MuscleMeat

WSM 2023

Bezoekers in dit topic

2Stronk

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 apr 2013
Berichten
2.647
Waardering
4.079
Lengte
2m01
Morgen begint WSM 2023 weer en daar hoort ook een draadje bij.
Dit jaar vindt het evenement plaats in Myrtle Beach, South Carolina in de V.S., van woensdag 19-4-23 tot en met zondag 23 april.

Later vandaag zullen de groepen bekend worden gemaakt, dus dat blijft nog even een verassing. De events voor de qualifiers en finales zijn wel al bekend.
1681836858829.png

1681836882188.png

1681836932739.png

Wie gaat er winnen volgens jullie?

Persoonlijk gun ik het Brian Shaw om in zijn laatste WSM toch nog een 5e titel binnen te slepen. Volgens Eddie Hall maakt hij dit jaar een wat grotere kans, doordat de events blijkbaar vrij zwaar zijn in tegenstelling tot voorgaande jaren. Natuurlijk zijn er genoeg andere sympathieke en sterke deelnemers die ook een grote kans maken; het gaat in ieder geval spannend worden!

Helaas is het ook dit jaar nog steeds niet te volgen met beeld, dus dat is wel weer een domper. Eigenlijk belachelijk dat het in 2023 nog steeds op deze manier wordt georganiseerd, maar ja.
 
Ik hoop op Brian maar gelet op die infectie... k vrees er wat voor.

Is het nergens te bekijken?
 
In!

Ja ik kijk stronkman :')
 
Volg t minder dan in voorgaande jaren, maar toch.
Voorspelling top 3:
1. Tom Stoltman
2. Novikov
3. Hooper
 
Iemand de spreadsheat?
 
Ik zou het Brian gunnen maar ik denk niet dat die hem pakt.
 
Resultaten van de loading race (eerste event):
1681923098237.png

1681923124684.png
 
Hier kun je trouwens de resultaten live volgen. Momenteel zijn ze bezig met de deadlifts. Dat event bestaat uit 7 lifts van 290 kg tot 385 kg, en dan 385 kg voor reps.

 
IMG_0379.jpeg
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Okay, het ziet dus nu uit alsof sowieso in de finale gaat zijn:

- Tom Stoltman
- Pavlo Kordyaka
- Oleksei Novikov
- Thomas Evans
- Mitch Hooper
- Aivars Smaukstelis
- Brian Shaw
- Trey Mitchell

Dammmmmn wat een finale :O
 
Deze website vind ik overigens overzichtelijker om de uitslagen te volgen. Blijft alsnog ruk :emo:
 
Wow Bobby en Pavlo 1 punt uit elkaar. Dit kan Pavlo de finale kosten...
 
Thompson moet die groep winnen om door te kunnen gaan imo, en ik denk niet dat hooggooien zijn sterkste onderdeel is.

Bishop valt tegen.
 
Shaw gaat nog uit zijn pijp moeten komen precies
 
Het is leuk voor Shaw als hij de finale nog haalt - en dat gaat wel gebeuren - maar dat is het dan ook wel. Ook al zijn de onderdelen zowat uitgezocht voor hem gaat hij niet meer winnen, dat is toch al wel een paar jaar duidelijk inmiddels.
 
Nee, winnen gaat hij niet meer. Maar ik gun hem wel een mooie ereplaats.
 
Het is leuk voor Shaw als hij de finale nog haalt - en dat gaat wel gebeuren - maar dat is het dan ook wel. Ook al zijn de onderdelen zowat uitgezocht voor hem gaat hij niet meer winnen, dat is toch al wel een paar jaar duidelijk inmiddels.

Niet helemaal eens. 2 jaar terug was ie super. Afgelopen jaar was wat minder. Zijn overhead (redelijk) en vooral deadlift (top) dit jaar in de heats, laten zien dat ie wel in vorm is. Finale events zijn goed voor hem, Tom en Hooper. Als Tom of Hooper iets verkloot, komt hij best in de buurt denk ik. Novikov kan ook winnen maar de fingers gaan hem kostten. Trey is ook mega sterk en overal goed op, niet te onderschatten. Voorspelling:

-1. Hooper
-2. T. Stoltman
-3. Shaw
 
2021 was een rommelige finale, bovendien waren Novikov en Hooper daar niet bij. Er zijn nu gewoon te veel anderen die overall beter zijn dan Shaw, ook met deze events. Het is ook niet meer zo vanzelfsprekend dat ie boven mannen als Thompson, Mitchell, Smaukstelis etc eindigt. Denk dat ie gewoon nog heel blij mag zijn als ie zo rond plek 5 ofzo uit komt, wat goed mogelijk is met deze relatief goede events voor hem, dat zou nog steeds heel mooi zijn voor iemand van 41.
 
Back
Naar boven