Fitness Seller

Wovano’s daddy gains

Bezoekers in dit topic

Zijn er nog podia waar je echt als lifetime natty / AAS virgin nog eer kan behalen?
 
Biceps/triceps/buik

Dumbbell curl
3 opwarmsets
3x10x20

Unilateral preacher cable curl
3x12x12,5

Unilateral rope curl
3x12x12,5

Hammer curl
3x12x18

Double rope extension
5 opwarmsets
3x12x35

V-bar pushdown
3x10x60

Rope pushdown > overhead rope extension > close grip rope pushdown (giant set)
3x12x30 > 3x12x30 > 3x12x30

Decline crunches
5x20

Leg raises
3x15

20 min fietsen

Eindelijk een armtraining waar mijn elleboog een beetje wilde meewerken. Ik moet me er maar bij neerleggen dat het niet meer dan kabel werk wordt en heel rustig en gecontroleerde bewegingen met veel opwarmsets.
 
Zijn er nog podia waar je echt als lifetime natty / AAS virgin nog eer kan behalen?
Volgens mij is dat alleen de INBA. Als je die fysieken ziet kan ik me niet voorstellen dat daar ooit iemand een kuur gedaan heeft.
 
Eindelijk een armtraining waar mijn elleboog een beetje wilde meewerken. Ik moet me er maar bij neerleggen dat het niet meer dan kabel werk wordt en heel rustig en gecontroleerde bewegingen met veel opwarmsets.
Slow and steady wins the race, beter dan helemaal niet meer kunnen! :)
 
Slow and steady wins the race, beter dan helemaal niet meer kunnen! :)
Dat is zeker waar. Moet zeggen dat ik wel weer een andere manier van pomp ervaar op deze manier, zat behoorlijk de fik erin.
 
Zou zelf het gezeur en kans op sancties in welke vorm dan ook uitsluiten en lekker in Nederland wedstrijden doen, zijn er hier toch ook genoeg? :o
 
Zou zelf het gezeur en kans op sancties in welke vorm dan ook uitsluiten en lekker in Nederland wedstrijden doen, zijn er hier toch ook genoeg? :o
Dat is het probleem dus, er is nog niks bekend gemaakt en vandaar ben ik eens gaan kijken naar andere wedstrijden.
 
12 sets op biceps.. ik heb nog een lange weg te gaan..
 
12 sets op biceps.. ik heb nog een lange weg te gaan..
In het verleden heb ik een training als deze zelfs wel eens 2x per week gedraaid om mijn armen extra te laten groeien. Heeft wel geholpen destijds:)
 
Normaal tijdens een cut zegt iedereen altijd om zwaar te blijven liften toch? Ik zat hier zelf tijdens mn laatste cut mee te kutten (haha). Ik wilde eigenlijk ook meer focussen op kwalitatief goede reps maar bleef toch (te) zwaar liften om massa te behouden. Hoe zie jij dat?

Misschien ga ik mn volgende cut ook experimenteren met iets meer een balans daarin te vinden.
 
Normaal tijdens een cut zegt iedereen altijd om zwaar te blijven liften toch? Ik zat hier zelf tijdens mn laatste cut mee te kutten (haha). Ik wilde eigenlijk ook meer focussen op kwalitatief goede reps maar bleef toch (te) zwaar liften om massa te behouden. Hoe zie jij dat?

Misschien ga ik mn volgende cut ook experimenteren met iets meer een balans daarin te vinden.
Nou, is het gelukt om massa blijven vast te houden?
 
Normaal tijdens een cut zegt iedereen altijd om zwaar te blijven liften toch? Ik zat hier zelf tijdens mn laatste cut mee te kutten (haha). Ik wilde eigenlijk ook meer focussen op kwalitatief goede reps maar bleef toch (te) zwaar liften om massa te behouden. Hoe zie jij dat?

Misschien ga ik mn volgende cut ook experimenteren met iets meer een balans daarin te vinden.
Zwaar trainen is relatief... je moet niet ineens een hele nieuwe trainingsmethode gaan toepassen natuurlijk. Ineens van low volume naar high volume gaan is super dom of higher rep gaan trainen. Wat je spiermassa heeft opgeleverd tijdens het bouwen houdt het ook tijdens het cutten.

Zijn nog wel wat dingen tijdens een wedstrijdprep/cut waar ik rekening mee zou houden. Zo gaat mijn voorkeur bijv naar wat “veiligere” oefeningen de laatste weken. Squat vervangen voor squat machines, een heavy bb press voor een machine om blessures te voorkomen etc.

Belangrijk is dat je kwalitatief goed blijft trainen, zoveel mogelijk spanning op een spier plaatst, of je dat nou doet met 10kg of 50kg weet een spier niet... Maar zoals gezegd als je gewend bent 3-4 sets te doen per oefening ga er niet ineens een 5de set eraan toevoegen, omdat je bij de eerste 3-4 sets niet de gewenste reps meer haalt met het gewicht wat je doorgaans wel lukte. Dat is vragen om spierverlies.
 
omdat je bij de eerste 3-4 sets niet de gewenste reps meer haalt met het gewicht wat je doorgaans wel lukte
Wat doe je in zo’n scenario dan? De oefeningen erin houden en accepteren dat het even minder gaat zijn?
 
Wat doe je in zo’n scenario dan? De oefeningen erin houden en accepteren dat het even minder gaat zijn?
Dit zou logisch klinken, maar als je opeens minder reps op een oefening pakt ligt je RPE eigenlijk toch veel te hoog wat ook weer niet ideaal is tijdens een cut lijkt mij
 
Wat doe je in zo’n scenario dan? De oefeningen erin houden en accepteren dat het even minder gaat zijn?
3-4 weken uit zou je echt pas kracht / reps moeten gaan inleveren, als dit eerder gebeurd zou ik volume verlagen / intensifiers zoals dropsets, supersets, partials etc eruit halen.
 
Dit zou logisch klinken, maar als je opeens minder reps op een oefening pakt ligt je RPE eigenlijk toch veel te hoog wat ook weer niet ideaal is tijdens een cut lijkt mij
Ligt helemaal aan je trainingsmethode. Als je 2 sets per oefening tot falen gaat of 1 rep in de tank laat zou dit moeten kunnen anders is je herstel ruk (al helemaal op AAS) en moet je kijken naar andere factoren zoals slaap en stress.
 
Ik verlies instant 'kracht' of reps de eerste weken al als ik cut maar ik verlies ook veel water dan dus logisch.

Verder gewoon herstel in de gaten houden en hard genoeg trainen, failure of close to.
 
Zou ook liever in Nl draaien, In BE kan ook als je tijdig off gaat en bloedtest op voorhand laten uitvoeren. Kan je nog altijd annuleren. Maarja laatste weken voor je wedstrijd nog off gaan is een garantie massaverlies natuurlijk :p.

Valt reuze mee. Op het NK was ik 5 weken off.
 
In het verleden heb ik een training als deze zelfs wel eens 2x per week gedraaid om mijn armen extra te laten groeien. Heeft wel geholpen destijds:)
Wow.. dat geloof ik meteen. Misschien moest ik na mijn huidige programmaatje voor de verandering overstappen op een meer bb/pomp schema.
 
Normaal tijdens een cut zegt iedereen altijd om zwaar te blijven liften toch? Ik zat hier zelf tijdens mn laatste cut mee te kutten (haha). Ik wilde eigenlijk ook meer focussen op kwalitatief goede reps maar bleef toch (te) zwaar liften om massa te behouden. Hoe zie jij dat?

Misschien ga ik mn volgende cut ook experimenteren met iets meer een balans daarin te vinden.
Ik probeer inderdaad zo zwaar mogelijk te blijven liften maar ik probeer wel wat selectiever te zijn in welke oefeningen ik doe. En ik pas dus zoals gezegd mijn uitvoering iets aan waardoor het gewicht iets omlaag gaat maar binnen die uitvoering blijf ik wel zo zwaar mogelijk trainen. Ik ga elke set tot minstens close to failure en enkele sets of failure of zelfs daaraan voorbij.
 
Back
Naar boven