MuscleMeat

[WSB] Log van alexvanm (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Mooi dat je al zo snel met die strongmantraining begonnen bent, succes!
 
Zaterdag 130 januari 2007

Ochtend

Speed bench @ 55%
10x 3x90kg

Rack lockout press (nr 7)
8x180kg
7x185kg
4x190kg

Cable pushdown
10x45kg
8x45kg
8x45kg

Cable row
3x 8x100kg

Einde middag

Voor eerste keer strong man oefeningen gedaan. Super gaaf.

Was eerste training dus voornamelijk techniek beetje onder de knie krijgen.

Eerste oefneing was log lift. Enkele setjes hiermee gedaan weet het gewicht niet meer.

Daarna hercules hold gedaan voor 1min. Ook nog licht om mee te beginnen.

Daarna ongeveer 90m gelopen met farmers walk. Gewicht was ook nog laag 50kg ofzow.

Laatste set deadliften van een kiepbak. 4 setjes gedaan met oplopend gewicht, laatste set was 4 volle tonnen ofzow.

Al met al er leuk om te doen, zeker voor herhaling vatbar.


Ben een beetje nieuwsgierig..Maar waar en met wie train je op de onderdelen?
 
Ik train in Zuid-Beijerland mee met een oud sterkste man die dit jaar nog een laaste wedstrijd seizoen wilt draaien.

Training 15-januari 07
Tja slechte dag.
Alleen maar frontsquat gedaan
opgebouwd naar 3 herh met 125kg. Had last van krampen in buik dus daarna naar huis gegaan.

Training 17 Januari 2007
3 Board press
5x82.5kg
3x100kg
2x115kg
1x132.5kg
1x147.5kg
2x165kg
2x160kg

Rack lockout nr 7
8x170
8x180
6x190
4x200

Pull up small
8xbw
8x Bw+10kg
5xbw+20kg

Cable pushdown
12x45kg
6x50kg
8x45kg

Volgende 3 oefening supersetted:

1)BB curl
8x50kg
2)Plate side raise
8x10kg/hand
3)BB row to nek
8x70kg
4)Plate side raise
8x10kg/hand

machine row
8x55kg
8x55kg

- Board press had ik 3x willen doen, echter vanwege dat we maar met zn 2 trainen moest ik zelf de barbell uit de standaard halen. Dit gaat in de huidige sportschool nog niet echt soepel, daarnaast ook wat evenwicht problemen dit omdat ik de stang smaller vasthoud. Derhalve geen 3 reps kunnen maken. Daarnaast lekkere training, triceps waren helemaal op.
 
Zaterdag 20 januari 2007

Ochtend

Speed bench @ 60%
8x3 x100kg

Chest supported db row
10x40kg
8x40kg
8x40kg
6x40kg

Rack lockout nr 7
8x170kg
6x180kg
4x185kg

Cable pushdown
12x45kg
8x50kg
8x50kg

Machine pull down
1 setje gewicht ?

- Goede training gezien omstandigheden. Was te laat wakker geworden, dus was wezen trainen met 1 maaltijd pas achter de kiezen.

's Middags

Strong man training

1e oefening: Loglift, gewerkt naar 3 herhalingen met ~80kg.
2e oefening: Hercules hold, weer 1 min. Nu met aan beide kanten 10kg verzwaard.
3e oefening: Accu vasthouden. Dit ook 1 minuut.
4e oefening: farmers walk. Wederom 90meter gelopen zo snel mogelijk. Deze keer +10kg/ hand tov voorgaande keer. De laatste 45meter was windtegen dus toen ging het ineens zwaarder. Blijft toch erg leuke oefening.
5e oefening: Stones of strenght. Met steen van 45kg zovaak mogelijk deze tot borst hoogte liften in 1min. Kwam tot een schamele 8x. Qua gewicht stelde het niets voor maar liet die bal paar keer uit mn handen vallen. Volgende keer dus voor >12herh.
 
Hoe bevalt de strongman training?
 
@gillian, die bevallen tot nu toe erg goed. Vind het een erg leuke toevoeging. Zal ook wel mede komen doordat ik als oefening deadlift ook het leukst vindt. Want bij strong man oefening zitten er toch veel meer van dat soort oefeningen in die toch wel lijken op deadliften. Als je de mogelijkheid is het zekers leuk om te doen.
 
Behoorlijke belasting zo s'ochtends en dan ook nog de onderdelen in de avond.

Ik zie bij jou heel veel rack lockouts altijd, zit daar dan ook jou zwakke punt in de beweging?

Het lijkt mij bv heel erg gaaf om ipv lockouts met bands te werken. Dan heb je toch de hele beweging maar met een andere krachtverdeling. Ik hoop dat ze de bands dit jaar op de fibo hebben.
 
@g-men, belasting valt nog wel meej. In de schouder onderdelen ben ik dus 's middags wat vermoeid, voor de rest weinig last van. Zo kan ik toch nog lekker schouders doen, en toch nog wat dagen rust hebben. Niet meest ideale situatie maar valt mee te leven. Daarnaast zijn mn schouders geloof ik niet mn zwakke punt.

Rack lockouts zitten net iets boven mn zwakkere punt. Dus hoop dat ik iig hierdoor een zware load aan kan en idd wat sterker wordt in lockout. Vind het ook gewoon leuke oefening, waar je lekker veel gewicht op kan gooien :D

Ik doe al mn assistance oefeningen in een 3x trainen roulatie. Ik doe dus 3x dezelfde ass. oefening en daarna wissel ik weer van oefening. Volgende trainingen ga ik dumbbell press doen als eerste ass. oefening.

Als het goed is krijg ik mn bands van de week binnen (mini & light). Dus die ga ik zowieso gebruiken voor speed work, maar denk ook voor andere oefeningen, ben dus benieuwd.
 
@gillian, die bevallen tot nu toe erg goed. Vind het een erg leuke toevoeging. Zal ook wel mede komen doordat ik als oefening deadlift ook het leukst vindt. Want bij strong man oefening zitten er toch veel meer van dat soort oefeningen in die toch wel lijken op deadliften. Als je de mogelijkheid is het zekers leuk om te doen.

Ja ik zit er zelf aan te denken om dat in de toekomst te gaan doen, dus vandaar dat ik het vraag. Maar je vind het dus wel goed te combineren; 's ochtends 'gewoon' trainen en 's middags nog strongman?
 
Tot heden vind ik het wel goed te combineren. Ik merk wel dat ik 's maandags nog wel lichts voel in mn rug. Derhalve doe ik nu dus ene week: zaterdag strongman, zondag rust en maandag squat-achtige beweging maxen. De week daarop: zaterdag geen strongman, zondag rust, maandags deadlift achtige max oefening.

Want dat merk ik toch wel dat het best vermoeiend is voor mn rug al die strongman onderdelen.

Mijn schema ziet er met strongman ongeveer zo uit: 9h opstaan & eten, 10.30 eten. 11h trainen. 12.30 thuis en eten, 13.30 eten en dan vervolgens iets voor 14h naar strong man training. Hier beginnen we meestal dan zo rond 15h. En we zijn na een uurtje klaar. Tussen sportschool training en strongman probeer ik altijd wel aardig wat te eten. Komt meestal hier op neer: PWO shake (30gr E & 60gr K) en 1e maaltijd 100gr basmati rijst, 2e maaltijd 100gr basmati rijst en 200gr kip/of eier omelet. Na strongman neem ik meestal een eiwitten shake (mix van eiwitten) en halve liter melk.

Grootste voordeel van gelijk trainen na DE dag vind ik dat je schouders toch nog relatief veel rust krijgen, daarnaast doe ik op de dag toch alleen triceps/voorkant schouders werk wat ik volgens mij maar merk in 2 onderdelen van strong man: - Log lift en - accu vasthouden. Strax heb ik ook de mogelijkheid weer om evt na strong man in de gym te gaan trainen, lang leve gym die 24h open is :p Dus mogelijk dat ik daar ook soort van periodisatie in ga verwerken.
 
In hoeverre zijn die log lifts te vergeleken met Military Presses en/of Push presses... Is het zwaarder doordat je handen naar elkaar toe gedraait zijn? Of juist lichter?
 
In hoeverre zijn die log lifts te vergeleken met Military Presses en/of Push presses... Is het zwaarder doordat je handen naar elkaar toe gedraait zijn? Of juist lichter?

Ik vond het naar boven rollen van de log even wennen, als ook de andere grip. Bij cleans is het meer één explosieve beweging, bij het rollen meer twee: eerste op de knieen dan rollen. Verder is het pressen hetzelfde.
 
Het pressen van een boom word over het algemeen als zwaarder ervaren. Dit komt mede omdat een boom je uit je evenwicht dreigt te drukken bij de press.
Een boom vind ik,dus moeilijker "handelbaar" dan een normaal olympisch halter.
 
Het pressen van een boom word over het algemeen als zwaarder ervaren. Dit komt mede omdat een boom je uit je evenwicht dreigt te drukken bij de press.
Een boom vind ik,dus moeilijker "handelbaar" dan een normaal olympisch halter.
Geloof ik meteen. Hetzelfde geldt voor stenen. Toen ik 110kg MP deed met ol. halter, had ik best wel wat moeite om een steen van 75kg boven mijn hoofd te stoten. ;)
 
Mooie trainingen kerel!
 
Tnx heren.

FF achterstand weer inhalen qua trainingen:

22 januari '07
Squat: 5x85, 3x102.5, 2x120, 1x135, 1x152.5, 3x170
cable pullthrough: 10x50kg, 8x55kg, 8x60kg, 7x65kg
pulldown abs: 10x50kg, 8x55kg, 8x55kg
Hyper extension stang 12,5knt: 8x, 6x, 6x
Beetje kuiten staand/ zittend

- Benen waren nog moe van de zaterdag evenals onderrug, wil me toch de komende tijd wat meer focussen op deadlift. Dus zal niet echt zwaar meer squaten.

Woensdag 24 januri 07
2 Board press: 5x82.5, 3x100, 2x115, 1x132.5, 1x147.5, 1x165, 1x167,5 PR
DB benchpress: 6x50+, 4x50+, 8x40
DB tate press: 12x16kg, 8x18kg, 6x18kg
BB row: aantal setjes gewicht niet meer bekend

- PR met boardpress 2. Ging erg makkelijk, wilde eigenlijk reppen met 165kg, maar toen ik boven was werdt deze al gelijk geracked door jongen die er achter stond. Toch wel mooi anders had ik nooit 167,5 gedaan.

Zaterdag 27 jan 07
Speed bench @ 90kg: 12sets x3reps
pushpress: 6x75kg, 5x85kg
db benchpress (met stop) 10x40kg, 8x40kg, 8x40kg
Tate press: 8x16kg, 7x18kg, 7x18kg
Beetje biceps en rug.

- Voor eerst sinds lange tijd weer middels losse oefening Schouders gedaan. Viel zeer zwaar tegen, waar ik in verleden nog wel eens als eerste oefening enkele herhalingen kon met 100kg was nu 85kg al pittig. Mogelijk ook door speendbench, hierna presteer ik ook altijd minder met triceps oefeningen. Maar ga nu vaker schouders los trainen.

maandag 29 januari 07
Deadlift
5x122.5
3x147.5
2x172.5
1x195
1x220
1x245 PR
1x230

BB goodmorning
8x70, 7x80, 6x90, 6x90

DB Side raise abs
10x40kg, 10x40kg, 8x40kg, 8x40kg

Paar setjes kuiten: 3x zittend, 3x staand

BB hyper extension
6x15/knt
8x12,5/knt
8x12,5/knt
7x12,5/knt

CB face pull
12x40kg, 8x45kg
andere grip
10x30kg, 10x30kg

- Eindelijk PR met deadlift. Vorige pr was 242,5. Nu kom ik op totaal van 610kg te staan. Gewicht ging redelijk makkelijk omhoog, van vloer af heel snel daarna langzamer. Heb tijdje blij in lockout positie gestaan, af en toe gevoel dat ik doormidden zou knakken, maar toch lekker gevoel.

Voor de rest blijf ik goodmornings erg zwaar vinden, mogelijk doe ik ze nog te strict want zie sommige echt veelvoud gebruiken van wat ik gebruik. Wellicht filmpje maken.
 
Nieuwe PR mooi man. Leuk om te zien dat je Tate Press doet want ik ga ze vandaag voor het eerst doen:). Post eens een filmpje van je GM. Die kan je op 1000 manieren doen. Zelf doe ik ze met rechte benen en holle rug en dan zo ver mogelijk doorzakken. Goed voor de hams en onderrug (mooi voor bij het DL'n!).
 
Zelfde pr op deadlift als ik, goed bezig Alex.
 
Back
Naar boven