AndroidHealthClinic

Yoghurt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Ik lees eigenlijk nooit iets over yoghurt maar eigenljk is dat best voedzaam en handig te eten en ook nog lekker toch?
Heb bij de AH wat pakken magere yoghurt gehaald en drink dan een liter pak leeg, das dan 40 gram eiwit :-)
Ik vind het veel lekkerder als de meeste kwark en ook nog eens makkelijker eten/drinken uit zo`n pak.
En geen grammetje vet :-)
 
Met magere kwark krijg je 2.5 keer zoveel eiwitten binnen :P
 
kun je dat spul verorberen tijdens je cutfase? yoghurt/magere kwark
 
Originally posted by Appie
Met magere kwark krijg je 2.5 keer zoveel eiwitten binnen :P

100 gram dus???
Dan moet je wel 2 pakken van 500 gram kwark naar binnen werken :-)
 
Originally posted by RobbieH


100 gram dus???
Dan moet je wel 2 pakken van 500 gram kwark naar binnen werken :-)

Yoghurt Mager per 100ml: 33Kcal, 4.0g Eiwit, 4.0g KH, 0.1g vet
Kwark Mager per 100g: 64KCal, 13.0g eiwit, 3.0g KH, 0.0g vet

zelfs 1 bak kwark(500g) bevat meer dan 1 pak (1 Liter Yoghurt): 65g in Kwark tegenover 40g in Yoghurt.
 
Originally posted by Scighera


Yoghurt Mager per 100ml: 33Kcal, 4.0g Eiwit, 4.0g KH, 0.1g vet
Kwark Mager per 100g: 64KCal, 13.0g eiwit, 3.0g KH, 0.0g vet

zelfs 1 bak kwark(500g) bevat meer dan 1 pak (1 Liter Yoghurt): 65g in Kwark tegenover 40g in Yoghurt.

Dat ligt er ook maar net aan welke kwark je hebt, de meeste is toch 11 gram per 100?? ( die ik heb tenminste )

En 40 gram is toch genoeg???
En blijft nog steeds veel handiger vooral als je even weinig tijd hebt.
Dan hoef je alleen een pak uit de koelkast te pakken en kan je die opdrinken tijdens bijvoorbeeld het autorijden.
Dat lukt met kwark niet :-)
 
dan lijkt me een time-released shake beter, yoghurt is te dik om te drinken en 1 liter lijkt me ook niet lekker meer
 
Originally posted by Scighera
dan lijkt me een time-released shake beter, yoghurt is te dik om te drinken en 1 liter lijkt me ook niet lekker meer

Yoghurt is heel goed te drinken hoor, en ook als het 1 liter is.
500 gram kwark vind ik ook wel redelijk te eten maar ik heb dan liever yoghurt.
En shake moet je ook maken en yoghurt hoef je alleen maar uit de ijskast te halen en kan je zo uit het pak drinken.
 
Ben gek op yoghurt, maar dan wel diegene van de Groene Koe die je bij de edah kan halen. elke ochtend en voor t trainen gaat daar mn havermout in. Kan er geen genoeg van kijgen. Maar om yoghurt te drinken..nee lijkt me ook niets nee. Veels te dik dan moet je cht gan zuigen aan dat pak.
En Scighera, waar haal jij kwark met 13 gram eiwitten???
 
Originally posted by Scighera


Yoghurt Mager per 100ml: 33Kcal, 4.0g Eiwit, 4.0g KH, 0.1g vet
Kwark Mager per 100g: 64KCal, 13.0g eiwit, 3.0g KH, 0.0g vet

zelfs 1 bak kwark(500g) bevat meer dan 1 pak (1 Liter Yoghurt): 65g in Kwark tegenover 40g in Yoghurt.
ik drink elke dag een liter yoghurt, deze bevat 4,5 gram eiwit per 100 gram. dus totaal 45 gram. ik vind dit een goede afwisseling op kwark. want eerst was het of kwark of tonijn als eiwit bron. maar ik ben van de tonijn af omdat ik het egt smerig begin te vinden. maargoed 45 gr eiwit in een maaltijd lijkt me tog voldoende. alleen is het ook een stuk duurder als een bak kwark.

tog wijken de gebruikelijke voedingswaardes tog af van wat scighera hier post. meeste kwark die ik tegenkom bevat 11gr/100gr eiwit. en deze yoghurt dus 4,5gr.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by dandyman
Ben gek op yoghurt, maar dan wel diegene van de Groene Koe die je bij de edah kan halen. elke ochtend en voor t trainen gaat daar mn havermout in. Kan er geen genoeg van kijgen. Maar om yoghurt te drinken..nee lijkt me ook niets nee. Veels te dik dan moet je cht gan zuigen aan dat pak.
En Scighera, waar haal jij kwark met 13 gram eiwitten???


Geen probleem hoor om yoghurt te drinken :)

Maarre yoghurt is dus ook beter voor je darmen als melk, klopt dat??
En zo ja waarom??:)
 
yoghurt kan ik ook beter wegwerken.. maar das alleen omdat t vloeibaarder is :)
 
jongens, yoghurt/kwark in die hoeveelheden is echt niet goed. krijg je echt een dikke en vette huid van, om nog maar niet te spreken over de enorme waterretentie (zout en lactose)...
in de bulkfase; ok, MAAR niet in die hoeveelheden. als je droger en harder wilt komen; zuivel totaal laten!!!

Luca
 
hm ik drink wel aardig wat magere melk...ook tijdens de cut nu
 
probeer die magere melk eens te laten als je nu ah cutten bent(en je proteinen ophogen met wheypoeder); je zult versteld staan...
 
De verhouding eiwitten-koolhydraten ligt bij yoghurt lang zo gunstig niet als bij magere kwark.

Als je met yoghurt je hoeveelheid eiwitten binnen moet krijgen, dan krijg je veel te veel koolhydraten binnen, waardoor je onderhouds vet en vocht gaat opslaan. Je krijgt een gladder uiterlijk wat je natuurlijk niet wilt.
 
Maar waarom zijn zuivelprodukten zo slecht Luca? En is kwark ook slecht als je hard en droog wilt worden? Want het is toch vrij lastig te vervangen voor mij, aangezien de prijs/kwaliteit verhouding van zuivel natuurlijk erg goed is en het ook goed is voor het slapen gaan, al heeft gespierd stuk natuurlijk gelijk dat je dan bij yoghurt en ik denk ook melk teveel koolhydraten krijgt.
 
Ik ben echt verslaafd aan Yoghurt, het is zo lekker.... mhmm...
 
Back
Naar boven