MuscleMeat

Wovano’s daddy gains (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

En Arnold press dan? Dat draaien werkte bij mij wel goed. En misschien ben ik old skool, maar voor mij is balans is ook wel onderdeel van de oefening imho.
anders kan je net zo goed op alle mogelijke manieren in een leg press gaan hangen :flexgrin:
 
En Arnold press dan? Dat draaien werkte bij mij wel goed. En misschien ben ik old skool, maar voor mij is balans is ook wel onderdeel van de oefening imho.
anders kan je net zo goed op alle mogelijke manieren in een leg press gaan hangen :flexgrin:
Zou een mogelijkheid kunnen zijn maar dat vind ik zelf niet zo’n prettig oefening. Ook vooral vanwege de beweging naar voren. Als ik straks weer hersteld ben zal mijn training er ongeveer zo uitzien qua oefening keuze:

Hammer strength plate loaded press
Smith machine press
Side raise variant
Front raise variant
Facepulls/rear delt flyes
Shrugs

Heb voldoende variatie mogelijkheden verder, we hebben dumbbells, kabels, machines voor raises dus wat dat betreft keuze zat. En voor schouders is het (in mijn geval) toch een kwestie van veel volume pompen na eerst een zware press oefening.
 
Zou een mogelijkheid kunnen zijn maar dat vind ik zelf niet zo’n prettig oefening. Ook vooral vanwege de beweging naar voren. Als ik straks weer hersteld ben zal mijn training er ongeveer zo uitzien qua oefening keuze:

Hammer strength plate loaded press
Smith machine press
Side raise variant
Front raise variant
Facepulls/rear delt flyes
Shrugs

Heb voldoende variatie mogelijkheden verder, we hebben dumbbells, kabels, machines voor raises dus wat dat betreft keuze zat. En voor schouders is het (in mijn geval) toch een kwestie van veel volume pompen na eerst een zware press oefening.
6 oefeningen schouders? vind je dat niet een beetje overkill gezien je met borst en rug ook al flink schouders aanspreek?
 
6 oefeningen schouders? vind je dat niet een beetje overkill gezien je met borst en rug ook al flink schouders aanspreek?
Het zijn er 5, eentje is voor traps. Vind ik niet zo heel veel eigenlijk.
Verder groeien mijn schouders wel het hardst op veel volume. Dat heb ik de afgelopen jaren wel gewerkt. Toen ik nog push/pull/legs had bijvoorbeeld had ik aanzienlijk minder volume voor schouders en dat was toen ook een mindere spiergroep.
 
Het totaal aantal oefeningen voor schouders valt mee maar 3 oefeningen voor de front delts bovenop de schouder stress op chest day is best wel veel ja.
Het is een ander verhaal als je zoveel oefeningen nog na borst doet op een pushday inderdaad, maar ik train schouders op een aparte dag dus dat is een ander verhaal.
 
Vandaag rug getraind en dat ging best goed. Geen last gehad van mijn schouder terwijl ik zaterdag nog behoorlijk last van mijn schouder had als mijn arm in pulldown beweging bracht.

Lat pulldown
15x40
15x61
12x75
12x89
10x103
10x110

Close reversed grip pulldown
3x12x75

Unilateral cable row
3x12x40

Plate loaded row
2x12x120
12x120 > 18x80

Cable pullover
4x12x50
 
Het is een ander verhaal als je zoveel oefeningen nog na borst doet op een pushday inderdaad, maar ik train schouders op een aparte dag dus dat is een ander verhaal.
Ik doelde meer op het feit dat je 3 oefeningen voor de front delts doet en maar 1 voor de zijkant en 1 voor de achterkant. En op chestday worden je front delts ook goed aangepakt. Lijkt mij persoonlijk niet echt gebalanceerd.
 
Ik doelde meer op het feit dat je 3 oefeningen voor de front delts doet en maar 1 voor de zijkant en 1 voor de achterkant. En op chestday worden je front delts ook goed aangepakt. Lijkt mij persoonlijk niet echt gebalanceerd.
Lijkt mij ook een beetje overkill voor front delts idd, zou zelf meer focussen op rear & side
 
Ik doelde meer op het feit dat je 3 oefeningen voor de front delts doet en maar 1 voor de zijkant en 1 voor de achterkant.
Hammer strength plate loaded press zijkant/voorkant
Smith machine press zijkant/voorkant
Side raise variant zijkant
Front raise variant voorkant
Facepulls/rear delt achterkant
 
Hammer strength plate loaded press zijkant/voorkant
Smith machine press zijkant/voorkant
Side raise variant zijkant
Front raise variant voorkant
Facepulls/rear delt achterkant
Denk dat Biomek meer doelt op waarom je nog die front raise variant zou willen doen
Met je chest oefeningen pak je secundair ookal aardig wat front delt volume mee, ik train zelf echt nooit apart front delt
 
Denk dat Biomek meer doelt op waarom je nog die front raise variant zou willen doen
Met je chest oefeningen pak je secundair ookal aardig wat front delt volume mee, ik train zelf echt nooit apart front delt
Zo enorm in beton gegoten is mijn schouder training nou ook weer niet. Wat ik noteer is een 'gemiddelde' training en vaak superset ik side raises met front raises. Denk dat dat wel goed werkt ook zo;)
IMG_20201003_143451_902.jpg
 
Zo enorm in beton gegoten is mijn schouder training nou ook weer niet. Wat ik noteer is een 'gemiddelde' training en vaak superset ik side raises met front raises. Denk dat dat wel goed werkt ook zo;)
Ik heb nooit beweerd dat je geen goeie schouders hebt, broer. Echter als ik lees hoe vaak je het over je schouderblessure hebt zou ik kunnen concluderen dat je teveel press movements doet voor delts. Ook omdat je het over je elleboog had wat daar ook weer mee correspondeert.
 
Ik heb nooit beweerd dat je geen goeie schouders hebt, broer. Echter als ik lees hoe vaak je het over je schouderblessure hebt zou ik kunnen concluderen dat je teveel press movements doet voor delts. Ook omdat je het over je elleboog had wat daar ook weer mee correspondeert.
Die schouderblessures zijn simpel te verklaren, namelijk door dumbbell press/bench press varianten. Niet een press beweging an sich. Mijn elleboogpijn komt door skullcrushers.
 
Gisteren lichtjes borst gepompt, gelukkig geen last van mijn schouder. Gewichten vanaf heel licht opgebouwd en eigenlijk verder niet gelet op hoeveel gewicht ik gebruikt heb. Fysio zei overigens dat de schade leek mee te vallen. Waarschijnlijk een verrekking. Deze week even geen shoulder presses en volgende week weer langzaam opbouwen, maar dan ga ik dus over op smith machine en plate loaded presses.

Flat chest press machine (plate loaded) 3 werksets
Incline chest press machine (plate loaded) 3 werksets
Fly machine 3 werksets
Cable flyes 3 werksets
Chest press (steekgewicht) 2 werksets
 
Mijn elleboogpijn komt door skullcrushers.
Die oefening is ook wel echt om te huilen, heb die op dag 1 al niet kunnen doen zonder last van mijn ellebogen te krijgen.
Fysio zei overigens dat de schade leek mee te vallen. Waarschijnlijk een verrekking.
Goed nieuws! Hopelijk snel weer overheen.
 
Die oefening is ook wel echt om te huilen, heb die op dag 1 al niet kunnen doen zonder last van mijn ellebogen te krijgen.

Goed nieuws! Hopelijk snel weer overheen.
Ik loop er nu al 2 maanden mee. Toen in de buitengym was het kabelstation bezet en ben ik als eerste oefening voor armen maar begonnen met skullcrushers. Erg dom achteraf gezien:(
 
Zo enorm in beton gegoten is mijn schouder training nou ook weer niet. Wat ik noteer is een 'gemiddelde' training en vaak superset ik side raises met front raises. Denk dat dat wel goed werkt ook zo;)
anwb heeft gebeld , ze willen hun wegen kaart terug . vasculaire harry hierzo :P
 
Legday

Leg extension + leg curl warmup

Unilateral hip press
15x60
15x100
12x120
12x140
10x160

Vertical leg press
15x120
12x200
10x240
10x240 > 12x160 > 12x80 dropset

V-squat > leg extension superset
10x120 > 15x70
10x120 > 12x70
2x12x70 alleen leg extension

Lying leg curl
15x20
12x25
3x10x30

Standing calf raises
3x12x75
 
Gisteren een beetje armen gepompt. Was mega warm en ik merk dat ik deze week niet veel energie heb en moe hem vanwege het slecht slapen door de hitte. Ben ook al een keer of 2-3 deze week in slaap gevallen voor het trainen en dan ga je natuurlijk mega gaar naar de gym. Ook vanwege mijn schouder (welke eigenlijk alweer heel goed aanvoelt) en elleboog pijntjes heb ik besloten om t/m zondag even rust te nemen. Ik ga lekker met Natty87 naar Zeeland en zou eigenlijk vandaag nog even trainen, maar die training skip ik dan. Denk dat die rust me wel even goed gaat doen. Gewicht zit momenteel op 112,8 kg. Ben veel kwijtgeraakt deze week. Zweet me ook kapot elke nacht dus dat zal er wel mee te maken hebben.:roflol:
 
Back
Naar boven