XXL Nutrition

Wsb (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

salieri

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
4.500
Waardering
166
Ik had graag wat meningen gehad over WSB
Die dagen van DE , zou je dan echt niet zwaarder mogen pakken ?
Of gewoon er Repetition van maken ?
Want ten eerste lijkt het echt nutteloos om 8-12 doubles of triples van 50-60 % van 1 rm te maken.
+ dit zou me echt snel vervelen denk'k ...
dus ipv die triples/doubles , gewoon max # reps met 50-60 %
of ipv 8-12 x 2/3 , omdraaien naar 2 a 3 setjes van 8-12 ?
Enige raad of ervaringen met dit schema ?
 
50-60% is gewoonlijk van je geared max genomen, train je zonder suits of bench shirts dan neem je beter 70-80% oid. waarbij het om de snelheid gaat. Daarna gewoon nog zware assistance doen, dus partial presses, goodmornings etc.
 
Als die ME dag je niets lijkt kan je de skinny bastards versie doen, die RE hanteerd ipv ME. Zelf weet ik er niets zoveel van, maar wat ik er van gelezen heb geeft aan dat het voor een wat minder ver gevorderd persoon misschien beter is.
 
Als die ME dag je niets lijkt kan je de skinny bastards versie doen, die RE hanteerd ipv ME. Zelf weet ik er niets zoveel van, maar wat ik er van gelezen heb geeft aan dat het voor een wat minder ver gevorderd persoon misschien beter is.

Nee, skinny bastards laat DE weg voor RE.
 
Ik had graag wat meningen gehad over WSB
Die dagen van DE , zou je dan echt niet zwaarder mogen pakken ?
Hangt er vanaf, zolang je snelheid maar hoog zit.

Of gewoon er Repetition van maken ?
Of afwisselen. 3 weken DE, 3 weken RE, 3 weken DE,...

Want ten eerste lijkt het echt nutteloos om 8-12 doubles of triples van 50-60 % van 1 rm te maken.
+ dit zou me echt snel vervelen denk'k ...
dus ipv die triples/doubles , gewoon max # reps met 50-60 %
Nee, dan is het RE, geen DE
Het zijn niet zomaar triples met 60%, het gaat om de snelheid.
 
Ja ik weet dat het om de snelheid ging. Maar mss gewoon reps blijven doen tot dat het niet meer snel gaat ...
Anders lijkt het niet zo effectief te zijn..
En ik train idd zo suit :D dus mss kan'k gewoon afvallen kwa percentages.
En om de zoveel weken RE dan DE .. maakt het mss interessanter

Iig bedankt al voor de respons :)
 
Nee, na 2-3 herhalingen gaat de snelheid er wat uit en wordt de oefening juist minder effectief.
 
Doe die DE oefeningen wel met bands of chains, anders kun je ze imo beter vervangen door rep effort.
 
Als je het nut niet in ziet van speed sets, kan je beter een andere manier van trainen gaan doen ;)
 
Als je het nut niet in ziet van speed sets, kan je beter een andere manier van trainen gaan doen ;)

Tvoelt gewoon zo licht aan...
Ik snap heus wel dat het van nut kan zijn maar je doet maar 2-3 reps , en dan ist ng zo'n laag gewicht .. ff wennen denk'k :)

Edit :

'k denk dat'k gewoon op de RE ga overstappen.
Maar wel wat speedsetjes erbij smijten ..
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook pause benchen op DE dag, zoals frenkpie doet.
 
Back
Naar boven