XXL Nutrition

WW1 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ook een vrij bekende:

1577007378886.png
 
1577007891531.png


1577007912437.png


Beiden in Vlaanderen. De mannen op de eerste foto zijn Australiërs.
 
Het Tsjechoslowaakse Legioen in de Russische Burgeroorlog waren volgens mij ook beenharde gasten. Beetje heen en weer rijden op de Trans Siberische spoorlijn.
 
Sommigen moeten wel geboren zijn voor zo'n bestaan. Van die Freikorps-achtige figuren.

The pure Landsknechts (Freebooter) didn't much care why they fought or for whom. The main thing for them was that they were fighting. War had become their career. —Manfred von Killinger
 
According to historian Robert GL Waite, the retreat from the Baltic caused discipline in the Freikorps to break down, and many fighters "ran wild through the country side marauding in complete disorder" [6] In the fiction of Ernst von Salomon, who was in a Freikorps, they drove the Latvians 'like rabbits across the fields'. They burned houses, destroyed bridges and telephone poles. They threw bodies into wells, followed by hand grenades:

We killed what fell into our hands.... We saw red, we had nothing in the heart of human emotions... what were earlier houses, were rubble, ash and smoldering beams, like festering sores in the bare field.... We had lit a bonfire, there was burning more than dead material, there also was burning our hopes, our desires,... the laws and values of the civilized world.... We retreated, bragging, intoxicated, loaded with booty
— Ernst von Salomon, The Outlaws[7]
In a review, the historian Max Hastings wrote:

A German Freikorps soldier, Erich Balla, described almost gleefully in his memoirs how his Freikorps comrades roamed the streets of Riga killing teenage girls, "mostly beautiful things", whom the murderers claimed "spent their nights in sexual orgies and their days in orgies of violence… They did not see their youth or their charm. They saw only the face of the devil as they were beating, shooting, stabbing them to death"
 
Dat vind ik zo ironisch aan de, in mijn ogen naïeve, studies (en/of discussies) over het gedrag van veel Duitsers tijdens WWII. Het is allemaal zo normaal als je het binnen de context van oorlog, of menselijk gedrag in het algemeen, bekijkt.

Sommige mensen worden knettergek wanneer je alle restricties opheft.
 
Vroeg mezelf vanmiddag af wat de Russen met de Führer zouden hebben gedaan als ze hem gepakt zouden hebben.
 
Oh god, ik kende hem wenig... Ein Kerl, weisst du, das war er.

Nou is ze boos met met me. :(
Vroeg mezelf vanmiddag af wat de Russen met de Führer zouden hebben gedaan als ze hem gepakt zouden hebben.
Ze hebben nooit echt gekke dingen gedaan met hoog gerankte nazi's. (voor zover ik weet) Als we hun ondervraag methodes en occasionele publiekelijke executies even buiten beschouwing laten. :fluit:

Alleen zijn er niet zoveel in handen van de Sovjets gevallen. :thinking:
 
Laatst bewerkt:
Sommige mensen worden knettergek wanneer je alle restricties opheft.
There is enough treachery, hatred violence absurdity in the average human being to supply any given army on any given day.

1595487919661.png
 
Aangrijpend verhaal uit WW1.
 
Zou er ooit een woord uitgevonden zijn voor Britten die de Duitsers beschuldigden van imperialisme?
 
Interessant kanaal voor geschiedenis liefhebbers. Wat betreft WW1 het boek Sturm of steel is een aanrader.

 
Interessant stukje over het begin van be5 gebruik van chemische wapens tijdens WWI. Gaat over de Duitse chloorgas aanval op de Fransen in Ypres.
20220313_171822.jpg

Screenshot_20220313-153803_Chrome.jpg

Screenshot_20220313-153830_Chrome.jpg


Screenshot_20220313-153925_Chrome.jpg
 
photomania-b1dda1ceb111641f520e2f607faaec00.jpg
 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^.jpg
 

"ANTI-FRENCH"

:orly:
 

"ANTI-FRENCH"

:orly:
Ik vind jouw nieuwe profielfoto helemaal niks.
 
Back
Naar boven