Fitness Seller

XXL Base Fitness APP

Bezoekers in dit topic

XXL Base

Cool Novice
Lid geworden
19 okt 2015
Berichten
89
Waardering
23
Hallo ijzerfanaten,

Sinds kort is er een van Nederlandse komaf, krachtsport APP op de markt gekomen, genaamd XXL Base!

De fitness app met een meedenkend trainingslogboek
De basis van de XXL Base fitness app wordt gevormd door een meedenkend trainingslogboek waarin je al je trainingen en progressie kunt bijhouden. Dit eenvoudige kladblok stelt je in staat om zowel oefeningen, supersets, dropsets, herhalingen, tijden en afstanden in te voeren. De app herkent alle waardes automatisch en houdt zelfs bij wanneer je een nieuw persoonlijk record hebt gevestigd.

Naast het trainingslogboek heeft de applicatie ook de volgende extra opties:

  • Trainingen plannen en periodiseren
  • Diverse standaard trainingsschema's
  • Eigen trainingsschema's maken en opslaan
  • Profielpagina met progressie mogelijkheden zoals de caloriebehoefte berekenen
  • Database van oefeningen per spiergroep met uitleg en video
  • Timer met countdown functie

XXL Base is ontwikkeld in samenwerking met XXL Nutrition en diverse krachttraining coaches, bodybuilders en personal trainers. Deze applicatie is ideaal voor bodybuilding, powerlifting, weightlifting, crossfit en strongman trainingen. Daarnaast kunnen vrijwel alle andere fitness en plyometrische trainingen gemakkelijk worden bijgehouden in het logboek.

Verdere info is te vinden op:

App store:
https://itunes.apple.com/us/app/xxlbase/id1016292953?ls=1&mt=8

Google playstore:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pbapp.xxlbase

ADvertensie_afbeelding.jpg
 
Wij zijn nog steeds bezig om nieuwe features in te bouwen in de app. Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat het altijd beter kan, graag horen wij van jou wat er goed en minder goed aan deze app is zodat wij dat kunnen verbeteren!

Vragen over het gebruik van de app kunnen natuurlijk hier gesteld worden maar eventueel ook op het forum van XXL Nutrition (daar staat ook een lijst met veelgestelde vragen die het gebruik wellicht al wat kunnen vergemakkelijken)

Forum XXL Nutrition:
https://xxlnutrition.com/forum/discussion/15625/xxl-base-krachttraining-app
 
Persoonlijk vind ik het gebruiksgemak het aller belangrijkste. Bij de meeste soort gelijke apps is het te veel werk of stappen om een schema in te vullen. Ik vind dus ook niet dat meer altijd beter is.
Naast de schema/training functionaliteiten kun je natuurlijk naar alle andere aspecten van bodybuilden kijken.
Ascpecten waar je misschien nog iets mee kunt doen:
  • Voeding
  • Supplementen
  • Wedstrijden
  • Slaap/rust
  • En misschien zelf annabolen enz.
 
Persoonlijk vind ik het gebruiksgemak het aller belangrijkste. Bij de meeste soort gelijke apps is het te veel werk of stappen om een schema in te vullen. Ik vind dus ook niet dat meer altijd beter is.
Naast de schema/training functionaliteiten kun je natuurlijk naar alle andere aspecten van bodybuilden kijken.
Ascpecten waar je misschien nog iets mee kunt doen:
  • Voeding
  • Supplementen
  • Wedstrijden
  • Slaap/rust
  • En misschien zelf annabolen enz.

Klopt helemaal! Wij zijn ook nog steeds bezig om het gebruiksgemak van XXL Base te vergemakkelijken. Het is alleen iets waarvoor we ook de hulp van gebruikers nodig hebben om het allemaal nog makkelijker te laten werken.

Overigens het invullen van een trainingsschema kan bij deze App eenmalig zijn, je kunt hem opslaan en plannen. Dat betekent dat wanneer je de applicatie opent hij jou geplande training al weergeeft. Je hoeft dan alleen maar de gewichten en/of herhalingen in te vullen. Volgende keren hoef je dan alleen nog maar je training te ''plannen''
Nog een optie is dat je je eerder gelogde training kopieert naar vandaag, ook dan hoef je alleen maar gewichten aan te passen.

Je benoemt zeker goede aspecten. Een aantal daarvan staan ook al wel op de to-do list.

Bedankt voor je input!
 
eens kijken of het wat is. hm 3euro nee laat maar:P
Helaas kost het ontwikkelen van een App ongelofelijk veel geld, bij de gratis Apps staat het vaak vol met reclames om deze kosten eruit te krijgen. Wij dachten dat dat het zeker niet fijn en gebruiksvriendelijker maakt. Vandaar de keuze voor een betaalde App.

Wellicht komt er in de toekomst ook een gratis versie bij. Dat betekent dat die dan wel met wat reclame belast wordt. De betaalde versie blijft in ieder geval zonder reclame!
 
Ik vind reclame in een app niet erg, en ben ook niet beroert om er wat voor te betalen, maar 3euro vind ik net iets teveel, denk dat je veel meer gebruikers krijgt als je naar 1,50 gaat ofzo.
 
Ik vind reclame in een app niet erg, en ben ook niet beroert om er wat voor te betalen, maar 3euro vind ik net iets teveel, denk dat je veel meer gebruikers krijgt als je naar 1,50 gaat ofzo.


Reclame in een App hoeft ook niet storend te zijn, hooguit lastig;). Wij zijn van mening dat eenmalig 2.99euro niet duur is voor wat je ervoor terug krijgt. Wij hebben ook niet zomaar een App ontwikkelt die vergelijkbaar is met de al bestaande ''standaard'' Apps. Deze App heeft veel meer vrijheid en mogelijkheden.

De gratis versie komt ook uit maar helaas duurt dat nog wel even.
 
Zeker z'n geld waard. Zeer gemakkelijk om je trainingen in te voeren en bij te houden wat nou echt je PR's zijn.

Vooral als je ook ver vooruit denkt met je trainingsplanning kun je deze allemaal al vooruit plannen. Dan op de dag zelf vraagt ie of ie jouw planning moet inladen.

Dikke aanrader!
 
Ik ga het wel proberen. Vind 3 euro best wel meevallen!

En volgens mij kan je binnen 24 uur je aankoop terug draaien.


edit. Ik kom gelijk een nadeel tegen. In app filmpjes worden vooraf reclame getoont!

Nog een manko. Na 2 filmpjes te hebben gezien crashed de app op het moment dat ik een andere filmpje wil openen! Mijn Galaxy S6 heb ik nu gereboot om te kijken of het probleem zich oplost!
 
Laatst bewerkt:
Wil hem best even kopen en testen, maar het lukt me nog steeds niet om spullen vanuit de Appstore te kopen zonder Creditcard. Iemand die hier handig in is? Mag ook via pm om dit topic niet te vervuilen. Ben zelf nog al a-technisch als het op deze dingen aankomt :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het wel proberen. Vind 3 euro best wel meevallen!

En volgens mij kan je binnen 24 uur je aankoop terug draaien.


edit. Ik kom gelijk een nadeel tegen. In app filmpjes worden vooraf reclame getoont!

Nog een manko. Na 2 filmpjes te hebben gezien crashed de app op het moment dat ik een ander filmpje wil openen! Mijn Galaxy S6 heb ik nu gereboot om te kijken of het probleem zich oplost!

De filmpjes over de oefening uitvoering hebben we tijdelijk van youtube doorgelinkt. Wij willen eerst dat de basis perfect werkt alvorens we bepaalde zaken gaan uitbreiden. Uiteindelijk komt er een platform waarop eigen gemaakte filmpjes komen te staan.

Tweede punt wordt vandaag nog opgelost. Bedankt voor je input! Dat is natuurlijk een nadeel van een startende App, er zitten altijd wat bugs in die opgelost dienen te worden.

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Genoeg vergelijkbare apps die wel gratis zijn!! Ik dacht dat XXL altijd het beste met de sporters voor wilde hebben.. Geef het dan weg in vorm van een kortingscode bij een bestelling twv 45 euro oid. Dan had ik die app wel 10x kunnen kopen.
 
Heb de app vorige week gedownload en ben er echt tevreden over! Vooral het periodiseren is heel makkelijk door trainingen in de planning te zetten. Ook dat de app het automatisch importeert naar het logboek is ideaal. Weg gedoe met excel en andere apps! Ben benieuwd naar de nieuwe toepassingen XXL!
 
Genoeg vergelijkbare apps die wel gratis zijn!! Ik dacht dat XXL altijd het beste met de sporters voor wilde hebben.. Geef het dan weg in vorm van een kortingscode bij een bestelling twv 45 euro oid. Dan had ik die app wel 10x kunnen kopen.
Mag jij er eens 1 noemen die vergelijkbaar is... Durf te wedden dat je die niet zult vinden
 
Heb de app vorige week gedownload en ben er echt tevreden over! Vooral het periodiseren is heel makkelijk door trainingen in de planning te zetten. Ook dat de app het automatisch importeert naar het logboek is ideaal. Weg gedoe met excel en andere apps! Ben benieuwd naar de nieuwe toepassingen XXL!

Goed om te horen!

Genoeg vergelijkbare apps die wel gratis zijn!! Ik dacht dat XXL altijd het beste met de sporters voor wilde hebben.. Geef het dan weg in vorm van een kortingscode bij een bestelling twv 45 euro oid. Dan had ik die app wel 10x kunnen kopen.

Je kunt aan je reactie zien dat je deze App nog niet hebt geprobeerd. Wij kennen geen vergelijkbare Apps die het kladblok als basis van een logboek heeft.
Laten we het zo afspreken, als je ons 1 App kan aanbieden die ook een kladblok heeft als logboek. (lees= De vrijheid om te typen wat je wilt en de App onthoud alle essentiële informatie in recordpagina's etc) hoeft de App die jij gevonden hebt niet eens gratis te zijn, maar dan krijg je van XXL base de App.gratis!

Even ter verduidelijking, XXL Nutriton werkt mee aan de App maar is geen eigenaar, zei hebben dus ook niet zoveel kosten hoeven maken deze App te lanceren.

Wij willen graag van iedereen zijn input horen, alleen aangeven dat de applicatie te duur is heeft weinig toegevoegde waarde. Het punt is gemaakt. Er komt op termijn een onbetaalde versie (met reclame) dan zul je daar even op moeten wachten. Bij ons gaat de aandacht nu uit naar een degelijke App zonder reclame.
 
Ook de app toch maar gedownload, gebruikte eerst altijd de jefit app. Moet zeggen dat ik XXL Base zeker fijner vind dan Jefit, want ik kan nu eindelijk makkelijk supersets, dropsets en opmerkingen toevoegen in het logboek. Dus voor de twijfelaars hier, geef het een kans, weet zeker dat het de moeite waard is!
 
Zou het ook mogelijk zijn om zoiets als myfitnesspal hierin te verwerken? lijkt me dan gewoon 1 app waar je alles makkelijk bij kunt houden
 
Zou het ook mogelijk zijn om zoiets als myfitnesspal hierin te verwerken? lijkt me dan gewoon 1 app waar je alles makkelijk bij kunt houden

We kunnen de Apps samen laten werken door gegevens naar elkaar uit te wisselen zodat het gebruik nog accurater wordt. Het zijn zaken waar wij op termijn zeker naar zullen kijken.

Wij hebben ook de plannen om uiteindelijk een voedingsgedeelte toe te voegen. Alleen zoals reeds eerder gezegd willen we eerst even het trainingsgedeelte fine tunen.


Update bugfix:
Crash filmpjes is opgelost.

Voor iedereen:
Voordeel van het gebruiken van deze App is dat je in deze fase invloed kan uitoefenen door verbeteringen voor te stellen. Wij zullen al deze verbeteringen meenemen in de verdere ontwikkeling van XXL Base
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven