AndroidHealthClinic

Ws4sb (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

janseke

Cool Novice
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
152
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
70kg
Ik ben van plan WS4SB te gaan doen voor een tijdje, ik heb wel een paar vragen, om de hoeveel tijd moet je je main lifts roteren en om de hoeveel tijd de assistance? Heeft iemand ervaring met dit schema of tips voor goede assistance oefeningen want ik heb eigenlijk alleen nog maar grote compounds gedaan.
 
Main lifts; wanneer nodig. Als je 6 weken achter elkaar vooruit kunt gaan op de closegrip bench moet je dat doen, merk je dat dit niet meer lukt; rouleren naar de volgende lift.
Zelfde verhaal geldt eigenlijk ook voor assistance. Meeste mensen pakken geloof ik 4 weken een bepaalde oefening en wisselen dan, verschilt enorm.

Probeer in het begin niet teveel verschillende max-effort lifts kiezen en niet te vaak te wisselen. Zou bijvoorbeeld alleen Flat bench, inclines en floorpresses oid doen voor de eerste paar mesocycles. Dan elke lift voor een cycle van 3 of 4 weken doen (of langer, als je het volhouden kunt), en wekelijks opwerken naar een 3 of 5rm.


Voor wat betreft de keuze voor assistance oefeningen, dit hangt erg af van je persoonlijke doelen en zwaktes. Is niet zomaar een antwoord op te geven.
 
+1 Goed advies van STRNGR.

Ik denk wel dat je sneller een plateau raakt op de main lifts dan pas na 6 weken.
 
Back
Naar boven