XXL Nutrition

XTC dode door inname van 1 pil? (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

Powerful

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 nov 2010
Waardering
230
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
  • Topic Starter Topic Starter
Waarom verbaast dit mensen nog? Het is altijd een gok als je niet de fysieke gesteldheid van je lichaam kent (99,9% van de gevallen dus). Waarom denk je dat het op Lijst 1 van de Opiumwet staat?

Drugs, medicijnen en dus ook AAS zijn nooit zonder risico.. Als je veel stress ervaart en 50 jaar oud bent, dan is het nemen van drugs die op je bloeddruk, je organen, je brein en je cardiovasculaire systeem werken natuurlijk ook niet een heel slim gegeven... Iets met natuurlijke selectie? Of too soon? :emo:
Ik dacht dat Cocaïne, Heroïne en Alcohol hoger op de lijst stonden dan XTC.

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
Lid geworden
8 okt 2010
Waardering
14.055
Lengte
1m94
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Klopt. In het nieuws stond vermeldt dat het een natuurlijke doodsoorzaak was. Klopt dus niet helemaal.
Soms lees je dat er bijv bij Tomorrowland wel XTC doden zijn gevallen, dit wordt dan gewoon wel vermeldt.
Heb jij het autopsierapport dan?

azerate

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
21 okt 2017
Waardering
3.355
Lengte
1m85
Massa
93kg
Vetpercentage
20%
Ik vraag me af of de vulstoffen per pil, per batch anders kunnen zijn? Of wisselen vulstoffen in XTC heel erg?
er zijn een tijd pillen in omloop geweest die gebonden waren met houtlijm met als een catalyst aluminium oxide , 2004/2005 .Zal echt niet gezond voor je zijn

KategorieC

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
1 mei 2009
Waardering
1.752
Lengte
1m80
Massa
89kg
Als je je zo druk maakt kan je beter gewoon geen pillen meer vatten

Powerful

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 nov 2010
Waardering
230
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
Heb jij het autopsierapport dan?
Nee ik heb geen enkel autopsie rapport. als die man 1 pil inneemt en neervalt, en blauw wordt, en hij al zijn maaginhoud laat lopen, en overlijdt, dan heb ik geen autopsie rapport nodig om te concluderen dat die pil XTC zijn overlijden heeft getriggerd. Dus geen natuurlijke dood.

Powerful

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 nov 2010
Waardering
230
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
Als je je zo druk maakt kan je beter gewoon geen pillen meer vatten
Of 2 keer een halve ipv 1 keer een hele tegelijk innemen,lijkt me minder zwaar voor het lichaam.

Steks

Huge Freak
Karmaslet
Lid geworden
21 feb 2017
Waardering
7.544
Lengte
1m82
Massa
86kg

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
Lid geworden
8 okt 2010
Waardering
14.055
Lengte
1m94
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Nee ik heb geen enkel autopsie rapport. als die man 1 pil inneemt en neervalt, en blauw wordt, en hij al zijn maaginhoud laat lopen, en overlijdt, dan heb ik geen autopsie rapport nodig om te concluderen dat die pil XTC zijn overlijden heeft getriggerd. Dus geen natuurlijke dood.
Oh oke.

Real BPP

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
5 jul 2007
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
105kg
Vetpercentage
9%
Spuit 11 hier maar wie zegt dat het 1 pil was? Mensen hebben vaak de neiging om af te ronden in hun voordeel...

EigenWereld

Ripped Bodybuilder
Relnicht
Lid geworden
28 nov 2014
Waardering
3.668
Lengte
1m83
Massa
88kg
Vetpercentage
14%
Zeker vmbo-b afgerond?

vntl

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 mei 2009
Waardering
7.806
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
Beste iedereen,

Ik was afgelopen zaterdag op een dance feest (Daydream) en op een gegeven moment kreeg een man van 50 jaar plotseling een hartstilstand. Ze hebben hem nog geprobeerd te reanimeren maar helaas...

Zijn vrouw vertelde dat haar man stress had op zijn werk en wilde wat stoom gaan afblazen op het feestje.
Ze vertelde ook dat hij 1 pil van iemand op het feest had gekocht/gekregen.

Dit is toch bizar?

Ik ben daar wel flink van geschrokken omdat ik soms ook wel eens een pilletje neem. Niet veel, maximaal 4 keer per jaar a 1-1,5 pil per keer maar toch...

Komt zoiets vaker voor op feesten dat mensen sterven of een hartstilstand krijgen?

Die persoon zou toch al een onderliggende probleem vantevoren moeten hebben gehad? Misschien wist hij dat helemaal niet van zich zelf?

Of was hij allergisch ervoor? of zijn vrouw loog gewoon en had hij een coctail op.

In de nieuwsberichten staat dat hij een natuurlijke dood is gestorven en niet drugsgerelateerd is ,maar dat is dus niet helemaal waar. Kennelijk triggerde die pil dat bij hem..

Zijn jullie niet bang hiervoor?

IK ben daar wel van geschrokken eigenlijk.
Op het moment dat jij een pilletje neemt of iets van coke of pep hoor je toch gewoon te beseffen dat het dodelijk kan zijn. Het is geen snoep en is het risico dat je zelf neemt dus ga je er aan dood is het uiteindelijk gewoon je eigen schuld.

• Like
Waarderingen: 040B

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
Lid geworden
8 okt 2010
Waardering
14.055
Lengte
1m94
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Spuit 11 hier maar wie zegt dat het 1 pil was? Mensen hebben vaak de neiging om af te ronden in hun voordeel...
Powerful, want die heeft geen autopsierapport nodig. Die weet precies de hoeveelheid die die meneer nam, en welke middelen die meneer nam, en de medische achtergrond van die man en ook de omstandigheden waaronder hij bezweek.

lienlien

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
28 jun 2014
Waardering
6.907
Powerful, want die heeft geen autopsierapport nodig. Die weet precies de hoeveelheid die die meneer nam, en welke middelen die meneer nam, en de medische achtergrond van die man en ook de omstandigheden waaronder hij bezweek.
Dan kent hij misschien ook de winnende cijfers van eerstvolgende lottotrekking. Interesting...

Powerful

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 nov 2010
Waardering
230
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%

chrisk

Opinions expressed herein may not be my own
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 aug 2009
Waardering
2.456
Welke mogelijkheden zijn er dat het niets met het pilletje te maken had?

Steks

Huge Freak
Karmaslet
Lid geworden
21 feb 2017
Waardering
7.544
Lengte
1m82
Massa
86kg
Gewoon simpelweg een natuurlijke dood.
:aluhoedje:

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
Lid geworden
8 okt 2010
Waardering
14.055
Lengte
1m94
Massa
102kg
Vetpercentage
11%

Vieze jij

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
3 okt 2012
Waardering
5.074
Lengte
1m92
Massa
130kg
Vetpercentage
14%
zijn er genoeg die aan hun 1e pilletje in hun leven zijn overleden

Doden over xtc
Maar helaas is er ook slecht nieuws: er sterven gemiddeld 7,5 personen per jaar aan het gebruik van xtc. Tussen 2006 en 2015 stierven 21 mensen door het gebruik van xtc alleen, bij 47 mensen droeg het middel bijdrage aan de dood. Dat lijkt misschien niet veel, maar volgens Croes "Hadden deze mensen niet hoeven sterven." Als ze dus ervoor gekozen hadden om geen risico te nemen met drugs, dan hadden zij nooit gestorven.

Doodsoorzaak niet vastgesteld
Ook blijkt dat het aantal sterfgevallen waarschijnlijk hoger ligt dan ze nu kunnen vaststellen. Het is namelijk ontzettend moeilijk om te meten hoeveel mensen precies overlijden door xtc. Xtc-vergiftiging is in veel gevallen alleen te herkennen door toxicologisch onderzoek te doen. Zo'n onderzoek wordt echter bijna nooit uitgevoerd, omdat daarvoor een officier van justitie een vermoeden van een strafbaar feit moet hebben. In de meeste gevallen is dat vermoeden niet aanwezig, waardoor het onderzoek niet wordt uitgevoerd. Dat iemand is overleden door xtc kan daardoor dus niet worden vastgesteld. Het ware aantal doden door xtc gebruik zou dus zomaar hoger kunnen liggen.

Vergiftigingen door xtc
Het onderzoek toont aan dat het aantal ernstig vergiftigde xtc-slikkers de afgelopen jaren flink is toegenomen. Vanaf 2009 tot 2015 waren er bijna 8.400 gevallen van ernstige xtc-vergiftiging. De gevolgen hiervan kunnen coma, psychoses, oververhitting en hartproblemen zijn. Croes zegt dat er in 2016 daar zeker geen daling in was, hoogstens stabilisatie.

Bovenaan