AndroidHealthClinic

WSM 2022

Bezoekers in dit topic

Whooha Kelvin gaat los. Sub 40 seconden bij het loaden. Beter dan gasten als Boudreault, Adam Bishop en zelfs Brian Shaw. Zou goed zijn voor een tweede plek in poule 1 t/m 4. Nu ook tweede in z'n poule, maar L. Stoltman moet nog...

Edit: fout gekeken, maar Stoltman haalt hem in. Knap tweede! Super nice

Evan Singleton ligt er ook weer uit. Kelvin inderdaad heel goed gedaan op de loading race en het uitvallen van Singleton geeft wel ineens kansen in die groep. Deadlifts zijn nu bezig. T. Stoltman heeft al twee event wins te pakken.

Ik denk serieus dat Kelvin de finale gaat halen... Evan gaat blijkbaar wel nog door, maar heeft 5 punten achterstand. Als je ervan uitgaat dat Kelvin het grip event goed doet, moet Evan dan 5 a 6 punten minimaal inhalen op de log en car walk. Luke wint de log en Evan heeft net een schouder blessure gehad. Als Kelvin op de log Melsted/de groenlander (geen idee hoe goed die is overhead) kan bijhouden/verslaan, garandeerd hij zichzelf al bijna de stone off. En Kelvin pakken op stones is pittig genoeg. Luke wint de groep en dan Kelvin waarschijnlijk tegen Evan of Melsted op stones, ik zie de kansen prima in.

Iemand een update over Janashia? Laatste worden met 3 lifts op de deadlift is niets voor hem?

Evan Singleton ligt er ook weer uit. Kelvin inderdaad heel goed gedaan op de loading race en het uitvallen van Singleton geeft wel ineens kansen in die groep. Deadlifts zijn nu bezig. T. Stoltman heeft al twee event wins te pakken.
Luke ook in zijn poule,.

snowke90 Kelvin is 3e en Car walk en Loglift heeft een 'nadeel' als je lang bent. DL ladder was ook niet best 3 in bijna 1 minuut. Verwacht wel dat ie Coraboeuf voorbij gaat

Luke ook in zijn poule,.

snowke90 Kelvin is 3e en Car walk en Loglift heeft een 'nadeel' als je lang bent. DL ladder was ook niet best 3 in bijna 1 minuut. Verwacht wel dat ie Coraboeuf voorbij gaat

Kelvin zegt dat er een probleem was bij de deadlift. Er lag iets voor de 1e bar waardoor hij hem niet terug kon rollen. Toen hij hier achter kwam had hij al 3 pogingen op 300 gedaan. Niet al te snugger om het te blijven proberen als het niet lukt. Maar hierna haalde hij de 1e 3 wel maar was de power weg. Ik citeer hier letterlijk Kelvin (ofja, iig een vertaling van zijn uitleg op facebook in het Engels). Car walk geen idee, hij is best een prima yoke loper. Inderdaad log wordt niet heel goed. Grip wel. Zeg niet dat hij zich easy plaatst (want Luke wordt idd 1e) maar stone off (3e plaats) halen betekent goede kansen voor Kelvin.

Denk dat je een Yoke beter in balans kunt houden dan een auto, maar we gaan het zien zo

True maar dat is voor iedereen zo. Traditioneel gezien is de car walk geen probleem om op te tillen. Kelvin tilt de yoke normaal ongeveer op zijn ellebogen, als hij eenmaal loopt loopt hij prima. Schat Luke op 1, Evan op 2, Melsted 3, Kelvin 4, Groenlander 5, Fransman 6. Zou geen verkeerde uitslag voor Kelvin zijn. Ik denk, again, dat als Kelvin de stone off haalt tegen Melsted of Singleton, hij de favo is...

Hooper is wel echt onvoorstelbaar goed zeg. Shaw gaat t nog lastig krijgen om überhaupt in de stone off te komen.

True maar dat is voor iedereen zo. Traditioneel gezien is de car walk geen probleem om op te tillen. Kelvin tilt de yoke normaal ongeveer op zijn ellebogen, als hij eenmaal loopt loopt hij prima. Schat Luke op 1, Evan op 2, Melsted 3, Kelvin 4, Groenlander 5, Fransman 6. Zou geen verkeerde uitslag voor Kelvin zijn. Ik denk, again, dat als Kelvin de stone off haalt tegen Melsted of Singleton, hij de favo is...

Sorry maar kelvin wint niet zomaar een stone off van singleton hoor, tenzij blessure ofzo

Laatst bewerkt:
Singleton ligt er weer uit. Kelvin ook zo goed als zeker. Kelvin kan alleen nog naar de stone off als hij het grip event wint en coraboeuf laatste daarop wordt.

Finalisten

Tom Stoltman
Gabriel Rhéaume
Mitchell Hooper
Brian Shaw
Oleksii Novikov
Trey Mitchell
Martins Licis
Maxime Boudreault
Luke Stoltman
Eythor Ingólfsson Melsted

Wat zijn die filmpjes toch mooi van Brian en Eddie samen :D Ook wel bijzonder dat al die atleten zo leuk met elkaar om gaan ondanks dat ze flink aan de roids zitten. Meeste mensen worden er niet echt gezelliger op als ze gebruiken.

Mooi dat Brian door is. Was toch even spannend.

Laatst bewerkt:
Kelvin heeft het eigenlijk best goed gedaan voor 1e deelname, beter dan Alex in 2013.

Dagje rust nu en dan Finale zaterdag en zondag:
Giant's Medley: 75 second time limit / 2x 120 kg boxes + 455 kg yoke carry (10 metres each)
Deadlift: 360 kg / 60 second time limit / Car deadlift
Flintstone barbell lift...
Bus Pull: 20 meters / 75 second time limit
Power Stairs: 226 kg / 75 second time limit
Atlas Stones: 5 implements / 60 second time limit

Laatst bewerkt:
Kelvin heeft het eigenlijk best goed gedaan voor 1e deelname, beter dan Alex in 2013.

Dagje rust nu en dan Finale zaterdag en zondag:
Giant's Medley: 75 second time limit / 2x 120 kg boxes + 455 kg yoke carry (10 metres each)
Deadlift: 360 kg / 60 second time limit / Car deadlift
Flintstone barbell lift...
Bus Pull: 20 meters / 75 second time limit
Power Stairs: 226 kg / 75 second time limit
Atlas Stones: 5 implements / 60 second time limit

Alex zijn 1e keer was in 2012. Toen was hij ook 4e, achter Burke, Radzikowski en Hollands. Toch meer aansprekende namen dan "Coco" en Melsted. Geen haat verder, respect voor Kelvin. In 2013 kwam Lex net terug van een hamstring tear (mee uitgevallen op de finale van NL)...

Alex en Kelvin vergelijken heeft geen nut en het heeft nog minder nut dat ik als vriend van Alex dat doe. Totaal andere strongman. Alex had het 100% beter gedaan op de deadlift en log, maar stukken slechter op grip en loading. Dat is het mooie aan strongman, dat met elke set events een comp opeens helemaal anders kan zijn.

Wel vind ik het een gemiste kans voor Kelvin. Hij blijft een enorm talent en walgelijk sterke man. Maar ik zie nogal veel filmpjes van hem op "dubieuze feestjes" op social media. Misschien zijn dat zijn wekelijkse "rust uurtjes" en is ie de rest van de tijd 100% dedicated maar als "fan van de sport" en Nederlander vind ik het in ieder geval jammer om dat zo te zien. Geeft een beetje een "wat als idee". Want 20kg meer op zijn log en deadlift (wat op top niveau veel is, I know) maakt hem een absolute wereldtopper in plaats van nu gewoon een prima deelnemer op top niveau.

Alex zijn 1e keer was in 2012. Toen was hij ook 4e, achter Burke, Radzikowski en Hollands. Toch meer aansprekende namen dan "Coco" en Melsted. Geen haat verder, respect voor Kelvin. In 2013 kwam Lex net terug van een hamstring tear (mee uitgevallen op de finale van NL)...

Alex en Kelvin vergelijken heeft geen nut en het heeft nog minder nut dat ik als vriend van Alex dat doe. Totaal andere strongman. Alex had het 100% beter gedaan op de deadlift en log, maar stukken slechter op grip en loading. Dat is het mooie aan strongman, dat met elke set events een comp opeens helemaal anders kan zijn.

Wel vind ik het een gemiste kans voor Kelvin. Hij blijft een enorm talent en walgelijk sterke man. Maar ik zie nogal veel filmpjes van hem op "dubieuze feestjes" op social media. Misschien zijn dat zijn wekelijkse "rust uurtjes" en is ie de rest van de tijd 100% dedicated maar als "fan van de sport" en Nederlander vind ik het in ieder geval jammer om dat zo te zien. Geeft een beetje een "wat als idee". Want 20kg meer op zijn log en deadlift (wat op top niveau veel is, I know) maakt hem een absolute wereldtopper in plaats van nu gewoon een prima deelnemer op top niveau.
je hebt helemaal gelijk, ik heb me vergist ja. Volg het al zo lang, dan sla je wel eens wat over (zeker boven de 50) :laugh:

Wat is dit nu toch ook weer. Dit is z'n eerste wsm. Hij heeft een paar rookie mistakes gemaakt waardoor hij uiteindelijk ook maar net de stone off mist. Hij wint een event en wordt tweede op de loading. Hij heeft zich erg goed laten zien. We weten allemaal wat z'n relatief zwakke punten zijn maar hij is inmiddels ook al zo'n 10-15 jaar bezig en verbetert volgens mij nog steeds steady.

Hoe weet jij verder nou wat ie wel of niet ervoor doet. Wat ik ervan mee krijg is dat hij 50-60 uur per week werkt om de boel allemaal een beetje te kunnen bekostigen.

Back
Naar boven