AndroidHealthClinic

x-reps

Bezoekers in dit topic

spell68

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
167
Waardering
0
Hoi,

Heeft iemand van jullie ervaring met x- reps? Ik heb ze gisteren voor het eerst gedaan bij de borst en ik wist niet wat ik meemaakte. Ik was he-le-maal op na twee oefeningen.

Nu wil ik natuurlijk weten of anderen het ook gedaan hebben en wat de ervaringen zijn.
 
heb er wel eens van gehoord bij x-size training maar aangezien je die software niet gratis te pakken kunt krijgen heb ik het zo maar gelaten
 
Dit principe gebruik ik meestal bij laying tricep extention, spanning op de spier houden.

X Reps doen dit in de meest optimale positie van de oefening, daar waar je het sterkst bent!

Dit vat ik alleen niet, het is toch waar de krachtinspanning maximaal is?:scratch:
 
Over welke X-reps heb je het?

De nieuwe benaming van Steve Holman, of de oudere benaming van eXplosieve reps.
 
Ik heb er wel een x-book (the ultimate mass workout) van liggen, kan ik wel uploaden op request? :)
 
Ik heb er wel een x-book (the ultimate mass workout) van liggen, kan ik wel uploaden op request? :)


Ik wil het ook wel hebben. Waar is dat te downlaoden?
 

He he daar had ik het idd vandaan. Het is gebaseerd op het feit dat je neurologisch systeem je spieren zal zeggen dat ze moeten stoppen, omdat ze dreigen kapot te gaan, terwijl de spier eigenlijk nog wel wil. Daarom is het lastig om dew fast twitch fibers goed te trainen. Via extended reps (dus zeg maar 8x hele bewegingen en dan nog 6x in je sterkste range, waardoor er extra spanning op de spier blijft staan en alles goed getraind wordt.

Normaal red ik 4 oefeningen van 4 sets makkelijk. Nu had ik het na de 2e echt helemaal gehad.

Maar heeft iemand nu de ervaring dat het de groei bevordert?
 
Ach, al die interesante trianings systemen
Ik heb jaren geleden met Bill Pearl zitten praten over dat Heavy Duty systeem van Mike Mentzer en hij vertelde dat hij Mike vaak had zien trainen met normale set's en rep's
Tja, maar dat is zo gewoon dat weet iedereen wel, daar kan je geen geld mee verdienen
Ik zeg altijd je moet gewoon hard trainen, super schema's zijn wat voor jou het best werkt, en dat is voor iedereen verschillend vaak
 
X-rep van Holman is gewoon POF (Holman) gecombineerd met PFT (Sisco) en dan een beetje pseude wetenschappelijk "opgeleukt" voor de verkoop
 
Overall: I grade this product an 87% [B+]. This is a solid e-book with practical muscle building tips, but it's nothing revolutionary as the idea of partial reps has been out there for years. If you haven't been growing on your exercise program, the partial reps won't suddenly magically make your muscles explode. However, they are a nice icing on the cake like a drop-set and can give you some pretty good results when combined with a good workout program and
 
Dan kan je dus voor je schema ook inplannen dat je de ene 4 weken X-reps gaat doen, en dan weer de volledige beweging?

Om in de buurt te komen van maximale training?
 
Back
Naar boven