XXL Nutrition

XP opnieuw installen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
Beste Mensen,

Ik wil graag mijn PC, Windows XP er opnieuw opknallen (XP, Serice pack 2)

Maar ik ben niet zo'n PC kenner? kan ik dit zelf zonder in de BIOS te hoeven klooien?

Kan iemand in wat stapjes uitleggen, hoe ik de XP van nu moet de-instaleren. Of wordt de nieuwe XP er gewoon overheen gezet?

kan iemand me helpen?

dank je wel.
 
met een beetje geluk hoef je niet in de bios.
Zet gewoon de cd in de cd-speler, herstart en automatisch moet je in het windows installatie menu komen. Als dat niet zo is zal je toch ff in de bios moeten en bij boot order (of whatever het noemt waar je kan beslissen wat de boot priority is (= ofwel cd-speler, diskette,harde schijf)) dus eerst cd-speler zetten.
Dan slaag je de instelling op en zal hij herstarten en hij zou dan moeten opstarten vanaf de cd.
en dan volg je de instructies op het scherm...
je zal dan onder andere op een scherm komen waar je je huidige partitie kan verwijderen en dan een nieuwe maken voor windows. Je kan dan bv 1 partitie windows maken, 1 partitie data,...hierdoor moet je niet altijd je data overbrengen als je je pc herinstaleerd.
 
vergeet niet dat als je een schijf of partitie formatteert dat je alles kwijt bent dat erop staat.

dus eerst ff back up maken!
 
vergeet niet dat als je een schijf of partitie formatteert dat je alles kwijt bent dat erop staat.

dus eerst ff back up maken!

Je zou er nog van verschieten wat je kan terug krijgen na het formateren van je pc???

Zo was mijn pc eens geformateerd, toen ik problemen kreeg dus moest pc hernieuw gedaan worden en files van vroeger kwamen gewoon terug ???
 
zouden jullie het als noob aandurfen dit alles te realiseren middels youtube filmpies?

Filmpjes over hoe je XP moet instaleren en re-instalen?

Onder welk mom moet ik het dan zoeken?

Mag aannemen dat ik eerst moet formateren en de-instalen, alvorens XP opnieuw te instaleren?

welk fimpje vinden jullie het meest geschikt?
 
Niks op zijn eigen, zorg gewoon dat je alle disc's en drivers van alles bij de hand hebt.

Is echt niet moeilijk.

Gewoon je computer via de cd van XP laten opstarten zoals j3330 vermelde en van daaruit de instructies volgen.
 
hehe.. onder begeleiding van youtube :D

Het is simpel te doen, zoals hierboven beschreven werd, cd erin en herstarten. Met een beetje geluk gaat dan alles zo goed als automatisch. Zoniet, dan even in je bios onder "boot" aangeven dat hij eerst de cdrom/dvd moet aanspreken.

Rest is een kwestie van op "Volgende" te klikken.

de-install hoeft niet, gewoon formateren (leeg maken van je schijf) en alles is weg, de installatie start daarna vanzelf.
 
de cd die ik zoek heet dus: XP reboot of gewoon simpel XP instal cd?
 
Het is gelukt jongens dank jullie wel.
 
Back
Naar boven