AndroidHealthClinic

WW2

Bezoekers in dit topic

rusleaf.jpg
 
De slag om Stalingrad was quasi nutteloos na het falen van het veroveren van de Kaukasus (i.e. olie). Iets waar Hitler zich maar al te bewust van was.
 
Wat een naam (Stalingrad, red.) wel niet teweeg kan brengen
 
Ook apart dat de naam van de Duitse sluipschutter waar Zajtsev het over had helemaal niet terug te vinden is in de Duitse archieven.
 
Zajtsev is een fantast. Hij is in zijn eigen propaganda gaan geloven. 't Is tenenkrommend maar ook ontzettend zielig. Een Duitse soldaat, die erbij was, en ik wil zijn woorden niet teveel verbasteren, opperde de vraag wat echte sluipschutters konden bijdragen bij huis aan huis gevechten.
 
Eigenlijk best raar dat Hess zo lang opgesloten heeft gezeten. Heeft met Koude Oorlog te maken maar heeft hij echt veel oorlogsmisdaden gepleegd???
 
The twice wounded Georg D'Haese was found, dazed but alive, searching 69.9 Hill for wounded comrades. As for the rest of Kampfgruppe D'Haese, only 37 of the almost 500 original members were left standing, though many of these were lightly wounded. This represents a staggering casualty rate of 90% in just four days. The ferocity of the fighting was such that less than 50 Flemings were captured by the Soviets during the entire battle. Of those men, only four would ever make it home, finally being released from Siberian labour camps in May 1962, after 18 years of captivity.

chrisk
 
Hitler: Eine Karierre op netflix. Wel beelden die ik nog niet gezien heb over monsieur.
 
Mijn excuses, ik ben geen fan van Joachim Fest.

1617998138892.png
 
Heb het gevoel dat we het hier al eens over gehad hebben
Reinhard Heydrich (1904 – 1942) (→ verwondingen)

1617997781591.png


Los van de geruchten toentertijd in de NS-Staat dat Reinhard Heydrich (deels) van joodse afkomst was. Heb ik tot dusver één boek kunnen terugvinden waarin dat werd geclaimd. Het boek in kwestie werd geschreven door Joachim Fest.

1617997835117.png


Het ergste is dat Antony Beevor in zijn boek The Second World War (2012) (!) insinueert dat R.H. daadwerkelijk, of naar alle waarschijnlijkheid, (gedeeltelijk) joods bloed had. Sindsdien ben ik niet meer zo tuk op Antony Beevor.

Zo'n claim is na het standardwerk over Reinhard Heydrich genaamd Hitler's Hangman : The Life of Heydrich (2011) door Robert Gerwarth bespottelijk.

1617996792887.png


Er is heel veel onzin geschreven na WWII. Odin zegende deze revisionistische tijden!
 
Back
Naar boven