AndroidHealthClinic

Yoshuba': From Zero to Hero! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Veel oefeningen.. ben benieuwd hoe je gaat reageren op een nieuw schema
Goeie training trouwens :)
 
Ziet er goed uit hoor, lekker bezig.

Even terug naar de kuiten, het valt me op dat je bij de standing raises meer doet als bij de seated, terwijl aangezien je lichaamsgewicht bij standing raises er nog bij komt, zou je seated niet een stuk meer moeten kunnen? Ik ben daar ffn benieuwd naar want ik ben pas met de oefening begonnen en ik weet niet hoe de verhoudingen liggen.
 
hey yosh ben je van plan om dan na de wintervakantie te gaan cutten of ga je denk je door tot ergens maart- april ( als je het uberhoud nodig vindt om te gaan cutten ) ??
 
is wel leuk om te splitten vind ik.
nette training die supersetjes van jou ook altijd he, word al moe als ik ze zie :P
 
hey yosh ben je van plan om dan na de wintervakantie te gaan cutten of ga je denk je door tot ergens maart- april ( als je het uberhoud nodig vindt om te gaan cutten ) ??

Ik denk dat 'ie dan hard bezig is te herstellen van z'n operatie, dus eten op onderhoud...
 
hier mag geen sprake zijn van cutten totdat de 80-90kg aangetikt is ^^
 
een halve kilo spinazie ? O_o
Jep..meestal zo'n 400gr - 600gr groenten hierzo:meal:
Veel oefeningen.. ben benieuwd hoe je gaat reageren op een nieuw schema
Goeie training trouwens :)
Idd..ben ook benieuwd, weet nog altijd niet hoe ik het ga aanpakken..:sad:
Ziet er goed uit hoor, lekker bezig.

Even terug naar de kuiten, het valt me op dat je bij de standing raises meer doet als bij de seated, terwijl aangezien je lichaamsgewicht bij standing raises er nog bij komt, zou je seated niet een stuk meer moeten kunnen? Ik ben daar ffn benieuwd naar want ik ben pas met de oefening begonnen en ik weet niet hoe de verhoudingen liggen.
Hmh..ik denk het niet hoor makker..ik krijg zelf geen 90kg seated calf raise omhoog denkik, dus je standing calf raise zou normaal hoger moeten liggen (als we dezelfde machines ter onze beschikking hebben).
is wel leuk om te splitten vind ik.
nette training die supersetjes van jou ook altijd he, word al moe als ik ze zie :P
Ghehe:roflol: Je zou eens moeten meetrainen met mij..amper rust en pure concentratie;)
hey yosh ben je van plan om dan na de wintervakantie te gaan cutten of ga je denk je door tot ergens maart- april ( als je het uberhoud nodig vindt om te gaan cutten ) ??

Ik denk dat 'ie dan hard bezig is te herstellen van z'n operatie, dus eten op onderhoud...
Hier is het antwoord..bedankt DW!:thumbs:

Zozo..ben nog altijd aan het nadenken over mijn 3-daags split schema dat ik ga volgen...:dunno:

Nu even wat studeren en dan goed vreten!:meal:
 
Ziet er goed uit hoor, lekker bezig.

Even terug naar de kuiten, het valt me op dat je bij de standing raises meer doet als bij de seated, terwijl aangezien je lichaamsgewicht bij standing raises er nog bij komt, zou je seated niet een stuk meer moeten kunnen? Ik ben daar ffn benieuwd naar want ik ben pas met de oefening begonnen en ik weet niet hoe de verhoudingen liggen.

Met gebogen knieën gebruik je de dieperliggende Soleus spier, met gestrekte knieën gebruik je meer de Gastrocnemius spier. Twee verschillende spieren die samen je kuit vormen.
 
Gaat goed Yosh, goed aan het vreten ook!
 
Training vrijdag 25 september. SetsxRepsxGewicht.

Dumbbell bench press

1x12x15kg
1x8x18kg
2x6x18kg

> Er zit progressie in..stilaan gaat het vooruit en zo hoort het!:)

Below parallel squat

1x10x60kg
1x8x70kg
1x6x80kg
1x5x80kg
1x8x75kg
1x8x70kg

> Oef..dit was even puffen:zweet:..Ik zag voor mij een paar gasten squatten met 70kg en zelf nog niet eens tot parallel gaan...

Laterall pulldown

1x6x60kg
1x10x55kg
1x8x55kg

> Hmh...Er is weinig goed gegaan in deze oefening, volgende keer beter!

Deadlift

1x12x60kg
3x8x77,5kg rep PR

> Whooh! Op naar de 80kg!:rocknana: Wel een beetje last van mijn onderrug, techniek zat wel goed.

Assistance oefeningen:

Dumbbell lateral raises

1x12x7kg
1x10x7kg
1x8x7kg

> Ok, wat meer gewicht dan de vorige keer, wel wat last aan mijn linkerschouder.

Dumbbell front raises

3x12x7kg

> Ging lekker! Linkerschouder begon wel wat te zeuren..:sad:

T-bar rows

1x12x35kg
2x8x35kg

> Heerlijk! Ik hou van deze oefening!:heart:

Dumbbell curls

1x8x10kg
2x6x10kg

> Enorm zwak..ik verwachte hier meer van...:treuren:

Cable curls SS Cable pushdowns

3x8x40kg SS 1x14x60kg 2x12x60kg

> Owh..wat een enorme pomp krijg je hiervan!:yes:

Standing calf raises SS Seated calf raises

1x12x90kg
2x10x90kg SS 1x10x60kg 2x8x60kg

> Minder herhalingen als de vorige keer..ze waren wel gecontroleerd maar soms krijg ik gewoon een soort van kramp in mijn kuiten als ik over ga op de Seated calf raise.

Commentaar: Al bij al toch wel een nette training, zeker achter zo'n schoolweek..:grumble: Ben er toch tevreden van!:) Overigens zien jullie ook dat ik een paar oefeningen nu niet meer in superset doe maar gewone sets, zo kan ik meer gewicht pakken en meer massa aanzetten.

Off-topic: Mijn excuses voor als ik niet zoveel meer post in jullie logjes..heb namelijk niet zoveel tijd meer maar toch ben ik altijd een stille lezer!;) Fijn weekend builders!

On-topic: Hmh..weet nog altijd niet wat ik nu ga volgen van schema..Ik wil een 3-daags split schema volgen maar zit met een probleem over de indeling, als er eventueel enkele beesten zijn die tips hebben of goeie raad over welk schema ik zou moeten volgen dan mogen jullie die me altijd vertellen via PM of via dit logje! Ik zou jullie enorm dankbaar zijn!:bow2:
 
Laatst bewerkt:
Lekkere Squats en Deadlift wederom Yosh! :thumbs:
 
Mooie training weer.
10 kg dumbbell curls is niet zo zwak hoor. Met dat soort isolatieoefeningen vind ik persoonlijk de uitvoering vele malen belangrijker dan het gewicht. Je kan beter 10 kg curlen met een rechte en stille rug dan 15 kg als je dan gaat trekken met je rug bijvoorbeeld.

Dumbbell press is ook lastig om te verhogen qua gewicht, ik heb daar ook al meerdere malen op vastgezeten qua gewicht. Gewoon doorgaan dan breek je er vanzelf een keer doorheen. Ook hier is het belangrijk dat je de dumbbells wel echt helemaal laat zakken tot het goede punt. Uitvoering is belangrijker dan gewicht vind ik :-).

Goed bezig hier!
 
Weer een beste training gister! Prettig weekend Yosh:D
 
ja idd, biceps pak je nou eenmaal niet zo zwaar, als je maar hard knalt op de compounds is het goed he, en dat doe je ook
 
Yosh 1 ding begrijp ik niet waarom doe je niet is een keer gek en pak je 12kg dumbbells of ga je is een stapje verder het is niet erg om te falen en lukt het niet probeer je het de volgende training weer :) Maar prima training maar we zijn niet anders gewent ;)
 
Hmh..ik denk het niet hoor makker..ik krijg zelf geen 90kg seated calf raise omhoog denkik, dus je standing calf raise zou normaal hoger moeten liggen (als we dezelfde machines ter onze beschikking hebben).

Ik ben best wel benieuwd omdat ik eigenlijk pas begonnen ben met de seated calf raise, dus ik weet niet zo goed de verhouding tussen met gebogen of gestrekte benen.

Zelf doe ik kuiten met gestrekte benen altijd op de leg press trainen, omdat ik bij standing calf raise een keer de bb achter mijn nek liet glippen (in de smith gelukkig :p)

Hierom weet ik eigenlijk niet zo goed hoe hoog iemand's calf raise zou moeten zijn, ik bedacht voor mezelf altijd dat het gewicht wat ik kan calf raisen ongeveer gelijk zal zijn aan mijn calf press op de leg press - mijn lichaamsgewicht, aangezien ik op de leg press alleen een plaat met gewichten wegdruk en bij het calf raisen druk je je eigen lichaamsgewicht + de bb in je nek.

Omdat het gewicht wat ik op de seated calf raise kan (met een stangetje op je knie dus) een stukje hoger ligt dan het gewicht wat ik waarschijnlijk kan calf raisen (dus mijn calf press op de leg press - lichaamsgewicht) zou ik zelf denken dat bij de meeste mensen hun seated calf raise een stukje hoger ligt als met gestrekte benen.

Toch ben ik wel een beetje benieuwd hoe die proporties zouden moeten liggen, dus ik wil wel graag weten hoe je die kuitoefeningen dan eigenlijk doet? Je zegt dat je machines voor kuiten gebruikt, hoe zien die machines er ongeveer eruit, wat kan ik mij daarbij voorstellen? Wij hebben helemaal geen speciale kuitmachines, dus ik ben wel even benieuwd hoor. Sorry voor de lange vraag :)
 
Toch ben ik wel een beetje benieuwd hoe die proporties zouden moeten liggen, dus ik wil wel graag weten hoe je die kuitoefeningen dan eigenlijk doet? Je zegt dat je machines voor kuiten gebruikt, hoe zien die machines er ongeveer eruit, wat kan ik mij daarbij voorstellen? Wij hebben helemaal geen speciale kuitmachines, dus ik ben wel even benieuwd hoor. Sorry voor de lange vraag :)
Hehe..geen probleem markrot, we zijn hier voor elkaar te helpen!:)

Als ik mijn kuiten train doe ik het als volgt:

1 setje Standing calf raises in de smith met een step-up bankje voor een extra grote ROM.

smith_calf1.jpg

Dit is dus zo'n bankje:
101309.image0.jpg

Daarna stap ik naar de Seated calf raise, rust ik ongeveer 10 seconden uit en doe ik de oefenining op dit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daarna rust ik ongeveer 1 minuut en doe ik nog een superset en dat herhaal ik dan nog 1 keer.

Hopelijk heb je er wat aan!:thumbup:
 
Die standing calve raises zijn lekker he.. doe ze zelf ook :)
 
Back
Naar boven