XXL Nutrition

Wovano’s daddy gains

Bezoekers in dit topic

Wel goede hoofdhaargains gemaakt!
 
Richt je op 1 doel, of cutten of bulken. Heb het idee dat je beide te graag wilt.
Dit, is helaas de harde waarheid voor het gros van de mensen of je moet al elite genetics hebben.

Je kunt wel het een en ander manipuleren, maar uiteindelijk is het een kcal tekort wat je vet doet laten verliezen en een kcal overschot waarmee je aankomt.

Als je dalijk je gewenste shape/vp hebt gehaald zou ik gewoon in een klein overschot gaan zitten en dit steeds met kleine stapjes van 100 kcals bijstellen totdat je weer een vp bereikt waarmee je niet tevreden bent, minicut en Repeat is het dan.

Hoe graag dat ik het vaak sneller wil zien gaan... helaas is het geen sprint maar een marathon.

Aantal weekjes en je bent weer terug waar je voor de hele coronatoestand zat ;) als ik al zie wat voor progressie je hebt geboekt in die tijd dat we in Duitsland trainde heb ik daar wel vertrouwen in.
 
Parijs is niet in 1 dag gebouwd.
 
Parijs is nog ver.
 
Keulen en Aken.
 
Maar dan ben ik over 2 maanden ecto :(

Doe nu een soort recomp, en op zich loopt dat best goed. De vraag is alleen tot welk punt.
Ecto is een ruim begrip, wel genoeg ruimte om flink te groeien en een leuke rebound.

Belangrijkste is waar jij je prettig bij voelt btw.
 
Laatst bewerkt:
het is nu het cutseizoen
 
Ecto is een ruim begrip, wel genoeg ruimte om flink te groeien en een leuke rebound.

Belangrijkste is waar jij je prettig bij voelt btw.
Klopt, voor nu gaat het vet verliezen ook hard genoeg dus ik laat mijn aanpak ongewijzigd. Het trainen gaat top, kracht gaat als een raket vooruit, massa win ik snel terug en het vetpercentage daalt ook in een prima tempo. Maar goed, we moeten altijd iets te klagen hebben natuurlijk en het is nooit snel genoeg allemaal :p
 
AnDeRhAlVe MeTeR

sterke squat maat
 
Vandaag quads en kuiten getraind, ging echt top!

Squat
10x20
10x60
10x100
5x140
3x160
3x180
4x200 thanks voor het spotten Strive4muscle

Leg press
10x120
10x200
10x240
3x10x280

V-squat
10x80
3x10x120

Leg extension
10x60
10x80
3x10x100
10x80 (15 sec rust) 8x80 (15 sec rust) 7x80

Sissy squat
3x12

Standing calf raises
15x50
12x70
12x90
4x10x100
 
Vandaag quads en kuiten getraind, ging echt top!

Squat
10x20
10x60
10x100
5x140
3x160
3x180
4x200 thanks voor het spotten Strive4muscle

Leg press
10x120
10x200
10x240
3x10x280

V-squat
10x80
3x10x120

Leg extension
10x60
10x80
3x10x100
10x80 (15 sec rust) 8x80 (15 sec rust) 7x80

Sissy squat
3x12

Standing calf raises
15x50
12x70
12x90
4x10x100
Geen probleem maat, super squats trouwens. Jou lichaam is er echt voor gemaakt om een back squat te doen. Zie er maar weinig met z’n vorm en diepte squatten (met dat gewicht) ;)
 
Geen probleem maat, super squats trouwens. Jou lichaam is er echt voor gemaakt om een back squat te doen. Zie er maar weinig met z’n vorm en diepte squatten (met dat gewicht) ;)
Is ook mijn favoriete oefening! Vorm en diepte zullen de powerlifters nog zat op aan te merken hebben, maar mijn doel is uiteraard groei van mijn benen en voor bodybuilding doeleinden is dit diep zat inderdaad :D
 
Is ook mijn favoriete oefening! Vorm en diepte zullen de powerlifters nog zat op aan te merken hebben, maar mijn doel is uiteraard groei van mijn benen en voor bodybuilding doeleinden is dit diep zat inderdaad :D

Hier twijfel ik dus aan. Ik ben geen powerlifter en ik vind je squats prima, maar ik vind juist dat je een PL/strongman achtige squat form hebt. Best wel veel glutes/posterior chain activatie en meer gericht op het halen van je squat dan op het vergroten van je benen. Als het voor jou werkt dan werkt het, maar zelfs de big squatters onder de bb-ers (bijv. ronnie coleman) hebben/hadden een heel andere squat form als jij. Ik snap ook die kniebanden niet zo? In be4 "beschermd de knieën". Wat je knieën nog veel beter beschermd is geen heavy 4RM doen met wraps, spotter en belt maar een 12-6rm met meer "bb form" (dwz form boven gewicht).

Dont get me wrong; brute squat en ik zou er zelf dolgelukkig mee zijn. En als jij dat ook bent is het je goed recht want het is mega bruut. Maar de bodybuilders die ik heb gezien (zowel in filmpjes als vroeger bijv. mannen als Theo Voorbij (geen idee of je hem kent)) squatten echt heel anders. Als je het echter doet omdat je het cool vind EN je benen groeien er goed door; go for it! Ik zie de filmpjes graag man!
 
Hier twijfel ik dus aan. Ik ben geen powerlifter en ik vind je squats prima, maar ik vind juist dat je een PL/strongman achtige squat form hebt. Best wel veel glutes/posterior chain activatie en meer gericht op het halen van je squat dan op het vergroten van je benen. Als het voor jou werkt dan werkt het, maar zelfs de big squatters onder de bb-ers (bijv. ronnie coleman) hebben/hadden een heel andere squat form als jij. Ik snap ook die kniebanden niet zo? In be4 "beschermd de knieën". Wat je knieën nog veel beter beschermd is geen heavy 4RM doen met wraps, spotter en belt maar een 12-6rm met meer "bb form" (dwz form boven gewicht).

Dont get me wrong; brute squat en ik zou er zelf dolgelukkig mee zijn. En als jij dat ook bent is het je goed recht want het is mega bruut. Maar de bodybuilders die ik heb gezien (zowel in filmpjes als vroeger bijv. mannen als Theo Voorbij (geen idee of je hem kent)) squatten echt heel anders. Als je het echter doet omdat je het cool vind EN je benen groeien er goed door; go for it! Ik zie de filmpjes graag man!
Ik heb de laatste jaren veel verschillende manieren uitgeprobeerd van benen trainen en uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat zwaar squatten op max 5 reps icm het nodige pompwerk in de oefeningen erna het beste werkt voor de groei van mijn benen. Ik heb inmiddels vrij aardige benen opgebouwd, benen zijn denk ik wel mijn beste spiergroep dus de manier die ik hanteer werkt voor mij. De wraps zijn inderdaad voor de bescherming van mijn knieën, als ik die niet gebruik krijg ik te veel last van mijn knieën dus meestal doe ik die vanaf 180 kg om. Verder geeft het natuurlijk ook wel een kick om met veel gewicht te squatten. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat gewicht me totaal niks boeit. Maar het hoofddoel blijft massa.
 
Hier twijfel ik dus aan. Ik ben geen powerlifter en ik vind je squats prima, maar ik vind juist dat je een PL/strongman achtige squat form hebt. Best wel veel glutes/posterior chain activatie en meer gericht op het halen van je squat dan op het vergroten van je benen. Als het voor jou werkt dan werkt het, maar zelfs de big squatters onder de bb-ers (bijv. ronnie coleman) hebben/hadden een heel andere squat form als jij. Ik snap ook die kniebanden niet zo? In be4 "beschermd de knieën". Wat je knieën nog veel beter beschermd is geen heavy 4RM doen met wraps, spotter en belt maar een 12-6rm met meer "bb form" (dwz form boven gewicht).

Dont get me wrong; brute squat en ik zou er zelf dolgelukkig mee zijn. En als jij dat ook bent is het je goed recht want het is mega bruut. Maar de bodybuilders die ik heb gezien (zowel in filmpjes als vroeger bijv. mannen als Theo Voorbij (geen idee of je hem kent)) squatten echt heel anders. Als je het echter doet omdat je het cool vind EN je benen groeien er goed door; go for it! Ik zie de filmpjes graag man!
PL/strongman achtige squat form of niet het doet z’n werk en hij heeft er aardige poten mee opgebouwd waar vele jaloers op zullen zijn :p. Ik ben ook van de hogere rep range voor benen. Maar ik ken genoeg gasten die flinke poten hebben opgebouwd door low rep te squatten en daarbij geeft het ook wel een kick om af en toe te kijken waar je met je kracht zit. Belangrijkste is dat je all out gaat tijdens een oefening, of je dat nou met low reps doet off high(er) reps.
 
Back
Naar boven