Fitness Seller

Xriz fullbody road to menshealth body!

Bezoekers in dit topic

Xriz

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2008
Berichten
169
Waardering
1
Cheasy titel leel mij wel een goede binnenkomer. :D

Maar dit is tevens wel het soort fysiek waar ik naar streef.​

Ik ben man, 26 jaar oud, 1.89 lang, sinds de feestdagen weer 85kg :P en ben sinds December 2007 weer met bb bezig.
Dit is met vallen en opstaan gegaan, af en toe een maandje niks en dan weer oppakken.​

De laatste tijd toch weer serieus bezig alleen de resultaten zijn er niet echt naar, niet zoals ik wil iig. Heb besloten om na eigenlijk de hele tijd te hebben gesplit zonder ook maar enige echte krachtgains 2 a 3 maanden over te gaan op Full Body met daarnaast een klein clean bulk schema, niet over de top omdat ik zeer snel dik wordt.​

Heb besloten om te gaan loggen en tevens foto's te plaatsen om mijzelf extra gemotiveerd te houden en eventueel van jullie advies gebruik te kunnen maken. ;)

Mijn schema:​

Mijn voedingsschema:​

Voor mijn VVM en vetperc. heb ik een dikke duim in de lucht gestoken :D
Zoals jullie kunnen zien is het avondeten niet berekend, ik wil me best strikt aan het schema houden maar avond eten is wat de pot schaft :)
Ik reken hiervoor ong. 600/700 kcal. Hierdoor kom ik aan een krappe 3000 kcal, mocht dit na een aantal weken veels te weinig blijken zal ik kijken hoe ik het op kan schroeven. (ik heb trouwens een zittend beroep)
In het weekend zal het eetschema wat minder strak zijn maar wel zo 'clean' mogelijk.​

Het doel is om sterker en vooral gespierder te worden en tegelijk ook wat strakker.​

Nu zal ik wat begin foto's plaatsen :o
Volgende week foto's van hoe het er nu bij staat (heb al wel 3 weken niks meer gedaan)
En dan na 2/3 maanden wat progressiepics!​

Begin: December 2007, 95kg al jaaaren niet gesport.​
11 Januari 2009, 85kg, jaartje sporten met ups en downs en slecht eten.


Enne owja ik begin maandag, tot dan! ;)


Grtz Chris.​

aa.jpg


IMG_2581.jpg


ab.jpg


IMG_2582.jpg


vb.jpg


IMG_2579.jpg


za.jpg


IMG_2578bla.jpg
 

Bijlagen

  • eetschema.xls
    317 KB · Weergaven: 199
  • Fullbody.xls
    27,5 KB · Weergaven: 292
K.u.t.

Zo, even een korte maar slechte update.

Ik heb net met poseren voor de beloofde foto's die ik begin komende week zou plaatsen mijn linker schouder 'half' uit de kom gehad.
Dit is opzich niets nieuws, is al zo rond de 15 keer gebeurd, wist alleen niet dat ik het zelfs ook voor elkaar kon krijgen door bij een back dubbel biceps pose mijn linkerarm/schouder te hard aan te spannen en iets te veel naar achter te drukken. ??? :eek:

Ik baal hier enorm van omdat ik mijn mindset er al helemaal op had ingesteld om vanaf maandag te gaan knallen. Ik ben bang dat ik van de week misschien wat lichte oefeningen zal doen maar dat het echte werk nog een week op zich gaat laten wachten. Ik zal wel maandag/dinsdag de beloofde foto's plaatsen. :p
 
oef, baale man! Beterschap, wat is je doel eigenlijk?
 
herstellen en goed eten!
 
oef, baale man! Beterschap, wat is je doel eigenlijk?

Dankje, heb het helaas al veel vaker gehad, gewoon weekje rustig aan doen en dan kan ik volgende week wel weer trainen.

Het doel staat eigenlijk ook al wel in mn openingspost.
Menshealth achtig fysiek, dus gespierd doch atletisch.:p
 
Zoals beloofd hier de foto's @ 85 kilo, 3 weken zonder gesport te hebben. Dit is na een jaar trainen met ups en downs en zonder voedingschema.
Leuk om te bedenken dat ik bij foto nr.2 een halve seconde na het maken van de foto mijn eigen schouder uit de kom knalde! :p








Volgende week maandag eindelijk weer beginnen hopelijk! :cool:

Ps. begin post ook aangepast voor beter vergelijken foto's.

IMG_2581.jpg


IMG_2582.jpg


IMG_2579.jpg


IMG_2578bla.jpg


IMG_2580.jpg


IMG_2583.jpg
 
Zo, we zijn eindelijk begonnen!!!

Heb m'n eerste training gehad, erg laag in gewichten door m'n schouder en ook omdat ik al 4 weken niet had gesport en niet meteen door de spierpijn woensdag moet overslaan! :D

Maandag

Exercise Reps Weight
Squat 3x10 30

Bench press 3x10 40

Chins 3x5 BW

Overhead dumbbell press 2x10 5 p/h

Close grip bench press 2x8 30

Barbell curls 2x8 20

Shrugs 2x10 15 p/h



Squat erg laag ingezet omdat ik m ook goed voelde in mijn schouder en omdat ik de oefening eigenlijk nooit doe :o

Chinnen zat wel iets meer in had ik t gevoel, maar wederom door mijn schouder niet geforceerd.

Overhead press erg laag = lijkt me duidelijk.

Shrugs ook heel weinig gepakt mede door mn schouder.


Al met al een gemakkelijke lichte training maar ik ben erg blij dat ik iig weer aan t sporten ben, hopelijk volgende week weer vrij van enige schouderpijn wat zwaarder trainen!

Terwijl ik dit aan t typen ben voel ik sommige spieren toch lekker branden, niks meer gewend dus! :D
 
Goeiendag zeg, heb vanmorgen voor het eerst mn ontbijd genuttigd van 650 kcal, moet zeggen dat me dat nog best zwaar valt, vooral die 100 gram havermout ligt als een blok beton in mijn maag! :eek:
En nu over 45 min alweer eten....zal nog wel ff wennen zijn zo'n eet schema!
 
Goeiendag zeg, heb vanmorgen voor het eerst mn ontbijd genuttigd van 650 kcal, moet zeggen dat me dat nog best zwaar valt, vooral die 100 gram havermout ligt als een blok beton in mijn maag! :eek:
En nu over 45 min alweer eten....zal nog wel ff wennen zijn zo'n eet schema!

Haha! Nette training gister btw! En aan die 650 kcals wen je.. Ik heb er ook 650sochtens met 62 Kilo! Lekker!

Volg jenogsteeds het eetschemavan de beginpost?
 
Ik ben vorige week al een beetje begonnen met het eetschema uit mn beginpost maar vanaf vanmorgen dus er echt goed aan begonnen en ga m nu strikt volgen.
 
Woensdag.

Exercise Reps Weight
Deadlift 2x8 50

Dumbbell press 3x10 15 p/h

Bent over barbell rows 3x10 40

Overhead barbell press 2x10 20

Skullcrushers 2x10 20

Dumbbell curls 2x8 10 p/h

Single leg standing calf raise 2x20 BW+5


Was weer een lekkere training al had ik soms nog wel last van kleine pijn scheutjes in m'n schouder, niks ernstigs iig.

Deadlift heb ik nou ook echt gedaan zoals het hoort, kwam laatst tot de conclusie dat ik altijd rack pulls deed, dus die 1x 100 max haal ik nu never nooit! :D

Ik had dipsteunen besteld maar die heb ik helaas nog niet binnen, daarom scullcrushers gedaan.

Het eten gaat ook lekker, al heb ik wel moeite om strikt om de 2 uur voedsel naar binnen te werken. Toch had ik gisteravond in bed 'honger' terwijl ik nu meer eet dan een week geleden? :rolleyes:

Op naar vrijdag iig!
 
Gister dus voor het eerst gedeadlift zoals het 'hoort'. Alleen nu heb ik nouwelijks spierpijn in mn onderrug, maar wel in de achterkant van mn benen en vooral in mn traps. Is dit vrij normaal? Ik weet dat het een overal massbuilder oefening is maar ben toch vrij verbaast zo weinig in mn onderrug te voelen. (op het moment dat ik de oefening deed voelde ik het wel goed spannen in mijn onderrug)
 
Vrijdag

Squat
3x10 35 +5

Bench press
3x10 50 +10

Chins
2x6 / 1x5 BW=85 +2x1 rep

Overhead dumbbell press
2x10 7,5 p/h +2,5

Close grip bench press
2x8 32,5 +2,5

EZ Barbell curls
2x8 22,5 +2,5

Shrugs
2x15 15 p/h +2x5 reps


Weinig bijzonderheden, met alles iets omhoog, niet zo gek omdat ik pas weer net begonnen ben en laag heb ingezet.
Toch merk ik dat ik met sommige oefeningen toch al bijna weer tegen mn max aan zit: Benchpress, Chins en overhead dumbbellpress gingen allemaal toch erg zwaar, en hier en daar nog steekjes in mijn schouder.

Nu lekker 2 dagen chillen! :cool:
 
Laatst bewerkt:
hehe dat van die schouder komt me zo bekend voor.....heb het aan beide kanten. Heb het ook al ontelbare keren gehad. Het ging eigenlijk al weer bijna een jaar goed tot ik met snowboarden links weer eruit geholpen had tijdens een val.......schouders :(..........

veel suc6 iig
 
Mooi schema, ik ga het zelf ook is proberen. Doe je elke set hetzelfde gewicht per oefening, zoja...waarom is dat?
Is cardio tussen de trainingsdagen door en na de krachttraining aan te raden als je aan massa wilt winnen en ook veel eet. Het liefst ontwikkel ik meer spieren terwijl ik m'n vet verminder of in ieder geval niet méér vet veroorzaak door m'n bulk-dieet. Ik ben nog erg nieuw in het fitness en weet niet of dit een realitische of verstandig streven is.
 
hehe dat van die schouder komt me zo bekend voor.....heb het aan beide kanten. Heb het ook al ontelbare keren gehad. Het ging eigenlijk al weer bijna een jaar goed tot ik met snowboarden links weer eruit geholpen had tijdens een val.......schouders :(..........

veel suc6 iig

Ja het is echt zwaar klote, bij mij schiet hij er ook uit zonder dat ik er echt moeite voor hoef te doen! Het probleem is daardoor ook dat ik schouderoefeningen niet zwaar uit durf te voeren.
 
Mooi schema, ik ga het zelf ook is proberen. Doe je elke set hetzelfde gewicht per oefening, zoja...waarom is dat?
Is cardio tussen de trainingsdagen door en na de krachttraining aan te raden als je aan massa wilt winnen en ook veel eet. Het liefst ontwikkel ik meer spieren terwijl ik m'n vet verminder of in ieder geval niet méér vet veroorzaak door m'n bulk-dieet. Ik ben nog erg nieuw in het fitness en weet niet of dit een realitische of verstandig streven is.

Ik doe elke set hetzelfde gewicht per oefening ja, wel doe ik een warmup setje voor de grote compounds. Hoe en waarom precies weet ik zelf ook niet, ik doe gewoon precies wat in het eerste artikel van de volgende link staat: 2 leuke artikels waarom fullbody beter zou zijn als split

Ik ben zelf ook nog een redelijke 'noob' maar van wat ik begrijp kan je het beste na je kracht training nog een half uurtje cardio doen en beter op de rustdagen echt rust houden. Beetje cardio in de bulk is volgens mij wel goed om idd niet té veel vet aan te zetten. (ik zelf doe het niet, cardioschuw :p )
 
Maandag week 2, Sups: JP8

Deadlift
2x8 55 +5

Dumbbell press
3x8 17,5 +2,5

Bent over barbell rows
3x10 45 +5

Dippen
3x5 BW=85

Overhead barbell press
2x8 22,5 +2,5

Dumbbell curls
2x8 12,5 +2,5

Single leg standing calf raise
2x20 BW=85+5


Vandaag voor het eerst JP8 genomen 40 min voor de training, ging echt super lekker, zit nu nog steeds beetje zenuwachtig met mn been te trillen! :D

Was ook de eerste keer dat ik dips deed, was een soort van combi tussen tri en chest dips, ging moeizaam, trillende armen, wel erg lekker gevoel.

Voor de rest bijna geen pijn aan m'n schouder en kon bij alle oefeningen makkelijk het gewicht verhogen behalve bij Overhead barbell press, die was echt zwaar! :eek: (owja de curls waren ook best zwaar btw)

Al met al ging ie toch weer lekker, heb alweer zin in woensdag!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven