XXL Nutrition

YBF NK NATUREL"S (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

big kelvin zei:
22 volgens mij wel voor de nk naturel's daar kun je bij junioren tot je 22ste terecht.

Yep, tot en met 21 (tot de laatste dag voor je 22e). Paspoort of id-kaart meenemen!!
 
Roy zei:
Yep, tot en met 21 (tot de laatste dag voor je 22e). Paspoort of id-kaart meenemen!!

Ja anders heb je een probleem.Ik ga proberen op het flex camp zoveel mogelijk info op te doen.En volgend jaar een gooi naar de nk Naturel's.
 
Roy zei:
Nee je vergist je niet. Ik ben begonnen te gebruiken op m'n 16e (wat ik niet had moeten doen!). Voor de NK ben ik bijna 1,5 jaar clean in voorbereiding gegaan. Het scheelde 10kg aan droge spier (van 86 naar 76kg). Ik weet wat vele denken en zeggen, dat het niet eerlijk is etcetc. Er zijn hierover al vaker discussies op dit forum geweest en ik heb het misschien wel honderd keer moet uitleggen en verklaren. Ik ben op die leeftijd overgehaald om te gebruiken en zo dom geweest om daarop in te gaan. Veel van wat ik gebruikte (zeker de helft) was zelfs fake! Ik wilde uiteindelijk wel weten waar ik zou staan als ik me naturel voor zou bereiden.

De NK YBF is een zeer goede ervaring geweest en is een goede stap om te beginnen, voor ieder die wedstrijdambities heeft.

Als je 1,5 jr natural in de voorbereiding gaat en je hebt een kuurverleden wat niet veel voorsteld vind ik dat je jezelf dan best natural mag noemen. Maar 1e bij de YBF, netjes :thumbs:
 
Johny zei:
Als je 1,5 jr natural in de voorbereiding gaat en je hebt een kuurverleden wat niet veel voorsteld vind ik dat je jezelf dan best natural mag noemen. Maar 1e bij de YBF, netjes :thumbs:

Ja daar heb je gelijk in maar toch knap dat hij het toegeeft en niet ontkendt hij is eerlijk tegen zichzelf.
 
Next year sta ik daar ok dat weet ik zeker want ik ben al aan het cutten en we gaan diep deze keer dan wil ik op dat vetpercentage blijven en dan voor de wedstrijd door rippen.
 
Ik zou als ik jou was eerst even tot een procentje of 10 gaan cutten en dan weer opbulken. En dan 3-4 maanden voor de NK gaan voorbereiden.
 
oke bedankt
wanneer is de wedstrijd big kelvin kan het niet vinden op het net. en ik zou net wat kalen zegt eerst naar 10%dan weer bulken en dan 3a4maanden rippen.grts
 
punani zei:
oke bedankt
wanneer is de wedstrijd big kelvin kan het niet vinden op het net. en ik zou net wat kalen zegt eerst naar 10%dan weer bulken en dan 3a4maanden rippen.grts

30 oktober...
 
Purple zei:
Heel misshcien dat ik dit jaar ook mee doe met de YBF, maar weet het nog niet zeker.

ga je volgend jaar ook nog anderen wedstrijden doen?

misschien dat ik dit jaar ook mee ga doen aan de YBF. of volgend jaar delfzijl. even kijken hoe het gaat komende tijd
 
Roy zei:
Nee je vergist je niet. Ik ben begonnen te gebruiken op m'n 16e (wat ik niet had moeten doen!). Voor de NK ben ik bijna 1,5 jaar clean in voorbereiding gegaan. Het scheelde 10kg aan droge spier (van 86 naar 76kg). Ik weet wat vele denken en zeggen, dat het niet eerlijk is etcetc. Er zijn hierover al vaker discussies op dit forum geweest en ik heb het misschien wel honderd keer moet uitleggen en verklaren. Ik ben op die leeftijd overgehaald om te gebruiken en zo dom geweest om daarop in te gaan. Veel van wat ik gebruikte (zeker de helft) was zelfs fake! Ik wilde uiteindelijk wel weten waar ik zou staan als ik me naturel voor zou bereiden.

De NK YBF is een zeer goede ervaring geweest en is een goede stap om te beginnen, voor ieder die wedstrijdambities heeft.

Relaxed dat je daar gewoon eerlijk over bent man, respect. Ik heb zelf ook meegedaan met die wedstrijd in 2001. Niet zo heel goed gegaan, ik werd een na laatste. Gelukkig ging het twee weken later een stuk beter in Hoogeveen (geen natural wedstrijd).

Maar nog even over degenen die ook het podium opwillen: ik zou er toch wel voor zorgen dat je er klaar voor bent. Dat je niet wint, is een ander verhaal, maar ik vind niet dat je zomaar kunt zeggen: "het gaat om het meedoen". Ik zie regelmatig gasten op het podium staan, waarvan ik dan denk: "wie heeft jou gezegd dat je mee kan doen?" Sommigen zien er zo belabberd uit en staan gewoon echt voor gek. Die worden ook echt uitgelachen. Dan kun je er wel heel veel moeite voor hebben gedaan, maar als je er totaal niet uitziet, kun je beter een jaartje of langer wachten.
Dat is mijn mening tenminste. Er zijn ook mensen die zeggen dat het om de ervaring gaat en dat je gewoon mee moet doen. Maar als je er zo slecht bijstaat, kan dat een behoorlijke deuk zijn voor je zelfvertrouwen. Grote kans dat je dan helemaal nooit meer meedoet.

Saint
 
ben het met saint eens. trouwens al je aan een wedstrijd mee doet is naar mijn idee altijd de bedoeling om hem te winnen. 30oktober ga ik mis kijken en volgend jaar mis mee doen. zijn de wedstrijden volgend jaar dan ook in oktober of veranderd dat elk jaar.grts
 
saint zei:
Relaxed dat je daar gewoon eerlijk over bent man, respect. Ik heb zelf ook meegedaan met die wedstrijd in 2001. Niet zo heel goed gegaan, ik werd een na laatste. Gelukkig ging het twee weken later een stuk beter in Hoogeveen (geen natural wedstrijd).

Maar nog even over degenen die ook het podium opwillen: ik zou er toch wel voor zorgen dat je er klaar voor bent. Dat je niet wint, is een ander verhaal, maar ik vind niet dat je zomaar kunt zeggen: "het gaat om het meedoen". Ik zie regelmatig gasten op het podium staan, waarvan ik dan denk: "wie heeft jou gezegd dat je mee kan doen?" Sommigen zien er zo belabberd uit en staan gewoon echt voor gek. Die worden ook echt uitgelachen. Dan kun je er wel heel veel moeite voor hebben gedaan, maar als je er totaal niet uitziet, kun je beter een jaartje of langer wachten.
Dat is mijn mening tenminste. Er zijn ook mensen die zeggen dat het om de ervaring gaat en dat je gewoon mee moet doen. Maar als je er zo slecht bijstaat, kan dat een behoorlijke deuk zijn voor je zelfvertrouwen. Grote kans dat je dan helemaal nooit meer meedoet.

Saint

:thumbup:

Precies! Sommigen willen te snel. Vergeet niet dat als je er nu vrij massief uitziet, je een behoorlijke domper kan krijgen als je volledig ripped bent. Je zult echt weinig over houden. Daarom zeg ik ook tegen Kelvin dat hij nog beter even door kan bulken. No offence, maar ik ben 14 cm korter en was in de bulk ook rond de 14-16% met 95 kg. Maar ik zou er nog lang niet klaar voor zijn. Het gaat ook om de kwaliteit van de spieren en die komt na jaren! Wil je ripped, hard en kwalitatief er goed voor staan op het podium, kun je beter nog een paar jaartjes wachten. Ga niet te snel het podium op. Just my 2 cents.
 
ik doe dit jaar ook mee,

he purple, leuk dat je ook misschien mee doet
 
Volgende jaar wil ik miss ook mee doen bij de junioren, mits ik er naar mijn gevoel klaar voor ben natuurlijk.
 
KaLe zei:
Ik zou als ik jou was eerst even tot een procentje of 10 gaan cutten en dan weer opbulken. En dan 3-4 maanden voor de NK gaan voorbereiden.
Ja zoiets was ik eigenlijk al van plan alleen dan zonder dat opbulken maar ik denk dat wat jij zegt nog niet zo heel gek is.Maar eerst naar de 10% dan weer wat vetvrije massa aanzetten en dan 3-4 maanden voor wedstijd rippen.
 
saint zei:
Relaxed dat je daar gewoon eerlijk over bent man, respect. Ik heb zelf ook meegedaan met die wedstrijd in 2001. Niet zo heel goed gegaan, ik werd een na laatste. Gelukkig ging het twee weken later een stuk beter in Hoogeveen (geen natural wedstrijd).

Maar nog even over degenen die ook het podium opwillen: ik zou er toch wel voor zorgen dat je er klaar voor bent. Dat je niet wint, is een ander verhaal, maar ik vind niet dat je zomaar kunt zeggen: "het gaat om het meedoen". Ik zie regelmatig gasten op het podium staan, waarvan ik dan denk: "wie heeft jou gezegd dat je mee kan doen?" Sommigen zien er zo belabberd uit en staan gewoon echt voor gek. Die worden ook echt uitgelachen. Dan kun je er wel heel veel moeite voor hebben gedaan, maar als je er totaal niet uitziet, kun je beter een jaartje of langer wachten.
Dat is mijn mening tenminste. Er zijn ook mensen die zeggen dat het om de ervaring gaat en dat je gewoon mee moet doen. Maar als je er zo slecht bijstaat, kan dat een behoorlijke deuk zijn voor je zelfvertrouwen. Grote kans dat je dan helemaal nooit meer meedoet.

Saint

Ik weet nog heel goed dat je meedeed! Glenn Waterval begeleidde je backstage toch? Paar litertjes vocht minder en je was eerste...Heb nog wel foto's, PM me maar als je ze wilt hebben.

Met de stellingen van Saint ben ik het ook eens. Mensen verneuk het niet. Het is dan wel naturel, maar daarom niet minder. Met de juiste begeleiding van ervaren mensen (desnoods via het net of dit forum) kom je al een heel eind. Zelfde geldt voor je presentatie (uiterlijke verschijning, bruining, poses etc).
 
Laatst bewerkt:
TonyYeyo zei:
Volgende jaar wil ik miss ook mee doen bij de junioren, mits ik er naar mijn gevoel klaar voor ben natuurlijk.

Ok dan dan kom ik nog langs je te staan als je volgend jaar meedoet.
 
Back
Naar boven