AndroidHealthClinic

WSB en massa? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
26.154
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
Ik ben op het moment bezig met 3x per week fullbody en wil dit over een periode misschien overschakelen op WSB (ben al aardig wat artikels aan het lezen). Wat ik hiermee wil bereiken is natuurlijk een aardige pak kracht erbij. Maar hoe zit het met de massa? Aangezien dat voor mij ook een hoge prioriteit heeft.
 
Je kan simpelweg je Dynamic Effort vervangen door Repetition - werk.
 
Dan valt toch het hele idee van DE weg??
 
Dave tate van wsb tegen het einde van z'n cut:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

nuff' said:D
 
WSB heeft ook verschillende grondbeginselen in zich wat betreft massa winst pakken.. Wil je kracht pakken zul je ook wat BB shit in je schema moeten hebben..(zit al in WSB)

These kids have packed on slabs of muscle mass using this program and good nutrition - and they're still growing! As a bonus, every one of these "hardgainers" has the strength to match their newfound muscle! See for yourself:



Testosterone Nation - Band Training for Big Gains
increase eccentric stress if you try to lower the bar under control (which will help increase muscle mass)
 
Laatst bewerkt:
ME houden, drie weken DE afwisseln met drie weken REP. Effort. Heb hier goede resultaten met behaald (massa + blessure voorkomen)
 
je hoeft helemaal niks te vervangen, wat iron atleet zegt is ook een hele goeie.

Louie heeft zelfs aparte stukken geschreven over wsb en bodybuilding.

Buiten dat pak in je WSB schema natuurlijk al je ondersteunende spiergroepen al met een rep effort, dus schouder, armen, rug, buik, pak je allemaal al rep effort, dit verschilt niks met bb, gewoon bijvoorbeeld 4 x 8.

wil je daarnaast nog meer, dan kan je naast je ME oefening, bijvoorbeeld na het squatten nog een rep effort oefening pakken voor je quads ofzo.

Alleen wil je dat op een gegeven moment bij meerder 'spiergroepen' gaan doen, dan gaat je training veel te lang duren. Dus je moet goed weten wat je wilt en waar je staat. Je kan dan veel beter cyclen, zoals iron atleet zegt.

Toen ik begon met WSB had ik veel moeite met massa pakken, maar in kracht ging ik goed vooruit, toen ik ging sleutelen aan mijn schema, ging ik massa vooruit en stagneerde ik in kracht. Dit was echt in mijn uitprobeer fase, wat bij mij toch meer als een half jaar in beslag nam. Nu weet ik een beetje hoe en wat, waar ik op reageer. Nu doe ik ff twee maanden voor massa trainen, Mijn ME oefening voer ik uit al rep effort en mijn DE is zoals die is.
Massa vliegt er daadwerkelijk op, echt ongelooflijk. Ik ben echt heel enthousiast, want net als jij, gaat het als langer trainende natural niet zo heel vlug meer.
 
je hoeft helemaal niks te vervangen, wat iron atleet zegt is ook een hele goeie.

Louie heeft zelfs aparte stukken geschreven over wsb en bodybuilding.

Buiten dat pak in je WSB schema natuurlijk al je ondersteunende spiergroepen al met een rep effort, dus schouder, armen, rug, buik, pak je allemaal al rep effort, dit verschilt niks met bb, gewoon bijvoorbeeld 4 x 8.

wil je daarnaast nog meer, dan kan je naast je ME oefening, bijvoorbeeld na het squatten nog een rep effort oefening pakken voor je quads ofzo.

Alleen wil je dat op een gegeven moment bij meerder 'spiergroepen' gaan doen, dan gaat je training veel te lang duren. Dus je moet goed weten wat je wilt en waar je staat. Je kan dan veel beter cyclen, zoals iron atleet zegt.

Toen ik begon met WSB had ik veel moeite met massa pakken, maar in kracht ging ik goed vooruit, toen ik ging sleutelen aan mijn schema, ging ik massa vooruit en stagneerde ik in kracht. Dit was echt in mijn uitprobeer fase, wat bij mij toch meer als een half jaar in beslag nam. Nu weet ik een beetje hoe en wat, waar ik op reageer. Nu doe ik ff twee maanden voor massa trainen, Mijn ME oefening voer ik uit al rep effort en mijn DE is zoals die is.
Massa vliegt er daadwerkelijk op, echt ongelooflijk. Ik ben echt heel enthousiast, want net als jij, gaat het als langer trainende natural niet zo heel vlug meer.


Wat ik ff niet snap (of ik zie iets over het hoofd).

Je hebt 1 ME oefening per ME dag en 1 DE oefening per DE dag. De rest train je al op reps zoals je zelf al zegt.

Het simpelweg vervangen van bijvoorbeeld 9x2 herhalingen in 4x8 voor 2 oefeningen per week gaat je ineens een hele hoop meer massa opleveren? ???
 
Inderdaad kerel,

Wel pak ik op die punten waar ik wat meer wil, een extra oefening. Je hoeft echt geen meerdere setjes op een spiergroep te pakken wil je massa pakken. Tevens schroef je de intensiteit wat op, normaal zit er veel rust tussen de setjes (3-5 min), nu hooguit 1. Al die veranderingen doen het bij mij ontzettend goed.
 
WSB is idd zeker wel een manier om goeie massa te pakken:)
 
Ik heb met een WSB Template men lichaamsgewicht omhooggeschroeft van 75kg naar 90kg in een klein half jaar tijd, met een vetpercentage stijging van 8% naar 12% ongeveer. Das dus een vermeerdering van men VVM met ongeveer 10kg!

Toen was ik zelfs nog zo stom om zelfs de nevenoefeningen met 5 of minder herhalingen te doen, dus stel je voor wat een schok je licham krijgt als je bij de supplemental oefeningen met 8 à 12 hh gaat werken. De meeste massa is erbij gekomen sinds ik WSB train, dus vervangne moet je echt niet doen hoor, doe gewoon je ME, DE en je nevenoefeningen.

tip: doe geen 2 nevenoefeningen voor de zelfde spiergroep in 1 training, maar pak hem dan meerdere trainingen aan. Mijn lats zijn mooi ontwikkeld door 4x per week 3 setjes lat pulldowns te doen voor men training :)

Hoop dat je er wat aan hebt.
 
inderdaad, de mijne door 3 x per weer, na de training.
 
thanks voor de tips mannen!
 
wat is precies dynamic effort
 
wat is precies dynamic effort
Op snelheid werken (dus een gewicht zo snel mogelijk uitstoten)
Je neemt vanzelfsprekend ook lichtere gewichten:)
 
hoe zwaar moet je dan pakken. als je bv 160 bankt 190 squat en 240 dl
 
hangt af per persoon, maar theoretisch:

80kg bench voor 8 setjes van 3 reps
115kg squat voor 8 setjes van 2 reps
165kg deadlift voor paar setjes van singles of triples
 
Ik ben nu al een tijdje bezig met een zelfde schema maar wil nu toch ook wel een keer WSB goed uitproberen.

Alleen heb ik het idee dat ik dan zo weinig doe op een training. Bij ME voel ik niet de pomp en bij DE lijkt het net alsof ik niet echt heb getraind.

Hoeveel oefeningen pakken jullie dan op een trainingsdag, 5 a 6 ofzo?

Bijvoorbeeld ME UB:
Bench - sets van 3 naar singles
Tate press - 3x5
Side raises - 3x10
Chest row - 3x6
Wide pulldown - 5x12
Barbell curl - 4x8

Vind ik persoonlijk weinig, wat is jullie mening hierover?
 
Back
Naar boven