd hoeveel trainingen je dat gaat volhouden.

Wat doe je nog meer op een dergelijke dag?
Wel in het achterhoofd houdende dat 3x180 ook wel moet lukken.

Verder staat er nog leg extension, leg press, lying leg curl, seated leg curl, sldl en 2 kuiten oefeningen op het programma. Alles 4x12.
Set zag er idd makkelijk uitmaar denk dat het niet verstandig is voor je pezen en gewrichten als je het überhaupt al meer dan 3x weet te verhogen.
10kg is teveel bro, 5kg.
Bedenk wel dat ik onlangs nog makkelijk 3x180 squatte op een lagere bodyweight en diepere kcal deficit. T/m 180 moet sowieso wel makkelijk gaan en erna zie ik wel hoe het gaat. Misschien verhoog ik dan wel met 5.
 
Die 180 was indd nog best makkelijk, maar met stappen van 10kg per keer geef je jezelf geen kans om sterker te worden.

5kg per week is al erg veel.

As je 10kg per week 2 maanden vol zou houden zit je op 250kg voor 3x3. Dat kan natuurlijk nooit.

Met 5kg zit je dan op 205kg, dat lijkt een stuk haalbaarder.



Edit: zie nu dat je zelf ook zegt tot 180 10kg in de week en daarna 5, dat zou al een beter plan zijn.
Als dat zwaar wordt kan je ook naar 2.5kg gaan.

Lijkt misschien niet veel maar 2.5kg per week is 130kg per jaar.
 
Die 180 was indd nog best makkelijk, maar met stappen van 10kg per keer geef je jezelf geen kans om sterker te worden.

5kg per week is al erg veel.

As je 10kg per week 2 maanden vol zou houden zit je op 250kg voor 3x3. Dat kan natuurlijk nooit.

Met 5kg zit je dan op 205kg, dat lijkt een stuk haalbaarder.



Edit: zie nu dat je zelf ook zegt tot 180 10kg in de week en daarna 5, dat zou al een beter plan zijn.
Als dat zwaar wordt kan je ook naar 2.5kg gaan.

Lijkt misschien niet veel maar 2.5kg per week is 130kg per jaar.
Zie nu dat ik het hier nog niet had benoemd. Over 4 weken gaan mijn kcals omlaag en gaan de laatste 4 weken van mijn prep in. Dan ga ik in elk geval niet meer verhogen. Dus ik ga alleen de komende weken nog wat verhogen en heb daar ongeveer 5 trainingen voor.
 
Hieraan wil ik nog toevoegen dat ik echt puur op gevoel train. Zodra ik een gewicht op mijn nek pak weet ik vaak al of het gaat lukken of niet. Ik ben niet iemand die op basis van mijn 1rm met allemaal percentages een schema gaat uitzetten. Geloof best dat dat de beste manier is maar daarin zit totaal geen lol voor mij. Ik train het liefste op gevoel en op de vorm van de dag.
 
imo ook niet heel interessant om met percentages te werken wanneer je volop aan de gear zit.

Maar 10kg elke sessie dan zit je over 5 sessies op 3x3x210. Een flinke stap, ook al squat je momenteel 3x3x180.
Of het je gaat lukken daar kom je natuurlijk al snel achter, ik betwijfel het.
 
ik ben dubbel aan het typen zie ik nu, je hebt het al bijgesteld.

verstandig.. zelf zou ik gaan voor meer volume met uitzicht op de wedstrijd.
 
Ok ik heb het misschien verkeerd uitgelegd gisteren. Zoals ik al zei train ik op gevoel en als ik denk dat ik 10 kg meer kan de week erna pak ik 10 kg meer. Ik heb meer die 10 kg als richtlijn aangehouden zodat ik niet volgende training al met 190 sta aangezien me dat misschien ook wel zou lukken. Dat zit er in elk geval nog enige opbouw in.

Verder korte update over hoe het gaat. Hou nog wel wat vocht vast. Shape is wel al een heel stuk beter geworden afgelopen week. Ik merk in mijn trainingen echt dat ik een stuk sterker ben. Hopelijk zet ik komende 4 weken nog wat massa aan. Nog 4 weekjes namelijk en dan gaan de korte esters erin en is het tijd om het laatste vet en vocht eraf te werken.

Qua slaap gaat het overigens wel erg kut. Tren is eruit maar ik zweet sinds een week echt veel in mijn slaap en dat terwijl ik alleen in mijn onderbroek onder enkel een dekbedovertrek slaap. Ook overdag heb ik het echt de hele dag warm. Ik weet nog dat ik het de laatste 2 maanden voor mijn shoot constant koud had maar nu dus constant een kachel. Verder ook veel liggen piekeren over van die stomme onnodige dingen waardoor ik niet in slaap viel.

Vandaag weer begonnen met werken dus wel weer wat meer structuur in mijn dagelijks leven. Helaas ligt er wel een berg werk op me te wachten dus dat is wat minder. De volgende vakantie is weer in het weekend na mijn wedstrijd dus dat komt wel goed uit. De basic fit die het dichtste bij mij in de buurt ligt gaat binnenkort 24/7 open. Als dit snel is biedt mij dit de mogelijkheid cardio in de ochtend te doen.
 
Eerste legday van het jaar erop zitten!

3x3x160 gesquat en dat ging vrij behoorlijk. Dit was het laatste setje:

Dat ging wel erg makkelijk. Lijkt alsof je er amper moeite voor hoeft te doen:D
 
Op naar 200 squat :cool:
 
Zie deze log nu pas, ik volg natuurlijk ook!
 
Klote van die nachtrust man!!

Maar de trainingen lijden er in ieder geval niet onder (nog)!
 
Back
Naar boven