XXL Nutrition

Wovano’s daddy gains

Bezoekers in dit topic

Armen getraind, eerst heel veel setjes opwarmen gedaan ivm elleboog en eenmaal warm ging het wel.

Unilateral rope pushdown 4 sets
V-bar pushdown 4 sets
Overhead cable extension ss rope pushdown 4 supersets
Dip machine 4 sets

Dumbbell curl 4 sets
Preacher curl 3 sets
Hammer curl 3 sets
Rope curl 3 sets

Armen gemeten, 46 cm en een paar mm :flexbiceps:
 
Goeie armen zeg, dan heb je flink progressie gemaakt (kan mij nog herrineren dat je ergens 42-43 cm noemde). Denk je dat die separate arm-dag veel meerwaarde heeft t.o.v. deze bij een grote spiergroep pakken? Moet ik misschien ook maar eens overwegen.
 
Goeie armen zeg, dan heb je flink progressie gemaakt (kan mij nog herrineren dat je ergens 42-43 cm noemde). Denk je dat die separate arm-dag veel meerwaarde heeft t.o.v. deze bij een grote spiergroep pakken? Moet ik misschien ook maar eens overwegen.
Zo'n aparte armdag is zeker aan te raden. Als je goede genetics hebt kom je er wel mee weg om nog 1-2 oefeningen na borst of rug te doen, maar voor mij is dat zeker geen optie. Mijn armen zijn pas echt beter geworden sinds ik ze apart train, een hele periode zelfs 2x per week maar op dit moment doe ik dat met benen. Ik vind mijn armen overigens nog veel te klein in verhouding met de rest, had ze liever op 48 cm (of meer) gezien.
 
Zo'n aparte armdag is zeker aan te raden. Als je goede genetics hebt kom je er wel mee weg om nog 1-2 oefeningen na borst of rug te doen, maar voor mij is dat zeker geen optie. Mijn armen zijn pas echt beter geworden sinds ik ze apart train, een hele periode zelfs 2x per week maar op dit moment doe ik dat met benen. Ik vind mijn armen overigens nog veel te klein in verhouding met de rest, had ze liever op 48 cm (of meer) gezien.
Wie niet lol
 
Armen getraind, eerst heel veel setjes opwarmen gedaan ivm elleboog en eenmaal warm ging het wel.

Unilateral rope pushdown 4 sets
V-bar pushdown 4 sets
Overhead cable extension ss rope pushdown 4 supersets
Dip machine 4 sets

Dumbbell curl 4 sets
Preacher curl 3 sets
Hammer curl 3 sets
Rope curl 3 sets

Armen gemeten, 46 cm en een paar mm :flexbiceps:
Heb je me ingehaald :( Zal m'n handtekening aanpassen dan.
 
Zo'n aparte armdag is zeker aan te raden. Als je goede genetics hebt kom je er wel mee weg om nog 1-2 oefeningen na borst of rug te doen, maar voor mij is dat zeker geen optie. Mijn armen zijn pas echt beter geworden sinds ik ze apart train, een hele periode zelfs 2x per week maar op dit moment doe ik dat met benen. Ik vind mijn armen overigens nog veel te klein in verhouding met de rest, had ze liever op 48 cm (of meer) gezien.
Ik zie dat je in je split 1x arm dag hebt per week, is die ene 1 intensieve armdag effectiever voor je dan 2x per week na een push of pull je armen te pakken?
 
Ik zie dat je in je split 1x arm dag hebt per week, is die ene 1 intensieve armdag effectiever voor je dan 2x per week na een push of pull je armen te pakken?
Ik doe nu zelfs 3x p/w armen op het einde van mijn training. Meestal maar 1 biceps en 1 triceps oefening, soms 2 biceps.
 
Ik doe nu zelfs 3x p/w armen op het einde van mijn training. Meestal maar 1 biceps en 1 triceps oefening, soms 2 biceps.
Ja ik vind m'n armen zelf te klein en wil ze meer aandacht geven (maar ik ben bang dat iedereen dit gewoon heeft en dat het stiekem dus wel meevalt), ik vind een armdag heel lekker maar het voelt wel heel nutteloos voor mij
Ik pak nu 2x per week 2 oefeningen tricep & bicep
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik zie dat je in je split 1x arm dag hebt per week, is die ene 1 intensieve armdag effectiever voor je dan 2x per week na een push of pull je armen te pakken?
Ik weet niet hoe het bij anderen gaat, maar als ik rug of borst fatsoenlijk getraind heb, heb ik geen energie meer om fatsoenlijk biceps of triceps te trainen. Dus ik doe het liever 1x per week goed (net als alle andere spiergroepen) dan 2x per week half. Dat geldt ook voor schouders na borst trainen. Dat werkt voor mij ook niet. Geen energie meer voor schouders dan.
 
Ik weet niet hoe het bij anderen gaat, maar als ik rug of borst fatsoenlijk getraind heb, heb ik geen energie meer om fatsoenlijk biceps of triceps te trainen. Dus ik doe het liever 1x per week goed (net als alle andere spiergroepen) dan 2x per week half. Dat geldt ook voor schouders na borst trainen. Dat werkt voor mij ook niet. Geen energie meer voor schouders dan.
Bij pull heb ik nooit last van een uitgeputte bicep, bij push heb ik soms inderdaad wel een vermoeide tricep maar heb nog altijd wel genoeg energie om het te trainen.
Maar ik snap je beredenering idd
 
Ik weet niet hoe het bij anderen gaat, maar als ik rug of borst fatsoenlijk getraind heb, heb ik geen energie meer om fatsoenlijk biceps of triceps te trainen. Dus ik doe het liever 1x per week goed (net als alle andere spiergroepen) dan 2x per week half. Dat geldt ook voor schouders na borst trainen. Dat werkt voor mij ook niet. Geen energie meer voor schouders dan.

Ik zit er ook aan te denken om over te schakelen naar 1x per week alle spiergroepen te pakken. Zou jij dat een natural adviseren?
 
Ik zit er ook aan te denken om over te schakelen naar 1x per week alle spiergroepen te pakken. Zou jij dat een natural adviseren?
Ik heb het idee dat mensen hier op het forum teveel bezig zijn met wat studie xyz ze verteld te doen.

Ten eerste vindt voor jezelf uit waar je de meeste voldoening uit haalt, daarna ga je kijken wat de achterliggende spiergroepen zijn en die ga je benadrukken. Dat kun je op zoveel manieren... Als je schouders achterliggen kun je ook met die beginnen tijdens een push workout. Ook daar zitten weer voor en nadelen aan, de perfecte split bestaat niet.

Ook ik kan beamen dat wat triceps na push en wat biceps ma pull te weinig voor me is. M’n armen maakte de beste sprongen zodra ik ze op een aparte dag trainde.

Het is ook eens goed om na een langere periode iets nieuws uit te proberen, vandaar dat ik ook fan ben van John Meadows trainingssplits. hierbij ga je van low volume naar high volume, van bro split naar PPL met alles ertussen.
 
Ik weet niet hoe het bij anderen gaat, maar als ik rug of borst fatsoenlijk getraind heb, heb ik geen energie meer om fatsoenlijk biceps of triceps te trainen. Dus ik doe het liever 1x per week goed (net als alle andere spiergroepen) dan 2x per week half. Dat geldt ook voor schouders na borst trainen. Dat werkt voor mij ook niet. Geen energie meer voor schouders dan.
Na chest zijn je schouders natuurlijk al best wel fried. Maxen op je shoulder press zit er niet in maar dat hoeft niet te betekenen dat het geen volwaardige training kan zijn. Het gevoel is wel heel anders idd lol.

Mijn schema sinds 2 weken en het bevalt me wel goed:
Dag 1: Leg day quad focussed
Dag 2: Chest met licht schouders
Dag 3: Rug
Dag 4: Leg day hamstring focussed
Dag 5: Full shoulderday met traps
Dag 6: Armen
 
Ik heb het idee dat mensen hier op het forum teveel bezig zijn met wat studie xyz ze verteld te doen.

Ten eerste vindt voor jezelf uit waar je de meeste voldoening uit haalt, daarna ga je kijken wat de achterliggende spiergroepen zijn en die ga je benadrukken. Dat kun je op zoveel manieren... Als je schouders achterliggen kun je ook met die beginnen tijdens een push workout. Ook daar zitten weer voor en nadelen aan, de perfecte split bestaat niet.

Ook ik kan beamen dat wat triceps na push en wat biceps ma pull te weinig voor me is. M’n armen maakte de beste sprongen zodra ik ze op een aparte dag trainde.

Het is ook eens goed om na een langere periode iets nieuws uit te proberen, vandaar dat ik ook fan ben van John Meadows trainingssplits. hierbij ga je van low volume naar high volume, van bro split naar PPL met alles ertussen.

Thanks :thumb:
 
Bij pull heb ik nooit last van een uitgeputte bicep, bij push heb ik soms inderdaad wel een vermoeide tricep maar heb nog altijd wel genoeg energie om het te trainen.
Maar ik snap je beredenering idd
Ik heb het niet over specifiek een uitgeputte biceps of triceps maar algehele energie. Als ik een uur lang een spiergroep heb liggen beuken ben ik er wel klaar mee. Doe maar eens een aparte arm training en vergelijk het met triceps op een pushday en biceps op een pullday. Dat is een wereld van verschil.
Ik zit er ook aan te denken om over te schakelen naar 1x per week alle spiergroepen te pakken. Zou jij dat een natural adviseren?
Volgens de theorie wordt altijd geadviseerd van niet. Ik denk altijd dat de beste manier om progressie te boeken de manier is die je leuk vindt en waar je consistent op 100% goed blijft trainen. Als jouw training beter zijn als je een spiergroep traint dan wanneer je er meerdere tegelijk pakt, is het wellicht goed om dat eens uit te proberen.
Ik heb het idee dat mensen hier op het forum teveel bezig zijn met wat studie xyz ze verteld te doen.

Ten eerste vindt voor jezelf uit waar je de meeste voldoening uit haalt, daarna ga je kijken wat de achterliggende spiergroepen zijn en die ga je benadrukken. Dat kun je op zoveel manieren... Als je schouders achterliggen kun je ook met die beginnen tijdens een push workout. Ook daar zitten weer voor en nadelen aan, de perfecte split bestaat niet.

Ook ik kan beamen dat wat triceps na push en wat biceps ma pull te weinig voor me is. M’n armen maakte de beste sprongen zodra ik ze op een aparte dag trainde.

Het is ook eens goed om na een langere periode iets nieuws uit te proberen, vandaar dat ik ook fan ben van John Meadows trainingssplits. hierbij ga je van low volume naar high volume, van bro split naar PPL met alles ertussen.
Precies dit. Vooral in de powerlift sectie hier denken velen het allemaal beter te weten wat training aangaat en als je dan een beter fysiek hebt komt het door de roids.

Zoals ik hierboven ook al zei is de beste trainingssplit diegene die je volhoudt en op 100% kan blijven doen. Als jij minder inzet in je training hebt omdat je de split niet leuk vindt (ook al is die theoretisch onderbouwd) maak je een stuk minder gains. Probeer gewoon uit wat het beste werkt voor jou.
Na chest zijn je schouders natuurlijk al best wel fried. Maxen op je shoulder press zit er niet in maar dat hoeft niet te betekenen dat het geen volwaardige training kan zijn. Het gevoel is wel heel anders idd lol.

Mijn schema sinds 2 weken en het bevalt me wel goed:
Dag 1: Leg day quad focussed
Dag 2: Chest met licht schouders
Dag 3: Rug
Dag 4: Leg day hamstring focussed
Dag 5: Full shoulderday met traps
Dag 6: Armen
Ja dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Dan heb je in elk geval wel nog een aparte schouderdag. Ik deed vroeger lange tijd ook push/pull/legs en mijn schouders waren eigenlijk nooit echt goed ontwikkeld. Pas sinds ik weer een split doe met schouders apart zijn die ook echt groot geworden. En zo moet je een beetje kijken wat het beste voor je werkt. Zo heb ik goede hamstrings en minder goede quads dus ik doe 2x per week legday quad focussed. Voor mijn hamstrings is dan een oefening wel voldoende.
 
Bovenstaande reacties zijn wel intressant. Ik denk dat men de laatste jaren meer bezig is met alles wat wetenschappelijk onderbouwt is en minder bezig is met gewoon hard trainen en goed eten.
 
Wel gedeeltelijk mee eens. Zo zijn er veel die op 55,44533% rpe 3,567 moeten draaien en daar ook niks van afwijken het hele jaar. Ik denk wel dat er bepaalde richtlijnen zijn(helemaal voor een naturel) zoals 2x per week alles hitten waardoor je gewoon beter gaint. Ook trainen i.m.o ook veel te veel mensen tot falen er daar voorbij omdat ze dit de pro's zien doen.
 
Bovenstaande reacties zijn wel intressant. Ik denk dat men de laatste jaren meer bezig is met alles wat wetenschappelijk onderbouwt is en minder bezig is met gewoon hard trainen en goed eten.
Eens maar die onderzoeken geven zeker richtlijnen

niemand gaat EMG studies 1 op 1 volgen bijvoorbeeld (tenminste, dat hoop ik)
 
Back
Naar boven