AndroidHealthClinic

xenon verlichting auto aanschaffen

Bezoekers in dit topic

Ano_91_2

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 dec 2012
Berichten
1.277
Waardering
94
Lengte
2m24
Massa
48kg
Vetpercentage
34%
ey,


Ik ben aan het kijken om xenon verlichting aan te schaffen voor men broertjé z'n auto (witte fiat punto).
De verlichting die hij nu heeft is niet slecht, maar het kan wel stukken beter.. Daarom wil ik hem van die xenon lampen cadeau doen.

Weet er jammer genoeg zelf niet veel van.. Als ik kijk kan je er al kopen vanaf 32euro maar de vraag is of dat wel iets is?? Je hebt ook verschil in kleur dacht ik; blauw, wit.. Het is een witte auto dus denk dat lichtblauw wel nog chill zou zijn.

Tips, op wat ik moet letten nzo?

Ps: Ben zelf technisch aangelegd dus als je geen raketgeleerde moet zijn om die lampen te plaatsen moet het wel lukken.
 
Ik weet er niet veel vanaf, maar dacht dat dit echt vrij duur was (honderden euro's). Niet echt iets voor een cadeautje in mijn ogen :p.
 
€32 voor xenonlichten ? Ik dacht eerder €320 :P
 
je kan een xenon set kopen op ebay etc, hid set ook genoemd. Dat is een setje lampen met ballasten bij, kan je tussen je huidige voeding van je lampen in je auto steken.

Kleur: 4000K is het witst - 16000K is het meeste paars-blauw-johnny. Als je een setje van 6000K aanschaft heb je goede lichtopbrengst en ziet er goed uit ook. Moet je enkel nog eens opzoeken welke fitting je hebt van lampen, dit verschilt namelijk H1,H7,...

Let er ook op dat je koplampen hebt met een lens, als dit niet zo is ga je veel strooilicht hebben en is de kans groot dat je tegenliggers gaat verblinden.
 
32 euro?
Zullen waarschijnlijk lampjes zijn met een xenon look ..
En als je echte xenon hebt moet je lampsproeiers hebben ook anders geraak je niet door de keuring.
 
Ik zou gaan voor Pilot Xenon. 4300K is niet het witst zoals hierboven gezegd wordt, 4300K is zelfs een beetje geel maar komt wel het meest in de buurt van zonlicht. 5000k is wit, dit lijkt het meest fabriek af. 6000k heeft een blauwe gloed, hoe hoger je gaat wordt licht het blauwer/paarser.

Zou zelf voor 5000k of 6000k gaan. De 4300K heb ik zelf gehad en vond voor het mooie nog net wat te geel. Valt heel erg op als er een auto naast staat met 5000 of 6000k
 
Niet doen. Kenners vinden het niks op je auto.

Een originele auto met xenon heeft op de bumpers onder de koplampen van die sproeiertjes en die heb jij dan niet.
 
Niet doen. Kenners vinden het niks op je auto.

Een originele auto met xenon heeft op de bumpers onder de koplampen van die sproeiertjes en die heb jij dan niet.

Mijn auto is fabrieks af niet met xenon op de markt gekomen en heeft wel sproeiers zitten. Wat probeer je te zeggen?
 
Mijn auto is fabrieks af niet met xenon op de markt gekomen en heeft wel sproeiers zitten. Wat probeer je dus te zeggen?

Dan zou het wel kunnen. Maar ik hoef geen auto waar zelf xenon in gefabriceerd is als dit er niet standaard van de fabriek in gekomen is
 
Dan zou het wel kunnen. Maar ik hoef geen auto waar zelf xenon in gefabriceerd is als dit er niet standaard van de fabriek in gekomen is

Ik zie er het nut wel van, licht opbrengst is vele malen groter en als je niet van dat lelijke blauwe xenon erin doet misstaat het ook niet.
 
Ik zie er het nut wel van, licht opbrengst is vele malen groter en als je niet van dat lelijke blauwe xenon erin doet misstaat het ook niet.

Dat wel

Maar van mn vader als handelaar hoor ik dat hij liever origineel heeft en de waarde daarvan beter is.
 
Dan zou het wel kunnen. Maar ik hoef geen auto waar zelf xenon in gefabriceerd is als dit er niet standaard van de fabriek in gekomen is

dit... vaak weten mensen niet eens waar ze mee bezig zijn.. ja ze zien zelf mega veel... maar of je er al tegenligger vrolijk van word... nee.. vaak verkeerd afgesteld etc etc

denk niet dat je met 32 klaar bent.. komen nog meer bijkomende kosten bij..
 
Mijn auto is fabrieks af niet met xenon op de markt gekomen en heeft wel sproeiers zitten. Wat probeer je te zeggen?

Wat ze hier proberen te zeggen is als je een nieuwe auto koopt en je kiest als optie xenon moet je de sproeiers ook nemen,andersom niet.Als je enkel sproeiers wil zonder xenon kan dit wel (België).
Begrijp je het nu of zal ik er een tekeningske bijvoegen.
 
Laatst bewerkt:
Het belangrijkste is, dat de koplampunits lenzen hebben, zodat de lichtbundel in één richting wordt verspreid. In standaard koplampen xenon inbouwen, is vragen om problemen.

Lighting.jpg
 
nee he, we krijgen weer zo'n noob op de weg met van die ingeprutste lampen erin. Mijn ogen zijn altijd half dicht als er weer zo'n sjonnie langskomt met zijn scheve lampen.

Koplampproeiers zijn idd verplicht voor een auto uit de fabriek vanaf een bepaald jaartal.
 
dit... vaak weten mensen niet eens waar ze mee bezig zijn.. ja ze zien zelf mega veel... maar of je er al tegenligger vrolijk van word... nee.. vaak verkeerd afgesteld etc etc

denk niet dat je met 32 klaar bent.. komen nog meer bijkomende kosten bij..

Als je het laat uitvoeren bij een officiële dealer is het wel in orde maar ben je echt veel geld kwijt.

---------- Post toegevoegd Sun 6 Jan 2013 om 15:11 ----------

nee he, we krijgen weer zo'n noob op de weg met van die ingeprutste lampen erin. Mijn ogen zijn altijd half dicht als er weer zo'n sjonnie langskomt met zijn scheve lampen.

Koplampproeiers zijn idd verplicht voor een auto uit de fabriek vanaf een bepaald jaartal.

Yep,kermiswagen aka foorbak!
 
Als je het laat uitvoeren bij een officiële dealer is het wel in orde maar ben je echt veel geld kwijt.

---------- Post toegevoegd Sun 6 Jan 2013 om 15:11 ----------



Yep,kermiswagen aka foorbak!

dat klopt idd maar dat hebben de meeste er niet voor over want dan zijn de lampen vaak duurder dan de complete auto:p (niet allemaal hoor ;)) had toen ook de optie bij nieuwe auto... 1250 meerprijs..
 
Ja das waar en daarom gaan ze op zoek naar zo goedkoop mogelijke pruts-xenon en dan slaat het nergens op,maar probeer dat maar eens wijs te maken aan een super sjonnie!
 
Ja das waar en daarom gaan ze op zoek naar zo goedkoop mogelijke pruts-xenon en dan slaat het nergens op,maar probeer dat maar eens wijs te maken aan een super sjonnie!

onbegonnen werk..
 
Ja das waar en daarom gaan ze op zoek naar zo goedkoop mogelijke pruts-xenon en dan slaat het nergens op,maar probeer dat maar eens wijs te maken aan een super sjonnie!

haha, die zijn heel makkelijk, die komen met allemaal ''feiten'' omdat ze dat op internet hebben gelezen op aanraden van andere sjonnies:p
 
Back
Naar boven