AndroidHealthClinic

XXL Glucosamine Pro - XXL Nutrition (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star10.png
10/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Blessure hulp
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Glucosamine draagt bij tot de aanmaak en het behoud van gezond kraakbeen. Tevens zorgt het voor soepele gewrichten, onder meer door betere gewrichtssmering.

    Chondroïtine beschermt het gewrichtskraakbeen net zo sterk als glucosamine. Dat doet het alleen op andere wijze. Hierdoor vullen de supplementen elkaar uitstekend aan. XXL Glucosamine Pro bevat de wetenschappelijk bewezen doseringen van beide stoff en in slechts 2 capsules per dag.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Gezondheid en blessures
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 2 maanden
  • Hoe is de smaak van dit supplement? neutraal, capsules
  • Welke dosis heb je gebruikt? 2 capsules per dag
  • Waar heb je het supplement gekocht? XXL Nutrition
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? gratis verzending
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 19,95
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja, bestelling is al weer binnen

Mijn review:

Al jaren heb ik last van een ontstoken slijmbeurs in de rechterheup.
Dit is een paar jaar terug begonnen na overbelasting. Hardlopen met overgewicht is dus geen goed idee.. Heb door de pijn heen proberen te lopen maar dit resulteerde in slijtageverschijnselen in de heup en dus de ontsteking die telkens de kop weer opsteekt.
Bij de kleinste overbelasting de afgelopen jaren direkt pijn en in "extreme" situaties (bijv. een dag lang lopen op een beurs) begon dit ook uit te stralen naar de andere heup en uiteindelijk zelfs schouders.
Ook trainen (cardio en KT) leverde steevast een dag later weer hevige pijn op.
Na wat zoeken op internet kwam ik bij het supplement Glucosamine uit. Nadat ik ontdekte dat XXL (mijn favoriete whey leverancier) dit in het assortiment had direkt besteld.
Na 1 dag gebruik voelde ik al verschil, pijn die er eigenlijk op de achtergrond altijd was trok snel weg. Eerst dacht ik aan toeval maar na een week wist ik wel beter. Voor mij werkt dit supplement gewoon perfect. Pijn is nu al 2 maanden zo goed als weg. Ook na belasting geen pijnklachten meer in heupen. Pijn in schouders die ik met name na KT had is ook zo goed als verdwenen.
Het lijkt erop dat het kraakbeen en/of smering van de probleemgewrichten een stuk soepeler is geworden wellicht ook door de combinatie met Chondroitine.

Voor mij dus een uitkomst en dat is een understatement.

N.B. Ik sprak afgelopen week iemand op de sportschool wiens moeder na het periodiek gebruik van Glucosamine haar knie-operatie af heeft kunnen zeggen..

Conclusie: bij gewrichtsproblemen zeker het proberen waard !

xxl-nutrition-groot-1191.jpg
 
Na 1 dag voelde je al verschil.. dat is wel apart, want doorgaans duurt het 4-6 weken voordat je misschien iets kunt zeggen over de effectiviteit van gluco/chondro
 
Heb langdurig Gluco gebruikt bij knieklachten. Het verhelpt de klacht niet helemaal maar zorgt er wel voor dat alles wat soepeler beweegt waardoor je de klacht vrijwel niet meer ervaart en deze de kans krijgt om te herstellen. Althans dat was mijn ervaring.
 
Na 1 dag voelde je al verschil.. dat is wel apart, want doorgaans duurt het 4-6 weken voordat je misschien iets kunt zeggen over de effectiviteit van gluco/chondro

Ook geen verklaring voor.. had eerst non-stop last. Na de start met Glucosamine direkt verbetering.

Hier is nog wat meer leesvoer..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Glucosamine

Meeste onderzoeken gaan over de bestrijding van Artrose maar ook ontstekingsremming en pijnreductie zijn bekende eigenschappen.
Ik denk dat de laatste 2 factoren bij mij een rol hebben gespeeld. Als eerste pijnreductie en vervolgens afname van de slijmbeursontsteking zodat de druk en dus pijn snel nog verder afnam.
Hoop inderdaad dat langdurig gebruik ook wat herstel van de slijtageplekken geeft lijkt me inderdaad logisch dat dat niet in 1 dag gaat.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik zelf ook regelmatig de glucosamine van XXL Nutrition en het helpt echt. Althans, als ik het een tijdje niet gebruik dan begin ik m'n knieën weer te voelen. Begin ik weer met glucosamine wordt dat nare gevoel weer een stuk minder. Prima product dus!
 
Heb zelf erg veel last van mijn schouder, ik zal dit eens gaan proberen.
 
Goed om te horen dat je er goed mee geholpen bent. Glucosamine kan je zeker beschermen tegen vervelende blessures. Veel powerlifters en strongman atleten nemen het standaard ter preventie van blessures.
 
Zojuist weer een pot besteld... en nee ik eet geen 120 capsules per dag..
Kwam vanmiddag een vriend van me langs die al 2 jaar kampt met heel veel gewrichtspijnen door artrose.. hij heeft al zoveel zooi geprobeerd en niets helpt hem ervan af. Nu gebruikt hij alleen nog maar pijnstillers.
Heb 'm dus mijn nieuwe pot Glucosamine cadeau gedaan om eens 2 maanden te testen en zelf dus weer een nieuwe besteld.
Trouwens wel opvallend; Vandaag was mijn eerste potje met 120 capsules (bijna)leeg. Neem er trouw 2 per dag in en nu blijft er één capsule over.... ???
 
Besteld...alvast bedankt!
 
Zojuist weer een pot besteld... en nee ik eet geen 120 capsules per dag..
Kwam vanmiddag een vriend van me langs die al 2 jaar kampt met heel veel gewrichtspijnen door artrose.. hij heeft al zoveel zooi geprobeerd en niets helpt hem ervan af. Nu gebruikt hij alleen nog maar pijnstillers.
Heb 'm dus mijn nieuwe pot Glucosamine cadeau gedaan om eens 2 maanden te testen en zelf dus weer een nieuwe besteld.
Trouwens wel opvallend; Vandaag was mijn eerste potje met 120 capsules (bijna)leeg. Neem er trouw 2 per dag in en nu blijft er één capsule over.... ???

Dat gaat heel snel dat afvullen en heb je er 1 extra waarschijnlijk gehad :D

Mooi dat je veel baat bij het product hebt.
 
Ik vind het ook topspul had een beginnende golfarm en het is helemaal verdwene terwijl ik gewoon doorgetraind heb.
verder voelt alles gewoon goed aan kwa gewrichte en pezen beter als normaal.
 
Dat gaat heel snel dat afvullen en heb je er 1 extra waarschijnlijk gehad :D

Mooi dat je veel baat bij het product hebt.

Tja 1 meer of 1 minder natuurlijk.... of wellicht wel 3 ;)

Volgende potje ga ik natellen... :D
 
Goed om te horen dat je er goed mee geholpen bent. Glucosamine kan je zeker beschermen tegen vervelende blessures. Veel powerlifters en strongman atleten nemen het standaard ter preventie van blessures.

Hmmm, klinkt interessant, ik zit nu een kleine maand aan ciccius ivm last van de knieën, het gaat al iets beter ze zijn nog steeds ****ed up :(

Misschien een idee om deze 2 te stacken ?
 
Hmmm, klinkt interessant, ik zit nu een kleine maand aan ciccius ivm last van de knieën, het gaat al iets beter ze zijn nog steeds ****ed up :(

Misschien een idee om deze 2 te stacken ?

Ciccius ken ik niet, bedoel je dat je Cissus Quadrangularis gebruikt ? Heb hier ook wel wat over gelezen en het lijkt erop dat dit supplement bijdraagt aan botherstel (bijv. na een breuk). Andere effecten zijn pijnbestrijding en remming van ontstekingen met name bij gewrichtsproblemen.

Heb geen idee of stacken een goed idee is. Ik neem naast de Glucosamine in ieder geval nog wel Omega 3 capsules. (1-2 per dag)
 
Ciccius ken ik niet, bedoel je dat je Cissus Quadrangularis gebruikt ? Heb hier ook wel wat over gelezen en het lijkt erop dat dit supplement bijdraagt aan botherstel (bijv. na een breuk). Andere effecten zijn pijnbestrijding en remming van ontstekingen met name bij gewrichtsproblemen.

Heb geen idee of stacken een goed idee is. Ik neem naast de Glucosamine in ieder geval nog wel Omega 3 capsules. (1-2 per dag)

Die bedoel ik idd, sinds kort neem ik ook visolie en alle gewrichten voelen beter aan, alleen die knieën van me ... ik merk gelukkig wel al verschil tegen een maand geleden
 
Gluco van XXL heeft mij inderdaad ook erg geholpen bij blessures!

Maar
XXL Glucosamine Pro bevat de wetenschappelijk bewezen doseringen van beide stoff en in slechts 2 capsules per dag.

De werking Glucosamine is toch nooit wetenschappelijk bewezen afaik?
 
Tja.. da's inderdaad wel een dilemma.

Van de ene kant "lijkt" het goed te werken, wetenschappelijke resultaten zijn er echter niet. XXL is daar wellicht iets te voorbarig mee.
Van de andere kant zijn er ook nog zoveel andere factoren die mee kunnen spelen bij een evt. herstel.
Zoals ik eerder al zei gebruik ik ook Omega 3 visolie. En dat alles weer gecombineerd met betere voeding + geen alcohol + 5 dagen per week in de sportschool + 10 kilo minder....

Wat ik terug heb kunnen lezen is er een zeer bescheiden wetenschappelijk resultaat (als je het al zo mag noemen) bij één onderzoek dat wijst op resultaat van de combi Chondroïtine + Glucosamine. Het betrof hier slechts 10% van de deelnemers aan het onderzoek. Je kan resultaat dan ook weer makkelijk toerekenen aan een statistische kans.
Verder is de dosering in supplementen zeer klein ten opzichte van wat je standaard in je lichaam hebt. 1/1000 - 1/10.000 ... dat op zich zegt ook niet veel natuurlijk. Grotere dosering betekent niet altijd een beter resultaat.
 
Lastig te zeggen inderdaad. Maar we horen best veel positieve berichten, het is dan wel niet wetenschappelijk maar het kan volgens mij ook geen toeval zijn.
 
Persoonlijke ervaringen > wetenschappelijke onderzoeken (imo)
 
Persoonlijke ervaringen > wetenschappelijke onderzoeken (imo)

Lastig altijd, maar als er zoveel positieve ervaringen zijn kan je die niet negeren.

Zo zijn er ook effecten van HGH die niet door medische studies worden ondersteund maar elke gebruiker ervaart ze wel.
 
Back
Naar boven