XXL Nutrition

WTF!!!???Benzine prijs bereikt de 1,50 euri!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Prima te doen zonder auto, supermarkt op loopafstand. Lange afstanden heb ik een 40% kortingskaart van de NS voor, ben je goedkoper uit dan met de auto. OV is er bijna altijd, er rijd in het weekend een nachtbus en ''s nachts rijden de treinen in de Randstad ook.

Grote dingen vervoer ik amper, als ik iets bestel laat ik het thuis bezorgen.

Besparing van 400 euro per maand als je rekent wat een auto kost aan afschrijving, benzine, onderhoud en andere bijkomende kosten.
 
De benzine prijs word echt schandalig hoog, ik ben erg benieuwd wat de ontwikkeligen gaan zijn van diverse dingen. De burgers en hun grote mond van er iets aan doen, de auto industrie en naar buiten komen met alternatieve, etc. etc.

Het word hier eigenlijk eens tijd voor flinke stakingen , en het liefst voor de burgeroorlog hier een keer uitbreekt ivm multicultereel etc.


Ik ga in iedergeval dichterbij het werk wonen, dat is wel noodzakelijk. En een goeie fiets....
 
Supermarkt lopen eric? linkerhand 3 zes pakken water en 3 zes pakken coke light en rechterhand 5-6 zakken eten :D

Anyway, alles kan maar het zou voor velen zo goed als onmogelijk zijn zonder wagen. Ik probeer zelf wel meer de fiets te nemen voor korte afstanden (sowieso beter voor de motor van je wagen).
 
Gewoon op een doordeweekse ochtend op de loer liggen voor een kroeg in de stad. Als er dan zo'n brallend stuk tuig de tent uitrolt, beroof je die van zn ov.
Probleem opgelost!
 
Big_T zei:
Supermarkt lopen eric? linkerhand 3 zes pakken water en 3 zes pakken coke light en rechterhand 5-6 zakken eten :D
Gewoon zo'n ouwe lullen boodschappenkarretje meenemen. Kan aardig wat in en je hoeft alleen maar 1 grote tas mee te nemen voor de lichtere zaken. Ik kan een week boodschappen meenemen in 1 run. Supermarkt is iets van 600 meter lopen, dat is prima te doen.
 
hehe ik zie me al lopen sleuren, maar wel goedkoop en milieubewust ja :)
 
Denk dat ik de scooter maar weer eens in mijn leven betrek.
 
1 keer per week een beetje sjouwwerk, bespaart me 400 euro per maand. :D Strand ook nog eens op loopafstand, dus in de zomer hoef ik niet eens in de file te staan voor wat korrels zand.
 
kijk! de bezine word alleen mar duurder en schaarser! mensen denken o het loopt wel los nou dat zal het niet

nu nog een auto kopen op benzine is eigenlijk zonde

een volkswagen 3liter lupo diesel rijd 1 op 30 een audio a2 ook diesel 1 op 30 een toyota prius 1 op 20 bezine en lekker stil en geen uitstoot in de stad en zelfs geen bpm belastingen! zijn ze te klein zijn ze niet mooi! tja daar moet je dan maar overheen stappen!

grote monden hebben we nks aan actie ook niet! benzine is op!!
 
we gaan gewoon een rel veroorzaken..mensen die de benzine pompen en raffinaderijen bestormen!!! "Hoort ons aan oh volk der Nederlanden, laten we ons verlossen van het juk van de benzine magnaten!!!...Plundert de pomp!!!":D
 
en in de chaos vul ik me Jerrycans :cool:
 
het probleem is op dit moment dat de auto's een dergelijke kleine uitstoot mogen hebben dat men voor veel auto's een dermate motormanagment moet maken waarbij het verbruik omhoog gaat om onder de uitstoot uit te komen. Uiteindelijk ga je je afvragen waar het over gaat...wat wil men.. zuiniger met benzine of schoner mileu.. en hoe weegt het tegen elkaar op..
 
Big_T zei:
ja LPG installatie wordt nu wel voordeliger, je haalt het er ook sneller uit die kosten met zulke hoge benzine/diesel prijzen.

Iemand een idee wat zo een installatie kost? Dacht zelf rond de 1500 € ben er ieg sterk over aan het nadenken....

2700 euri´s
 
Big_T zei:
Boodschappen halen? Grote dingen vervoeren? Plaatsen waar slecht openbaar vervoer is/lange afstanden? Laat op de avond/nacht wanneer er geen OV is?

Wie kan er tegenwoordig nog zonder auto?
- ik woon op 200 m van een buurtsuper en iets meer dan een kilometer van 2 grote supers. En ik ben geen mietje, dus een kilometer lopen met een paar zware tassen lopen is gelijk cardio.

- ik vervoer geen grote dingen. Want waar moet ik dan aan denken? Een bankstel? Dat past ook niet in een auto. En iets kleinere dingen passen ook gewoon in de stadsbus.

- slecht OV heb ik geen last van. Alles ligt redelijk dicht bij busroutes in de buurt.

- De bussen rijden hier in de wijk tot net voor 01:00 's-nachts. In het weekend ietsje later. En als ik later terug ben, dan loop ik vanaf het centrum naar huis. (4-5 km, afhankelijk van waar in het centrum)

- wie kan zonder auto? Heel veel mensen. Wie WIL er zonder auto? Bijna niemand. Maar zolang je hem niet ècht nodig hebt, moet je ook niet zeiken over de prijzen.
 
D. zei:
Ja man, super.

Joh lekker boeiend allemaal :D

Behoorlijk. Raakt toch velen in hun portemonnee.


Big_T zei:
hehe ik zie me al lopen sleuren, maar wel goedkoop en milieubewust ja :)

Cardio! :)
 
sinds de benzineprijzen zoveel duurder zijn geworden, gebruik ik steeds vaker de fiets, at nog gezonder voor je is ook.
 
tsja ik woon in de stad met een redelijk openbaarvervoer maar ik vind het dus echt drie maal niets hoor;
vaak te laat, overvol, irritante mannetjes, geluidsoverlast, sauna toestanden bij hogere buitentemp, ff lekker aan je ballen zitten of je neus uitbaggeren is onmogelijk zonder dat iemand stom zit te kijken.

Nee geef mij maar lekker een auto hoor, ik vertrek wanneer ik wil, ik neem mee wat ik wil, ik kan het warm of koud maken, ik kan lomp meezingen met de muziek en je kan ook nog eens coïtus hebben in je auto :)
 
400 euro is wel erg veel Eric, je kan veel goedkoper rijden als je wil.

Sinds een paar maanden rijd ik bewust een stuk zuiniger. Mijn Citroën Saxo 1.4 gebruikt nu maar iets van 1 op 16, en als ik lange stukken op de snelweg rij gaat het zelfs richting 1 op 20! Ik fiets verder zoveel mogelijk. Ik rij nu ongeveer 1000 km per maand, dus (1000/16) gebruik ik hooguit 62,5 liter per maand = 94 euro bij een prijs van 1,50 euro per liter. Ik tank trouwens altijd bij zo'n Tango achtig station dus 1,50 is voorlopig niet aan de orde.
Verzekering (all-risk) en wegenbelasting is bij elkaar 50 euro per maand.
Afschrijving en reparaties hooguit 100 per maand.
Als de benzineprijzen nog een stuk omhoog zouden gaan zou ik dus nog steeds onder de 250 euro (94+50+100) zitten, en dan heb ik de afschrijving en reparaties nog hoog ingeschat op 1200 per jaar.
Zonder de afschrijving en met de huidige benzineprijs betaal ik zelfs nauwelijks meer dan 100 euro per maand.
 
damn kerel die madmax bedacht is helderziend
 
Zelda zei:
400 euro is wel erg veel Eric, je kan veel goedkoper rijden als je wil.

Sinds een paar maanden rijd ik bewust een stuk zuiniger. Mijn Citroën Saxo 1.4 gebruikt nu maar iets van 1 op 16, en als ik lange stukken op de snelweg rij gaat het zelfs richting 1 op 20! Ik fiets verder zoveel mogelijk. Ik rij nu ongeveer 1000 km per maand, dus (1000/16) gebruik ik hooguit 62,5 liter per maand = 94 euro bij een prijs van 1,50 euro per liter. Ik tank trouwens altijd bij zo'n Tango achtig station dus 1,50 is voorlopig niet aan de orde.
Verzekering (all-risk) en wegenbelasting is bij elkaar 50 euro per maand.
Afschrijving en reparaties hooguit 100 per maand.
Als de benzineprijzen nog een stuk omhoog zouden gaan zou ik dus nog steeds onder de 250 euro (94+50+100) zitten, en dan heb ik de afschrijving en reparaties nog hoog ingeschat op 1200 per jaar.
Zonder de afschrijving en met de huidige benzineprijs betaal ik zelfs nauwelijks meer dan 100 euro per maand.

- groot onderhoud
- klein onderhoud
- APK

komt er ook nog allemaal bij. En dan maar hopen dat er niets groots kapot gaat.
 
Back
Naar boven