AndroidHealthClinic

WTF!!!???Benzine prijs bereikt de 1,50 euri!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dj_phreak zei:
- groot onderhoud
- klein onderhoud
- APK

komt er ook nog allemaal bij. En dan maar hopen dat er niets groots kapot gaat.

Als je niet overdreven veel rijdt zoals ik past dat allemaal binnen die 1200 euro per jaar voor afschrijving. Als je goeie adresjes kent kost je APK nog geen 25 euro, en groot/klein onderhoud komt heel zelden voor als je 12.000 per jaar rijdt.
 
Zelda zei:
Als je niet overdreven veel rijdt zoals ik past dat allemaal binnen die 1200 euro per jaar voor afschrijving. Als je goeie adresjes kent kost je APK nog geen 25 euro, en groot/klein onderhoud komt heel zelden voor als je 12.000 per jaar rijdt.
:) Ik moet hier wel om lachen: zo rekende ik mezelf vroeger ook altijd rijk. Maar helaas: de praktijk is dat kostbare problemen ook de kop opsteken als je het niet verwacht. 1 iets te groot steentje en je hebt een nieuwe voorruit nodig. Een stuk afval op de weg en je radiator is lek. Dat soort dingen.
 
Mja k*t.. naja gelukkig heb ik een zuinig en klein karretje en rij der amper mee ook nog :)
 
dj_phreak zei:
:) Ik moet hier wel om lachen: zo rekende ik mezelf vroeger ook altijd rijk. Maar helaas: de praktijk is dat kostbare problemen ook de kop opsteken als je het niet verwacht. 1 iets te groot steentje en je hebt een nieuwe voorruit nodig. Een stuk afval op de weg en je radiator is lek. Dat soort dingen.

Tering man, straks is het een paar tientjes per jaar meer dan volgensmijn berekening als alles tegenzit. :eek: Dan is het nog steeds goedkoper dan het OV, bovendien kan je met de auto op elk gewenst tijdstip naar elke lokatie die je maar wil met de auto, je hoeft niet tig keer over te stappen, te lopen, te wachten op je aansluiting, uit te zoeken welke lijn je moet hebben, je bent niet afhankelijk van vaste vertrektijden, je hebt geen last van stakingen, je kan zware dingen vervoeren, zelf de route bepalen enz. Ok met de auto sta je weleens in de file in de spits, maar je hebt iig geen vertraging.

Dus doe nou niet zo neerbuigend naar die 'dwaas die denkt dat auto's niet duivels zijn'.
;)
 
OV kom ik op een bedrag van 400 euro per jaar, en ik kom toch echt wel eens ergens. Voor dat bedrag rijd je net een leuke middenklasse auto, per maand.
 
EricR zei:
OV kom ik op een bedrag van 400 euro per jaar, en ik kom toch echt wel eens ergens. Voor dat bedrag rijd je net een leuke middenklasse auto, per maand.

Dan woon jij dus op fietsafstand van je werk neem ik aan? Ja als je geen vervoersbehoefte van betekenis hebt is het logisch dat een auto overbodig is. Maar als je zoals de gemiddelde Nederlander 20.000 kilometer per jaar aflegt liggen de zaken een tikje anders Eric. ;)
 
Ik ben binnen 10 minuten fietsen op mijn werk, langer dan dat wil ik ook niet reizen voor mijn werk. Ik ben een luxe paard. Als ik de koppen zie van forenzen dan ben ik ook erg blij dat ik niet hoef te reizen, kolere wat een chagrijnig volk dat reist met de trein in de spitsuren.

De gemiddelde Nederlander zal iets minder reizigen overigens, 20.000 Km per jaar is wel erg veel. In de grote steden werken veel mensen in de stad zelf, dan reis je geen 54 km per dag.
 
Zelda zei:
Tering man, straks is het een paar tientjes per jaar meer dan volgensmijn berekening als alles tegenzit. :eek: Dan is het nog steeds goedkoper dan het OV, bovendien kan je met de auto op elk gewenst tijdstip naar elke lokatie die je maar wil met de auto, je hoeft niet tig keer over te stappen, te lopen, te wachten op je aansluiting, uit te zoeken welke lijn je moet hebben, je bent niet afhankelijk van vaste vertrektijden, je hebt geen last van stakingen, je kan zware dingen vervoeren, zelf de route bepalen enz. Ok met de auto sta je weleens in de file in de spits, maar je hebt iig geen vertraging.

Dus doe nou niet zo neerbuigend naar die 'dwaas die denkt dat auto's niet duivels zijn'.
;)
Nou, geloof jij maar wat je wilt. Ieder zn meug. Jij ziet alleen de nadelen van het OV, ik zie de voordelen van beide vormen (vader is garagehouder, dus ik heb altijd veel auto gereden). Maar het zegt m.i. genoeg als zelfs mn vader snel met pensioen wil omdat hij dan van zn auto af kan.
 
Oudere mensen zouden zowieso niet mogen rijden.
 
Voor mijn werk heb ik absoluut een auto nodig wegens werktijden en lokatie is er simpelweg geen alternatief. En dat geldt voor meer mensen. Voor anderen is het gewoon afweging van de dingen die ik al naar voren heb gebacht. Het kost te veel tijd en/of is duurder om met het OV te gaan, bovendien is een auto voor talloze ander dingen dan woon/werkverkeer zeer handig.

Vergeet trouwens niet dat het OV voor ongeveer 50% wordt gesubsidieerd en de automobilist juist minstens hetdubbelke betaalt dan de werkelijke kosten. In werkelijheid ligt de kostenverhouding dus minimaal een factor 4 gustiger voor automobilisten.

Nu ga ik trainen.
 
zucht...waarom woon ik niet in Venuzuela waar benzine maar 3 cent kost per liter?:(
 
Big_T zei:
Iemand een idee wat zo een installatie kost? Dacht zelf rond de 1500 € ben er ieg sterk over aan het nadenken....

Toen ik een benzine auto had, wilde ik ook LPG-G3 inlaten bouwen. Schoonvader had net een nieuwe auto en had het ook laten inbouwen. Het kost 2500 euro.

Heb het maar niet laten doen... (auto was zo duur nog niet eens ;))
 
dan maar weer de benenwagen of fietsen. Is ook wel eens gezond
 
ik tank gewoon rooie diesel
 
dj_phreak zei:
- ik woon op 200 m van een buurtsuper en iets meer dan een kilometer van 2 grote supers. En ik ben geen mietje, dus een kilometer lopen met een paar zware tassen lopen is gelijk cardio.

- ik vervoer geen grote dingen. Want waar moet ik dan aan denken? Een bankstel? Dat past ook niet in een auto. En iets kleinere dingen passen ook gewoon in de stadsbus.

- slecht OV heb ik geen last van. Alles ligt redelijk dicht bij busroutes in de buurt.

- De bussen rijden hier in de wijk tot net voor 01:00 's-nachts. In het weekend ietsje later. En als ik later terug ben, dan loop ik vanaf het centrum naar huis. (4-5 km, afhankelijk van waar in het centrum)

- wie kan zonder auto? Heel veel mensen. Wie WIL er zonder auto? Bijna niemand. Maar zolang je hem niet ècht nodig hebt, moet je ook niet zeiken over de prijzen.
Natuurlijk speelt comfort en gemak en prive sfeer in de wagen een groot stuk mee. Zelfs status mag je niet onderschatten, een volwassen mens zonder wagen is zeldzaam.

Maar dat véél mensen zonder wagen kunnen is niet waar. Als 1/5 die nu autorijd het OV zou nemen dan was dit ook overbevolkt dus die capaciteit is er simpelweg niet. Veel mensen moeten ver rijden en veel mensen hebben een baan op de weg of van punt naar punt. En naast een supermarkt wonen is goed voor die enkelen die dat geluk hebben maar daar zijn anderen niets mee. enz enz Ik hoor het graag zeggen allemaal auto's zijn meestal niet nodig maar vallen ze weg dan ligt de hele economie plat zo eenvoudig is het.
Verder die 400 euro per maand daar moet ik om lachen, en ik rijd in een bmw. Het is maar wat je zelf doet en hoe duur je het zelf allemaal maakt.

Wat de benzine aangaat: daar mag men van mij wél over zeiken. In De VS kost het de helft van BE/NL, NL is het duurste van de hele wereld en het grootste deel is gewoon belastingen. Die belastingen zijn er zogenaamd voor de wegen en het milieu, alleen is het verschil dat de staat (iedereen) voor een groot deel het OV betaalt en de automobilist het allemaal dubbel en dik zelf mag betalen PLUS nog eens het OV dat hij niet eens gebruikt dus. Dat noemt men dan democratie...
 
koetje zei:
ik tank gewoon rooie diesel

Dat had je een aantal jaren geleden zonder problemen kunnen doen. Maar tegenwoordig controleren ze er toch steeds vaker op. Tijdje geleden stonden ze nog op een uitrit van de snelweg te controleren op rode diesel.

En dan nog, rode diesel kost nu +- 70 cent ofzo. 2 jaar geleden kon je nog normale diesel tanken voor 79 cent per liter.

Ga me binnenkort maar eens een junk zoeken die voor me wat vrachtwagens gaat leegzuigen.
 
CoD zei:
Dat had je een aantal jaren geleden zonder problemen kunnen doen. Maar tegenwoordig controleren ze er toch steeds vaker op. Tijdje geleden stonden ze nog op een uitrit van de snelweg te controleren op rode diesel.

En dan nog, rode diesel kost nu +- 70 cent ofzo. 2 jaar geleden kon je nog normale diesel tanken voor 79 cent per liter.

Ga me binnenkort maar eens een junk zoeken die voor me wat vrachtwagens gaat leegzuigen.

weetje ik heb nog nooit zo een controle tegengekomen .

als je 10jaar kunt rijden op rooie en je krijgt een boette heb je nog dik euros uitgespaard
 
Klopt, alleen als hun je aanhouden en ze vinden het krijg je een boete na hoelang je de auto hebt. Du sheb je hem 10 jaar, dan krijg je een boete voor 10 jaar (uitgerekend 1 tank per maand dacht ik)
 
Peoples zei:
Tja, nu ga ik zeker over op gas...... :D


Ik rij gas. 350 km op 15 euro gas.

Elke keer als ik het gaspedaal op de autobaan ff flink intrap geniet ik bij de gedachte dat Balkie en zn 40 rovers er niet veel beter aan worden :D
 
Back
Naar boven