XXL Nutrition

Xtreme Bench Press workout by Larry Jusdanis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ziezo, vanavond eerste training volgens de Xtreme BP Work out. Moet zeggen, serieus zware momenten gekend. Vooral wannneer je de barbell telkens 15 sec. in de lucht moet houden ga je toch kapot. (ook enorm belastend voor de pols, maar dat heb ik er voor over)

Het lijkt mij dat het de bedoeling is om de barbell terug te leggen voor 15 seconden, niet 15 sec. in de lucht te houden. ???
 
Ja denk het ook, anders mag je het gewicht drastisch gaan verlagen :D. De rest-pauze reps zijn iets anders als dit.
 
boven zei:
Het lijkt mij dat het de bedoeling is om de barbell terug te leggen voor 15 seconden, niet 15 sec. in de lucht te houden. ???

Mja, kweetniet? Ik doe het nu al 4 keer zo, en moet zeggen, is toch wel erg goed om 'macht' te kweken. Denk dat het juist de bedoeling is. Dat heb ik toch verstaan uit de uitleg van Joopie. Ook in de gym waar ik zit, zit een ex-PL'er en die kende het systeem van 15' in de lucht houden om macht bij te kweken.

Graag misschien wat extra duiding hieromtrent?
 
Dim zei:
Mja, kweetniet? Ik doe het nu al 4 keer zo, en moet zeggen, is toch wel erg goed om 'macht' te kweken. Denk dat het juist de bedoeling is. Dat heb ik toch verstaan uit de uitleg van Joopie. Ook in de gym waar ik zit, zit een ex-PL'er en die kende het systeem van 15' in de lucht houden om macht bij te kweken.

Graag misschien wat extra duiding hieromtrent?
Ik heb nergens expliciet of impliciet gezegd dat je hem in de lucht moest houden. Verder kan je als je ECHT erg last van je pols krijgt - anders dan wennen aan het gewicht en de oefening en sterker worden in je pols. Polsbandjes aanschaffen. Maar als het goed gaat moet je je zeker niet laten ompraten door die sissy ecto's hier.
Bij Metal Militia roepen ze dat ook:
Origineel gepost door Sebastian Burns op metalmilitia.net maar die is down

Let’s start with the warm-up. Most lifters just throw on some plates and pump out half reps until they start getting to the more challenging sets. Many times I have seen lifters not lockout warm-ups and these lifters always have trouble with upper end strength. But they can never figure out why. If you want to get strong at the top you need to use every rep of every set to practice holding weight and locking out. When the weight is handed off to the lifter, the lifter should hold the weight fully locked out and motionless for 2-4 seconds. Holding weight locked out for slightly extended periods of time during training sessions, will greatly improve stability, holding strength and control. Just incorporating this into your training can cause dramatic increases in your ability to place the bar in the proper groove with a bench shirt on.

I have also seen many lifters throw the bar back into the rack unable to control it, at the completion of a lift. These lifters almost always blow the weight right of their chest, making it look easy, but then are unable to hold the weight locked out or motionless. This is often overlooked by lifters during their training, but can be easily cured. By holding every rep of every set locked out and motionless for extended periods during training.


Note: It is very important to hold weight in the starting position and the lock-out position, for extended periods of time (approx. 3-5 seconds), of every rep of every set.
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showpost.php?p=715602&postcount=1

Verder vind ik 2 kg winst in 4/5 trainingen wel erg mager, ik had minstens 7 kg verwacht. Als je die 120 kg niet pakt is dit mislukt. Een verandering van schema hoort winst te geven, anders had je net zo goed HIT kunnen doen of een ander onzinschema.
 
Joopie zei:
Ik heb nergens expliciet of impliciet gezegd dat je hem in de lucht moest houden. Verder kan je als je ECHT erg last van je pols krijgt - anders dan wennen aan het gewicht en de oefening en sterker worden in je pols. Polsbandjes aanschaffen. Maar als het goed gaat moet je je zeker niet laten ompraten door die sissy ecto's hier.
Bij Metal Militia roepen ze dat ook:

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showpost.php?p=715602&postcount=1

Verder vind ik 2 kg winst in 4/5 trainingen wel erg mager, ik had minstens 7 kg verwacht. Als je die 120 kg niet pakt is dit mislukt. Een verandering van schema hoort winst te geven, anders had je net zo goed HIT kunnen doen of een ander onzinschema.

Ondertussen is de belasting op de pols veel minder. Die commentaar kwam er na de eerste training gewoon omdat ik dit niet gewoon was. Ondertussen reppen we er met geen woord meer over.

Wat de vooruitgang betreft. Men max was voor het trainingsschema 103 à 105. Vorige training deed ik twee keer 107. Vandaag deed ik twee keer 105 en pakte ze echt supervlot. Volgende keer ga ik weer voor twee keer 107. Wil nu tijdens die sessie constant tegenaan men 1 rep max gaan maar hem net nooit doen. (Want ik moet er 2 reps kunnen uithalen). Volgens mij ligt men 1 rep nu dus al op 110 ofzo. Aangezien ik nog maar net over 1/3 van het schema zit hoop ik dus nog altijd om minimum de 115 en eigenlijk de 120 te halen.

Maar ben blij voor de stimulans Joop ;) Ten laatse op 5 oktober wil ik die 120 omhoog tillen. Dan zal ik het twee maanden volgen dit schema.
 
Ondertussen al 1 maand en 3 weken dit schema gevolgd en mijn conclusie is nu al: dit werkt!

Ondertussen 11 kg vooruitgang gemaakt en op 4 kg van het einddoel: 120kg BP'en. Hiervoor nog tot volgende vrijdag de tijd om dit te halen. Zal dan ongeveer 2 maanden bezig zijn hiermee.

Zijn er mensen die eventueel tips hebben om na dit schema een ander schema aan te pakken. Misschien dit keer iets meer op volume gericht? Het 5X5 schema lijkt me wel wat.
 
Dim zei:
Ondertussen al 1 maand en 3 weken dit schema gevolgd en mijn conclusie is nu al: dit werkt!

Ondertussen 11 kg vooruitgang gemaakt en op 4 kg van het einddoel: 120kg BP'en. Hiervoor nog tot volgende vrijdag de tijd om dit te halen. Zal dan ongeveer 2 maanden bezig zijn hiermee.

Zijn er mensen die eventueel tips hebben om na dit schema een ander schema aan te pakken. Misschien dit keer iets meer op volume gericht? Het 5X5 schema lijkt me wel wat.
Tsja, waarom zou je iets veranderen als het goed werkt?
If it ain't broke, don't fix it!
Ik zou zeker met dit schema doorgaan totdat je er niets meer uit haalt. Als je om de 2 maanden je schema omgooit gooi je ook van ieder schema veel gains weg die je er mee had kunnen halen.

Tenzij je graag een slap modek*tje wil worden die met elke week met een andere wind meewaait natuurlijk.
 
:D Je leest toch ook vaak "variation is the key to succes"? Maar wsl heb je wel gelijk. Het is pas is in de laatste twee weken dat ik echt vlot vooruit begin te gaan. Misschien zit er nog wel wat meer in.
 
Even een vraag,

Kan je dit idee ook toepassen op de andere spiergroepen? Rug/Benen?

Dat je daar ook iets van 2-1-1-1-1 pakt met max weights! Geen idee of dit effectief zal zijn.

En over die 15s rest time, ik neem aan dat je de stang dan even weglegt en dus niet die gehele tijd vast hebt.
 
is training A1 en A2 nou gelijk aan trainingsdag 1, B1 & B2 gelijk aan dag 2 etc? en train je dus 4 dagen?

of moet je A t/m D gewoon op 1 dag uitvoeren... enne laat dit schema nog ruimte over om je andere spiergroepen te trainen? ik vat em nie helemaal to be honoust
 
Is allemaal op 1 dag maar het zijn supersets
A1 met A2

dan volgende supersets
B1 met B2

enz.

Je doet dit om de 4-5 dagen dacht ik, dan heb je nog gewoon tijd op ee nandere dag om te squaten en te deadliften en wat schouder bi stuff
 
Is allemaal op 1 dag maar het zijn supersets
A1 met A2

dan volgende supersets
B1 met B2

enz.

Je doet dit om de 4-5 dagen dacht ik, dan heb je nog gewoon tijd op ee nandere dag om te squaten en te deadliften en wat schouder bi stuff


brute shit, dit kan je dus in een 4 daagse split op je borst dag zetten en dan chins laten vervallen @ rug dag.... ?

en je werkt dus iedere keer met je max? maar gaat dit wel werken als je bij bench press (en varianten) minimaal met 5 kilo moet verhogen... de lichtste schijven die we hebben zijn namelijk 2,5 kilo...
 
brute shit, dit kan je dus in een 4 daagse split op je borst dag zetten en dan chins laten vervallen @ rug dag.... ?
ik zou het schema volgen en geen veranderingen doorvoeren.
Je doet dan als je met een split traint:
dag1: het schema
dag2: benen
dag3: schouders, triceps, biceps (schouders en tri's zou ik niet te hard (niet tot failure) trainen), aangezien het een benchschema is en deze al redelijk meegepakt worden.
dag4: rust
dag5: terug het schema

ofzoiets

en je werkt dus iedere keer met je max? maar gaat dit wel werken als je bij bench press (en varianten) minimaal met 5 kilo moet verhogen... de lichtste schijven die we hebben zijn namelijk 2,5 kilo...
geen idee of je naar een max werkt iedere keer (is al tijdje geleden dat ik hetgelezen heb) en 5kilo is wel veel, probeer het zou ik zeggen.
 
ik zou het schema volgen en geen veranderingen doorvoeren.
Je doet dan als je met een split traint:
dag1: het schema
dag2: benen
dag3: schouders, triceps, biceps (schouders en tri's zou ik niet te hard (niet tot failure) trainen), aangezien het een benchschema is en deze al redelijk meegepakt worden.
dag4: rust
dag5: terug het schema

geen rug dus in jou belevenis, of is dat een foutje?

ik doe nu ma: benen + kuiten
di: borst + zijkant schouders + buik
do: rug + achterkant schouders
vr: voorkant schouders, armen (incl onderarmen)


geen idee of je naar een max werkt iedere keer (is al tijdje geleden dat ik hetgelezen heb) en 5kilo is wel veel, probeer het zou ik zeggen.

ik ga het wel een shot geven
 
geen rug dus in jou belevenis, of is dat een foutje?

ik doe nu ma: benen + kuiten
di: borst + zijkant schouders + buik
do: rug + achterkant schouders
vr: voorkant schouders, armen (incl onderarmen)
volgens het schema doe je borst en rug in supersets ;), dus moe je geen aparte rug en borst dag meer houden ;).
zoals ik al zei:
dag1: het schema (dus borst +rug in supersets)
dag2: benen
dag3: schouders, triceps en biceps. Waar je niet te zwaar gaat op triceps en schouders anders kan dit wel nadelig zijn voor het schema.
dag4: rust
dag5: opnieuw het schema
dag6: weer benen (of wel rust in het weekend).
Kan jezelf anavoelen wat je ligt
ik ga het wel een shot geven
wanneer ga je beginnen? Houd je een log bij?
 
volgens het schema doe je borst en rug in supersets ;), dus moe je geen aparte rug en borst dag meer houden ;).
zoals ik al zei:
dag1: het schema (dus borst +rug in supersets)
dag2: benen
dag3: schouders, triceps en biceps. Waar je niet te zwaar gaat op triceps en schouders anders kan dit wel nadelig zijn voor het schema.
dag4: rust
dag5: opnieuw het schema
dag6: weer benen (of wel rust in het weekend).
Kan jezelf anavoelen wat je ligt
wanneer ga je beginnen? Houd je een log bij?

ik denk ergens eind dit jaar, want @ the moment ga ik zwaar falen op het aantal chins of ik moet echt gaan cheaten, en om het nou met de pulldown te gaan doen is imo zinloos
 
Back
Naar boven