Fitness Seller

XTC dode door inname van 1 pil? (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

Powerful

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 nov 2010
Waardering
230
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
  • Topic Starter Topic Starter
Hij had gewoon een slecht hart oid, zelfde verhaal als bijv een nouri, of gaan we dan zeggen dat voetbal ook dodelijk is
Inderdaad. Voetbal is dan ook slecht, marathon rennen ook, maar ik vind XTC anders. van 1 pilletje omvallen? Bij Nouri en bij Marathon renners gebeurt dit door overmatige inspanningen (plus aangeboren hartafwijkingen!) maar deze persoon deed dit dus niet.

Powerful

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 nov 2010
Waardering
230
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
Deze verhalen kom je zo nu en dan blijvend tegen. Hij kocht misschien drugs van een wildvreemde op een feest en weet niet wat erin zit. Komt misschien niet vaak voor maar je moet maar net het 1 op de zoveel duizendste pilletje op de kop tikken die wel verkeerd is. Het blijft je eigen risisco. Ik gebruik geen drugs ik hoef die rommel niet, Daarvoor houd ik teveel van mezelf :)

Dit is mijn drugs :

:)
Anabolen zijn ook slecht voor je hart.

Arminius

Moderator
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
4 jul 2005
Waardering
16.943
XTC kan overgedoseerd zijn. (of er zit andere rommel in)

Doet me trouwens denken aan een gesprek dat ik eens had met een voormalige buitenwipper. Een jonge meid die letterlijk in z'n armen stierf. Het laatste dat ze nog kon mompelen was dat ze iets in haar drankje moeten hebben gedaan. (o.i.d.)

Die man was harder dan Krupp staal, maar nog steeds getraumatiseerd door dat voorval. (je zou voor minder)

MrDroeftoeter

Competitive Bodybuilder
Relnicht
Lid geworden
15 mrt 2018
Waardering
3.185
Lengte
1m84
Massa
108kg
Vetpercentage
19%
Misschien wel maar hoe verklaar je dat dan van die man die na 1 pil onwel werd.
Is hij dan zo'n hoge uitzondering op de rest of komt niet alles in het nieuws?
Pillen worden met het jaar sterken. In mijn kring zie ik regelmatig pillen van 200mg of sterker voorbij komen.
Edit: Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg niet dat XTC niet gevaarlijk is.

Pren

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
27 jun 2014
Waardering
2.014
Je kunt ook gewoon allergisch zijn voor die vulstoffen he. Dat wordt bij een test niet gedetecteerd als 'rommel', maar als je er allergisch voor bent, heeft dat natuurlijk wel gevolgen. Toegegeven: die kans is vrij klein, maar het kan wel.

Big Chungus

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
26 aug 2018
Waardering
4.594
Lengte
1m84
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Inderdaad. Voetbal is dan ook slecht, marathon rennen ook, maar ik vind XTC anders. van 1 pilletje omvallen? Bij Nouri en bij Marathon renners gebeurt dit door overmatige inspanningen (plus aangeboren hartafwijkingen!) maar deze persoon deed dit dus niet.
Xtc zal het getriggered hebben net als dat sport het getriggered heeft bij sporters... is toch niks anders aan

Camelus

Monstrous Giant
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
6 jun 2015
Waardering
11.250
Soms heb ik de dag na gebruik van een beetje XTC last van overslagen van mijn hart. heel eventjes maar is wel schrikken.
De cardioloog zei me 2 jaar geleden dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat alles oke was.
Toch schrik ik hiervan.
Zou XTC in mijn geval kwaad kunnen denk je?
valt toch niets van te zeggen, drugsgebruik is nooit zonder risico's

Alexsdc

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
21 jan 2015
Waardering
798
Lengte
1m88
Massa
96kg
Vetpercentage
14%
Maar wat wil je nou dat er gezegd word dan?
Natuurlijk zit er risico's aan drugs. Maar die risico's zitten ook aan intensief sporten waarbij je hart overuren maakt.

Als je kijkt naar ecstasy zie je dat de hoeveelheid werkzame stof MDMA in een pil tegenwoordig zorgwekkend hoog is. “Voor het euforische effect van de pillen heb je maar 80 tot 100 milligram nodig. Nu zit er vaak meer dan 160 milligram in.” In extreme gevallen overlijden gebruikers na het slikken van één pil.
Bovendien lees je er niks over omdat het bij het ziekenhuis veelal gewoon geregistreerd wordt als een hartaanval.
Ze zijn wel bezig om het tegenwoordig beter te registreren.

Maar je snapt wel dat organisatoren niet happig zullen zijn om te laten registreren hoeveel doden er wel niet op hun feest vallen..

Punjab

Chandigarh Warrior
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
3 okt 2008
Waardering
23.436
Lengte
1m85
Massa
108kg
Vetpercentage
10%
Waarom verbaast dit mensen nog? Het is altijd een gok als je niet de fysieke gesteldheid van je lichaam kent (99,9% van de gevallen dus). Waarom denk je dat het op Lijst 1 van de Opiumwet staat?

Drugs, medicijnen en dus ook AAS zijn nooit zonder risico.. Als je veel stress ervaart en 50 jaar oud bent, dan is het nemen van drugs die op je bloeddruk, je organen, je brein en je cardiovasculaire systeem werken natuurlijk ook niet een heel slim gegeven... Iets met natuurlijke selectie? Of too soon? :emo:

Punjab

Chandigarh Warrior
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
3 okt 2008
Waardering
23.436
Lengte
1m85
Massa
108kg
Vetpercentage
10%
Natuurlijk zit er risico's aan drugs. Maar die risico's zitten ook aan intensief sporten waarbij je hart overuren maakt.

Bovendien lees je er niks over omdat het bij het ziekenhuis veelal gewoon geregistreerd wordt als een hartaanval.

Maar je snapt wel dat organisatoren niet happig zullen zijn om te laten registreren hoeveel doden er wel niet op hun feest vallen..
Lees even het laatste DIMS rapport van het Trimbos, wordt wel degelijk heel goed geregistreerd tegenwoordig, vraag is natuurlijk of het primair of secundair de oorzaak is geweest..

inVorm

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
5 apr 2005
Waardering
371
Lengte
1m71
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
nou dan ga ik zaterdag maar een halve nemen.

Biomek

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
25 apr 2013
Waardering
2.684
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
12%
De lethal dose van MDMA ligt heel erg hoog. De oorzaak zal dus echt geen overgedoseerd pilletje zijn, want die zal zo groot zijn dat je m niet eens door kunt slikken.

Daarnaast, dit is waarom je geen pillen koopt van een wildvreemde op een feestje.

pikachu

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 apr 2019
Waardering
202
Lengte
1m72
Massa
65kg
Vetpercentage
20%
Het gaat erom dat als die persoon die pil niet had genomen, hij wellicht nog in leven was geweest.
En waarom zeggen ze dat het een vermoedelijke natuurlijke doodsoorzaak is geweest?
Ja vooral dat ze zeggen in de media dat het een natuurlijke doodsoorzaak is...
Meestal al het om drugs gaat wordt dat extra dik in kop gezet naar mijn idee.

chrisk

Opinions expressed herein may not be my own
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 aug 2009
Waardering
2.636
Het zal toch meegespeeld hebben? Als je al onderliggende (onbekende?) problemen hebt met je gezondheid dan kan zoiets toch de trigger zijn, net als een plotselinge stress situatie of grote fysieke inspanning.

Komt het dan enkel en alleen door het pilletje nee, maar misschien was het anders pas later in z'n leven gebeurd of misschien had hij het zonder nog kunnen redden. Dat zou best kunnen toch. Maar dat weet je niet en kun je zonder rapport inderdaad niks over zeggen.

Moraal van het verhaal is zorg goed voor jezelf en leef bewust? En zorg dat je op goede voet staat met jezelf en je naasten mocht het toch mis gaan..

Powerful

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 nov 2010
Waardering
230
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
Je kunt ook gewoon allergisch zijn voor die vulstoffen he. Dat wordt bij een test niet gedetecteerd als 'rommel', maar als je er allergisch voor bent, heeft dat natuurlijk wel gevolgen. Toegegeven: die kans is vrij klein, maar het kan wel.
Ik vraag me af of de vulstoffen per pil, per batch anders kunnen zijn? Of wisselen vulstoffen in XTC heel erg?

Powerful

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 nov 2010
Waardering
230
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%

Klopt. In het nieuws stond vermeldt dat het een natuurlijke doodsoorzaak was. Klopt dus niet helemaal.
Soms lees je dat er bijv bij Tomorrowland wel XTC doden zijn gevallen, dit wordt dan gewoon wel vermeldt.

Bovenaan