Fitness Seller

Yoshuba': From Zero to Hero! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zou inderdaad niet 3* per week vol gas squatten.
nu de gewichten nog relatief laag zijn is het nog niet zo erg, eens je over de 100 gaat ga je jezelf alleen maar ermee kapot maken ;)
 
Okee, dus je gaat de assistance indelen?

Aanpak voor je squat:
Ik zou niet 3 x per week voluit blijven squatten als ik jou was.
Heb je wel eens ge-frontsquat? Dat zou je kunnen proberen.
Of anders kan je ook op woensdag een setje minder squaten, en alles op een lichter gewicht.

Heb je hier een goede reden voor Basic?

Ik ga het nog een keertje herhalen Yoshuba;

3 x per week, tot een Squat van 1,5 x BW is mogelijk. Daarna moet je je bezighouden met heavy, light en mediumdagen.

Bron; Rippetoe / Stronglifts

Het kan gewoon bro.
 
Heb je hier een goede reden voor Basic?

Ik ga het nog een keertje herhalen Yoshuba;

3 x per week, tot een Squat van 1,5 x BW is mogelijk. Daarna moet je je bezighouden met heavy, light en mediumdagen.

Bron; Rippetoe / Stronglifts

Het kan gewoon bro.

Are you kidding me? 3x per week volop Squaten is een hel en je houd het niet lang vol. Beperken tot 1x high, 1x medium en 1x low. Of ik doe gewoon 1x high en 1x medium. :)
 
Heb je hier een goede reden voor Basic?

Ik ga het nog een keertje herhalen Yoshuba;

3 x per week, tot een Squat van 1,5 x BW is mogelijk. Daarna moet je je bezighouden met heavy, light en mediumdagen.

Bron; Rippetoe / Stronglifts

Het kan gewoon bro.

Ik zeg niet dat hij het nu al moet gaan doen, maar hij kan zich er vast op gaan voorbereiden dat hij dat zal moeten gaan doen. 3 x per week vol squatten is i.m.o. niet te doen.
 
Ik zeg niet dat hij het nu al moet gaan doen, maar hij kan zich er vast op gaan voorbereiden dat hij dat zal moeten gaan doen. 3 x per week vol squatten is i.m.o. niet te doen.

Is ook gewoon not done. Is gewoon niet zo slim om te doen, period.
 
Ok, vanaf dat ik merk dat het moeilijker gaat dan ga ik denkik met heavy, light en mediumdagen werken :) Voor die assistance oefeningen moet ik nog eens kijken hoe ik het ga doen...:grumble:

Ofwel squat ik 2 keer per week en probeer ik de front squat? Alhoewel ik die techniek totaal nog niet kan.
 
Misschien is het dan al wel te laat (blessure's?)
Assistance is ook niet het belangrijkste nu idd.
Moet je zelf maar even kijken, er traint toch ook een ander dbb lid bij jou? Misschien kan die je helpen..
 
Misschien is het dan al wel te laat (blessure's?)
Assistance is ook niet het belangrijkste nu idd.
Moet je zelf maar even kijken, er traint toch ook een ander dbb lid bij jou? Misschien kan die je helpen..
Ja, Veys traint soms eens met mij :)

Maar goed...ik ga zometeen naar de gym en ga daarna eens kijken wat ik zou kunnen doen en dan kan ik volgende week woensdag meteen zo beginnen.

Tot binnekort! :D
 
Probeer een UB/LB schema? Het is 2x per week Squaten. (1x back en 1x front)
Werkt prima en je voelt je als een afgedankte hoer na je training, heerlijk is dat. :p
Bij mij was vrijdag het zwaarst.. Deadlift gevolgd door Front Squats. :p
En dinsdag waren de beste oefeningen voor de hams, Squats en Stiff Legged Deadlifts. Heerlijk die rek in je hams!
 
Training Vrijdag 10 juli. SetsxRepsxGewicht.

Squat

1x15x60kg
1x12x70kg
3x5x80kg PR!
1x10x75kg

Military press

1x8x25kg
1x6x30kg
2x5x30kg
1x8x25kg

Bent-over barbell row

1x10x45kg
3x6x47,5kg rep PR
1x10x45kg

Assistance oefeningen:

Tricep dips > Ehh...:o

1x10xlichaamsgewicht
1x5xlichaamsgewicht
1x6xlichaamsgewicht

Standing calf raises SS Dumbbell hammer curls

5x15x75kg rep PR SS 3x12x8kg PR!

Dumbbell flyes

3x12x8kg

Dumbbell curls

3x12x8kg PR!

Opdrukken

3x10xlichaamsgewicht +10kg

Commentaar: Héérlijk!:D Alles ging lekker maar de tricep dips en MP konden beter! Het squatten ging lekker hardcore:cool:

Off-topic: Net Mediterane pasta gegeten, délicious!:meal:

Hier een foto van na de training, pose is slecht...maarja...is ook moeilijk als je zelf een foto moet trekken:o Ik weet het, nog altijd mager maar ik werk eraan hoor!:)

Foto's-0053.jpg
 
Als ik jou was zou ik gewoon nog een jaartje wachten met nieuwe foto's posten.

Je squat is erg netjes.
 
Nette training! :D
En, er zit zeker progressie in !
 
Gefeliciteerd met die 80 KG squat :D..
Jij zat ook te kloten met je grip toch met DL?
Iemand in de gym heeft mij aangeraden om static hold te doen!
Dan hou je in elke hand bijv. een dumbbell, en die houd je dan voor een bepaalde tijd vast (60 sec/ 45 sec bijv.)
Voelt wel goed en hopelijk gaat mijn DL er door vooruit.
 
Je ziet aan je foto dat je wel aan het groeien bent - héél langzaam, maar ja: wat verwacht je dan...?
Nette training Yosh! Ik kan er jaloers op zijn!
 
Zie die 80 kg nu pas! BEEST :D
 
Als ik jou was zou ik gewoon nog een jaartje wachten met nieuwe foto's posten.

Je squat is erg netjes.

Nette training! :D
En, er zit zeker progressie in !

Zie die 80 kg nu pas! BEEST :D

Je ziet aan je foto dat je wel aan het groeien bent - héél langzaam, maar ja: wat verwacht je dan...?
Nette training Yosh! Ik kan er jaloers op zijn!

Gefeliciteerd met die 80 KG squat :D..
Jij zat ook te kloten met je grip toch met DL?
Iemand in de gym heeft mij aangeraden om static hold te doen!
Dan hou je in elke hand bijv. een dumbbell, en die houd je dan voor een bepaalde tijd vast (60 sec/ 45 sec bijv.)
Voelt wel goed en hopelijk gaat mijn DL er door vooruit.
Bedankt allemaal! :D Jah, grip steekt een beetje tegen maar het lukt nog wel, binnekort zal ik wel eens een grip fail hebben en dan ga ik er iets aan doen;)
 
Are you kidding me? 3x per week volop Squaten is een hel en je houd het niet lang vol. Beperken tot 1x high, 1x medium en 1x low. Of ik doe gewoon 1x high en 1x medium. :)

Zoals al eerder gezegd, voor beginners is het wel heel goed mogelijk. Ik mis je onderbouwing.

Ik zeg niet dat hij het nu al moet gaan doen, maar hij kan zich er vast op gaan voorbereiden dat hij dat zal moeten gaan doen. 3 x per week vol squatten is i.m.o. niet te doen.

Klopt, binnenkort (geen idee wat Yosh z'n BW nu is, maar als hij op dit tempo doorgaat zal hij inderdaad over niet al te lange tijd over moeten gaan op heavy medium en light.

Is ook gewoon not done. Is gewoon niet zo slim om te doen, period.

Weer mis ik een onderbouwing.
 
Zijn BW = 63 KG x 1,5 = 94,5 KG
Maar áls je het zou kunnen, waarom zou bill starr dat dan niet doen?
Is ook een schema voor beginners, en dat gaat qua squat zo:
Maandag: 5 x 5 (laatste setje even veel als de triple op vrijdag)
Woensdag: 4 x 5 (eerste 3 zelfde als maandag, 4e setje het zelfde gewicht als het 3e setje)
Vrijdag: 4 x 5 / 1 x 3 / 1 x 8

Bill Starr is ook een beginners schema; maar die squat dus niet 3 x per week voluit.
 
Zijn BW = 63 KG x 1,5 = 94,5 KG

Dan zit hij er inderdaad al flink tegenaan, goed bezig die Yoshuba. :D

Maar áls je het zou kunnen, waarom zou bill starr dat dan niet doen?
Is ook een schema voor beginners, en dat gaat qua squat zo:
Maandag: 5 x 5 (laatste setje even veel als de triple op vrijdag)
Woensdag: 4 x 5 (eerste 3 zelfde als maandag, 4e setje het zelfde gewicht als het 3e setje)
Vrijdag: 4 x 5 / 1 x 3 / 1 x 8

Bill Starr is ook een beginners schema; maar die squat dus niet 3 x per week voluit.

De volumes bij Bill Starr zijn weer anders dan bij Rippetoe, wat natuurlijk ook belastend is op het lichaam. Rippetoe is 3 x 5, elke keer. Bill Starr gebruikt dus meerdere sets / reps. Dit heeft een andere opbouw nodig, anders ben je meer aan het afbreken dan aan het opbouwen.

Beide programma's; zowel Rippetoe als Bill Starr zijn enorm goed overdacht, en 'in the end' is het punt dat ze allebei zullen werken. Dat is het belangrijkste. Maar als mensen gaan roepen dat 3 x per week squatten overkill is voor beginners, dan vind ik dat zonde voor de progressie die de beginners zouden kunnen maken.
 
Bill Star is geen 3 x 5.
Maar goed, als Yoshuba aangeeft dat hij nog fatsoenlijk kan lopen zit het nog wel goed haha:D.
 
Back
Naar boven