AndroidHealthClinic

yoghurt ook goed?

Bezoekers in dit topic

mien

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Dichten jullie yoghurt (biogarde) dezelfde kwaliteiten toe als kwark?
De enige smaakvolle kwark voor mij is de biologische van AH, maar die kost € 1,89 per 500 gram en da's prijzig.

Yoghurt bevat maar heel weinig eiwitten per 100 gram, iets van 3,5 gram of zo.. maar anderzijds is het makkelijker zo een liter weg te werken. Dus... als jij graag yoghurt eet, dan is dat prima. Maar neem dan wel voldoende in, bijv. een hele liter.

Meestal is yoghurt ook even duur als kwark en soms nog duurder ook. De meesten hier gaan voor de goedkope eiwitbronnen, dus andere zoals bijv. hüttenkäse (cottage cheese) worden nauwelijks vermeld.

Dus.. andere zuivelbronnen zijn prima, maar reken even de hoeveelheid eiwit uit die je binnen gaat krijgen.
Zelfs binnen de magere kwarken is er veel verschil. Die van Maîtres Laitiers (gekocht bij Spar) was dus dubbel niks met maar 7,5 gram eiwit/100g.
Ik liet ze uitlekken en hield de helft over van wat ik normaal uit een bak kwark haal van de Aldi (Jogging Kwark) waar 11 gram eiwit/100 gram in zit.

Denk dat er dus stiekem veel redelijk waardeloze weivloeistof bij was gevoegd. Zal ook wel opgaan voor de volle of magere yoghurt.
Eventueel kan je ze vermengen.. heb ik laatst ook eens gedaan.. een pot heerlijke vette Griekse yoghurt toevoegen aan uitgelekte kwark en dan een bak bevroren frambozen er bij en wat frambozensiroop en kokos... mmmm genieten in het kwadraat. Mijn gasten waren verrukt!

Espi

probeer eens cheapy kwark, ravensburger of aldi te mengen met melk. Wordt soort yoghurt maar met betere voedingswaarden.

De biogarde van de aldi is erg goedkoop en bevat 4,5 gr. eiwit per 100 gr. bovendien erg lekker. In de bulk een goede manier om tussen je maaltijden door wat extra eiwitten en cals. te pakken.

of karnemelk?? vloeibaarder dan yoghurt en makkelijker weg te werken, bovendien is het best wel lekker (vind ik)

de boerenland yoghurt van AH bevat 5 gram eiwit, per 100 gr.

Yoghurt met kwark mengen is lekker, en dan is het eiwitgehalte hoger (dit staat altijd op de pakken).

Een andere mogelijkheid is om optimel kwark te nemen = magere kwark met fruitsmaak, maar ook duur denk ik.
Of je naturel kwark (ik vind de biogarde van AH lekker, 93 ct voor 500 gram) lekker maken met iets naar eigen smaak, bijvoorbeeld:
lepeltje honing, lepeltje diksap, wat fruityoghurt, rozijnen, lepeltje jam, kaneel/rozijnen.....................

Bij Aldi en Ah magere kwark met 11 gr eiwit per 100 gr. Is nog het goedkoopst ook 95 cent ofzo

Dubbelyoghurt met 4 gram eiwit meng ik ook vaak met die kwark met 11 gr eiwit. Dan heb je smaak, veel eiwit en weinig vet

Tjibbe zei:
Bij Aldi en Ah magere kwark met 11 gr eiwit per 100 gr. Is nog het goedkoopst ook 95 cent ofzo

die van ravensberger is een stuk goedkoper, ik meen 60 cent
en dan heb je 11,1 gram eiwit:D

daanbreejen zei:
die van ravensberger is een stuk goedkoper, ik meen 60 cent
en dan heb je 11,1 gram eiwit:D

Die heb ik ook :D naast goedkoper en meer eiwitjes is hij nog lekker ook (naarmate je er steeds meer van achterover gooit ;))

Die van Ravensburger (=euroshopper) vind ik niet te vreten (die van Jogging =55 ct of AH biogarde = 90ct is veel lekkerder en heeft evenveel eiwit) en die pakken zijn al een paar keer bij vervoer kapot gegaan.. ook niet herafsluitbaar trouwens.

Espi

AH Biogarde vind ik ook het beste ..en lekkerste

ik heb nog nooit kwark van 1,89 euro gezien.....bedoel je niet 0,89?

En die AH Biogarde (0,93 per 500 gram) is ook nog eens genomineerd als "beste koop". Hij is gewoon lekker (naturel, niks erdoor)

ff een beoordeling van mij:

de 2 beste kwarkmerken:

1. Jogging kwark.

pluspunten:
- hersluitbaar deksel
- érg goedkoop nu. is afgeprijsd van 52 naar 49 cent.
- veel eiwitten: 11 gram per 100 gram. had maar 1 merk gezien die er 12 had per 100 gram. maar die was wel 2x zo duur :)

minpunten:
- bittere smaak en soms behoorlijk stijf/dik.
- de pot is snel leeg :D

ravensburger:

pluspunten:
- ook 11 gram eiwitten per 100 gram.
- prijs is redelijk te doen: 60-70 cent.

minpunten:
- nog stijver en nog een bittere smaak dan jogging.
- deksel kan je niet hersluiten. en een slap potje.

dus ga voor jogging kwark :) yoghurt is ook wel te doen. maar de jogging kwark is gewoon stukken beter ! en je hoeft niet zoveel KH naar binnen te werken om aan je eiwitten te komen.

Slimmerik, hoe stijver de kwark, des te minder water zit er in. In die van Maitres Laitiers blijft net de helft over van wat er in een Jogging pot zit. Officieel 7,5 gram eiwit/100gram maar door die giga-hoeveelheid vloeistof denk ik dat het minder is.
Dan doe je er zelluf toch vloeistof bij?

Enne, dat van 1,89 wil ik wel geloven, het betreft namelijk biologische kwark, en die is altijd een heel stuk prijziger.
Mijn advies aan iedereen die kwark te zuur van smaak vindt: uitlekken die hap en er dan wat water (of melk, maar ik laat het uitlekken wegens het wegens lactose in de vloeistof, dus melk zou contraproduktief zijn) en evt. honing en/of fruit er bij...

Espi, die niet voor vloeistof wil betalen

jep gewoon zelf water bij je kwark doen (ravensberger here!)

zelf eet ik wel degelijk yoghurt, en vaak ook. ik doe het om de kwark af te wisselen. eet nu zowel halve liter kwark als halve liter yoghurt.

ik koop de biogarde bij de jumbo, kost 0,29 euro en bevat bijna 5% eiwit. dus dat drink je ff weg en je hebt 25 gr eiwit binnen. (erg handig op school!!)

maar als egt die hard tog maar de kwark, maar zelf vind ik 1 kilo per dag beetje te veel, dus is yoghurt goed alternatief.

Aldi: en ik moet toegeven, na die Biogarde naturelkwark van huismerk AH is die het lekkerst.
Verschil: 93ct voor AH kwark , 55 ct voor Jogging.

Die Maitres Laitiers was 60ct maar leverde dus maar helft van de hoeveelheid die in Jogging of AH-huismerk zit. Die van Ravensburger/Euroshopper is ronduit smerikg.. al heeft ieder natuurlijk recht op eigen mening :)

Maar.. voor de verandering is yoghurt of huttenkaas gewoon wel eens lekker.. dan vooral volle yoghurt.

Espi

Esperantisto zei:
Aldi: en ik moet toegeven, na die Biogarde naturelkwark van huismerk AH is die het lekkerst.
Verschil: 93ct voor AH kwark , 55 ct voor Jogging.

Die Maitres Laitiers was 60ct maar leverde dus maar helft van de hoeveelheid die in Jogging of AH-huismerk zit. Die van Ravensburger/Euroshopper is ronduit smerikg.. al heeft ieder natuurlijk recht op eigen mening :)

Maar.. voor de verandering is yoghurt of huttenkaas gewoon wel eens lekker.. dan vooral volle yoghurt.

Espi

K proef dus geen enkel verschil tussen die Biogarde naturelkwark van AH en die van Ravensburger? beiden even lekker hoor.....

Daarnaast vind ik yoghurt ook erg lekker :lick: integenstelling tot huttenkaas, alleen lekker op brood met bieslook..
Probeerde het een tijdje geleden als ontbijt naturel alleen had moeite met het binnenhouden :(

Terug
Naar boven