XXL Nutrition

yessur,burn my fat en feed my muscles!

Bezoekers in dit topic

mitt

Cool Novice
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
59
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Ik heb een doel. Ik heb zoveel motivatie in me, en het gaat zeker lukken! Ik heb mezelf overtuigd. Ik ga mijn vetpercentage omlaag brengen. Ik heb mijn van plan aanpak op het boek ’burn the fat,feed the muscles’ gebaseerd. Als je het zelfde doel als mij hebt, zou ik het boek zeker lezen. Ik open deze (nieuwe) cutlog om mezelf te blijven motiveren,informatie met jullie te delen. Ook wil ik de resultaten gebruiken in mijn profielwerkstuk over krachttraining wat ik volgend jaar ga houden(5vwo) Tips zijn altijd welkom.

Mijn fysiek en ook mijn conditie zijn op dit moment,naar mijns inzien boven gemiddeld. Echter zit er op dit moment een laag vet voor. Die laag gaat eraan. Een foto van mijn fysiek plaats ik morgen. Afgelopen week was ik op excursie Texel. Meer dan 250 km gefietst. Nu ga ik doorpakken. Vanavond om 22.00 3 kwartier joggen om goed te beginnen. Dit doe ik 2x in de week met een maat van me. Daarbij komt ook 3x in de week Hiiit training. Morgen bij m’n sportschool het programma op de ‘sleutel’ laten schrijven.
Ik ben alleen nog niet helemaal overtuigt hoe ik mijn Hiiit-training zal gaan inrichten. Mijn vraag is of iemand er ervaring mee heeft en mij er mee kan helpen.
Onderstaand vind je mijn doelen,stats en schema’s. Opmerkingen,vragen en tips op mijn doelen,stats en schema’s zijn zeer welkom. Ik heb bij ieder kopje wat vragen waar ik nog tips kan gebruiken.

Statistieken
leeftijd : 18 jaar
lengte : 1.71
gewicht : 73 kg
vetpercentage : 20%
spiermassa : 57.7 kg
botmassa : 3.0 kg
vochtpercentage : 59.5%
visceraal vet : 4
ruststofwisseling : 1841
activity level : 1.650

Vraag : kloppen mijn stats m.b.t. de foto van mijn fysiek die ik plaats?
Doel
5 maandendoel : -10%
3 maandendoel : -6%
1 maandendoel : -2%

Vraag : Zijn deze doelen rieel m.b.t. onderstaande schema’s. Zo nee, moet ik mijn doel naar boven of naar onderen aanpassen?

Voeding
Ratio E/K/V 51:31:17 biologische waarde(1g) 4kcal;4kcal;9kcal
Kcal:e:k:v
In totaal +/- per dag ; 269g eiwit 142 koolhydraten 36g vet

07:30
Brinta classic 30g
melk 1.5% 150 ml
whey isolate 30 mg
cashewnoten 15 g
water
360:38:32:10

10.40
volkorenbrood 60g
tonijn,inwater 150g
water
340:43:25:6

12.40
Volkorenbrood 60g
kipfilet 45 g
smeerboter 10
whey isolate 20 g
water 100ml
282:36:25:4

14.50
Volkorenbrood 60g
zalm 100g
Water
290:28:25:8

+/-17.30
Aardappelen, min. jus 150g
Groente 200g
Vlees 150g
melk

19.30
Whey isloaat 50 g
creatine
Melk 1.5% 150g
230:48:5:2

22.30
Kwart 0%vet 200g
Whey isolate 20g
water
199:42:6:1

Vraag : Zalm en vooral tonijn uit blik zijn best droog op brood,heeft iemand een tip om het wat ‘sappiger’ te maken

Vraag : Wat zou een goede vervanging voor zalm en tonijn kunnen zijn( ik zit op die tijden op school) whey shake,waarbij calorien en eiwitten ong. gelijk blijven

Vraag : Na hoeveel tijd moet ik mijn eetschema bijstellen
Krachttraining
Alle oefeningen bevatten m.u.v. abs 10 reps. De absoefeningen zijn 45 sec. Morgen post ik Hoeveel kg ik pak.

Shoulders :
Seated dumbbell press
Dumbbell side lateral rise
Upperback


Biceps :
barbell curl
Seated alternating curl
hammer curl

Chest :
incline barbell pres (15 gr.)
Incline dumbbell press
Fly flat dumbbell

legs:
Leg press
leg extension
Squats

Back:
latt puldown
Back extension
Barbell bent-over-row

triceps:
French press
cable extension
touw cable curl

Abs:
basic crunch
R oblique crunch
L oblique crunch
toe touches ( legs 90 gr)
Reverse crunch
R side crunch
push thougts
leg pushes


Dagen Kracht Cardio
Maandag triceps,shoulders,chest Hiit
Dinsdag 45min loop
Woensdag biceps,abs,back,legs Hiit
Donderdag
Vrijdag triceps,shoulders,chest Hiit
Zaterdag
Zondag 45min loop

Vraag : Na hoeveel tijd moet ik mijn krachtraining en conditietraining bijstellen
 
Laatst bewerkt:
Zie nog geen foto. Zal je stukje even doorlezen :p

Volkorenbrood 60g
zalm 100g

100 gram zalm tussen 2 boterhammen?
 
Laatst bewerkt:
Zie nog geen foto. Zal je stukje even doorlezen :p

Volkorenbrood 60g
zalm 100g

100 gram zalm tussen 2 boterhammen?

Wat is daar zo raar aan?
 
Zie nog geen foto. Zal je stukje even doorlezen :p

Volkorenbrood 60g
zalm 100g

100 gram zalm tussen 2 boterhammen?

Kan toch ook gewoon los erbij eten?

Volg iets gelijkwaardigs ook gebaseerd op BFFM, stats enigszinds vergelijkbaar, ongeveer evenlang en even zwaar alleen wel 4% lager. Ga ik volgen.
 
Net terug van een 45 min durende cardiosessie met mijn maat. 'een perfect begin van het begin'. Goed tempo, voel me heerlijk en morgen de 1e kracht en hiit training. Hopen dat morgen mijn hiit sessie vast staat.

Guys, ik hou jullie op de hoogte. Ik zal morgen mijn foto posten.

---------- Toegevoegd om 23:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

Zie nog geen foto. Zal je stukje even doorlezen :p

Volkorenbrood 60g
zalm 100g

100 gram zalm tussen 2 boterhammen?

Het is inderdaad flinke happen nemen, maar is te doen hoor!:D
 
Vandaag mijn wekker niet afgegaan. Gevolg ; geen ontbijt. Gelukkig had ik tussenuur en snel hersteld. Kom wel aan mijn voedingstoffen. Vandaag post ik een foto en breng ik verslag uit van de 'eerste officele training'

De zalm die ik heb gehaald bij de ah(goedkoopste) is net bewerkt kattevoer. Dat word dus andere zalm inslaan. Een afrader dus.
 
Kom van sportschool af en heb nog even wat statestieken gemeten. Daar kwam het volgende uit. Ik moet er wel bijzeggen dat het na mijn gewichtraining was.
vet: 16.2%
gewicht : 73.5 kg
ruststofwisseling : 1854
spiermassa : 58.6 kg

De andere meting was van 2 maanden geleden. Er zijn wel wat merkwaardige verschillen,neem bijv. het vetpercentage. Ik heb hier een foto van mijn fysiek zoals hij nu is. Welk vetpercentage schatten jullie?

Over de training zelf ; een lekkere training om te beginnen,naar mijns inzien ging het allemaal goed. Alleen jammer dat ik figuurlijk de sportschool uitgebondjoerd(sluitingstijd) werd en zodoende mijn cardio niet heb kunnen uitproberen. Wel een schema opgezet.

2 min warming up
2 min cooling down
1/2 min 14.5 km/h
1 min 8 km/h
etc. etc. tot 20 min.
Morgen om 9 uur in mijn tussenuur probeer ik 'm uit en heb ik meteen een feedback.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ongeveer de zelfde stats als jou, ik begon rond de 21,5% (December 2010), weet alleen niet wat het nou is.. zit al een aantal weken (2-3 ongeveer) op de 72kg en het gaat momenteel niet verder naar beneden, dus was ik ook van plan om BFFM aan te schaffen. Aangezien je vrijwel dezelfde stats als ik heb ga ik je volgen hehe

succes verder!
 
ik heb ongeveer de zelfde stats als jou, ik begon rond de 21,5% (December 2010), weet alleen niet wat het nou is.. zit al een aantal weken (2-3 ongeveer) op de 72kg en het gaat momenteel niet verder naar beneden, dus was ik ook van plan om BFFM aan te schaffen. Aangezien je vrijwel dezelfde stats als ik heb ga ik je volgen hehe

succes verder!
Ik weet niet of je het al doet, maar je zou bijv. 5 tot 7 maaltijden kunnen nemen. Zo blijft je metabolisme hoog. Wat je ook zou kunnen overwegen is je cardio op te voeren. Bijv. door ( mits je conditie het toelaat) hiit training toe te passen. Ik zal kijken of ik dit weekend het boek nog eens kan doorlezen. Ik zal je dan wat goeie tips geven,want daar staat het boek vol mee. succes

---------- Toegevoegd om 18:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

Gisterenavond weer lekker een 45minutenloop gedaan. Vandaag de dag nog vol spierpijn in voornamelijk mijn biceps. Dat is een goed teken. Maandag wilde ik mijn nieuwe cardiosessie uitproberen,maar hij stond niet goed op de sleutel. Dit word mijn nieuwe cardiosessie :

Warming up 2 min

15 km/h 0.4 min
7.5 km/h 0.3 min
8.2 km/h 0.3 min
Dit 11 x

Cooling down 2.0 min

De zalm heb ik weggeflikkerd. Spul is niet te vrete met graad en vel en al. Niet het mooie rose/oranje wat ik verwachte. Vervangen door pindakaas. ff de goeie zalm inslaan.
Boterham belegd met een laagje mayo/tomatenpuree + tonijn en cayunkruiden is me erg goed bevallen! Is zeker een tip

Vandaag m'n 2e sessie aan de beurt. Ik hou jullie op de hoogte. 12 Juni kom ik met de eerste resultaten.

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:43 ----------

ik heb een gerichte vraag : Welk vetpercentage schatten jullie mij?
 
Laatst bewerkt:
Een goede eerste week achter de rug. Ik zag het meer als een introductieweek. Morgen wegen om te kijken of er al iets te zeggen valt. Wel zal ik in het weekend meer rekening moeten houden als dat ik nu heb gedaan.(minder alcohol en gezond eten)
 
Je traint toevallig niet in Amstelveen? :)
 
Gisteren ter indicatie op de weegschaal gestaan. die gaf 72.1 aan!
Zeker een goed begin waarbij ik in het weekend wat 'uitbundiger'heb geleefd. Dit pas ik nog aan.
Vanavond maar weer 45 min hardlopen. Ga me inschrijven voor Tilburg Ten Miles. Dit moet de kroon op mn werk worden(begin september)
Ik voel me spieren al wat groeien en voel me fitter en houdt mijn voedingsschemagoed aan als richtlijn. Gaat de goede kant op!

---------- Toegevoegd om 14:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:47 ----------

Je traint toevallig niet in Amstelveen? :)
Nee haha ,vanwaar die vraag. Ik woon in Tilburg
 
Laatst bewerkt:
Net weer heerlijk mijn 3 kwartier gelopen. Morgen sportdat + spinning. Waarschijnlijk verschuif ik mijn training van morgen naar mijn aanvankelijk vrije donderdag.
Zoals ik al gezegd had ; die zalm was niet te vreten. Ik heb een nieuwe 'maaltijd' samengesteld waarbij de voedingswaarden overneemkomen.

Volkorenbrood 2 snee
2 plakken 20+ kaas
289 KCAL : 27.2 e : 25 k : 9.2v

Voor de maaltijd met de kipfilet,volkoren brood en whey shake ga ik nog een alternatief proberen te vinden. Ik ga nu pitten.
Voor de gene die me nog volgen, ik hou je op de hoogte
 
Goed dat je je hebt ingeschreven voor Tilburg Ten Miles, mooi doel om naar toe te werken! Succes!
 
Vandaag mn hardloopsessie laten schieten. Mijn nagel lligt namelijk van mn teen af en morgen dus ff naar de huisarts. Wel gaat t sporten gewoon weer door en pak ik het weer op.
 
Vandaag mn hardloopsessie laten schieten. Mijn nagel lligt namelijk van mn teen af en morgen dus ff naar de huisarts. Wel gaat t sporten gewoon weer door en pak ik het weer op.


Pussy.




j/k:D
hoe staat t ermee?
 
Pussy.




j/k:D
hoe staat t ermee?
Heb toetsweek bijna achter de rug, mn nagel is genezen en morgen begint mijn vakantie. ben in totaal 1 %vet kwijt. Nu ik vakantie heb kan ik me er helemaal mee bezig houden. Morgen een afspraakje met de sportinstructuur om de techniek van de oefeningen nog eens door te nemen en het voedingsschemaonder de loep te nemen.
 
Back
Naar boven