MuscleMeat

Yoshuba': From Zero to Hero! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Sterke training weer Yoshu, bruut sterk voor je leeftijd.

Je draait wel veel oefeningen zeg, pas op dat je volume niet te hoog wordt he.
Less is more....
 
Less is more....
En dat beaam ik! Ik heb nu met mijn rippetoe training (3 oefeningen per training) al meer progressie gehaald dan bij m`n vorige splitschema's (welke altijd 8/9 oefeningen hadden).

Toch moet ik je een compliment geven, zoals velen al doen. Lekkere PR op de deadlift, hiermee gaan wij samen gelijk op. En die BOR, die schiet opeens omhoog zeg! Netjes!
 
oed aan het werk hier! Je bent erg sterk voor je stats en leeftijd!
 
Training vrijdag 9 oktober. SetsxRepsxGewicht.

Push-dag, week 2

Dumbbell bench press

1x12x15kg
1x10x18kg
1x5x20kg
1x6x18kg

> Deze ging best goed, die 20kg voeldden heerlijk aan!

Incline bench press

1x8x40kg
2x6x40kg

> Natuurlijk ging dit iets minder door de voorafgaande DB bench press.

Tricep dips

1x6xlichaamsgewicht
2x4xlichaamsgewicht

> Pff..ik verwacht hier echt meer van!

Dumbbell flyes

1x10x11kg
2x8x11kg

> Mooi, duidelijk wat progressie gemaakt.

Barbell overhead press

1x8x25kg
1x8x30kg
1x4x35kg
1x6x30kg
1x8x25kg

> Hmh..de gewichten lagen hoger in mijn vorig schema maar dat kwam omdat ik de overhead press als eerste oefening deed, dus toch tevreden!:thumbup:

Dumbbell lateral raises

1x10x7kg
2x8x7kg

> Goed, tevreden.

Skull crushers

1x7x25,5kg
1x8x23kg
1x6x23kg

> Triceps waren aan het branden:P

Cable pushdown with rope attachment

3x8x50kg

> Veel lager gewicht dan normaal maar dat komt door al de voorvermoeiing..

Commentaar: Kort samengevat, een waardige training om te posten. Ondanks dat het vrijdag is en ik er een vermoeiende schoolweek heb opzitten heb ik toch alles gegeven! Ik maak nog af en toe eens een beetje progressie dus het zit me goed!

Off-topic: Phew..wat ben ik blij dat het vrijdag is...we hebben vandaag ook ons eerste rapport gehad, 83%:o Ben tevreden! En nu lekker het weekend induiken en groeien maar!:zzz:
 
Ondanks dat het vrijdag is en ik er een vermoeiende schoolweek heb opzitten heb ik toch alles gegeven!
Heerlijk is het he? :) Ik vind het heerlijk om na een zware (school)dag even de gym in te gaan om te "ontspannen"..

Het is hele andere inspanning dan wat je op school doet, en naderhand ben je gewoon moe, ipv gaar! Heerlijk!

Overigens weer een lekkere training. Heb wel het idee dat je veel oefeningen doet, of lijkt dat maar? Hoe lang duurt je training normaal gesproken?
 
pfft 8 oefeningen, is dat niet wat te veel van het goede? stick to the basics imo ;)
 
Heerlijk is het he? :) Ik vind het heerlijk om na een zware (school)dag even de gym in te gaan om te "ontspannen"..

Het is hele andere inspanning dan wat je op school doet, en naderhand ben je gewoon moe, ipv gaar! Heerlijk!

Overigens weer een lekkere training. Heb wel het idee dat je veel oefeningen doet, of lijkt dat maar? Hoe lang duurt je training normaal gesproken?

pfft 8 oefeningen, is dat niet wat te veel van het goede? stick to the basics imo ;)
Bwa..niet echt, mijn vorig FB-schema waren meestal zo'n 10 à 12 oefeningen:o..Toen was ik klaar op 1u15-1u25 ongeveer (daarna wel nog 5 à 10 minuten buikspieren), Nu ben ik klaar op 50min-1u10.

On-topic: Bijna zit ik op de 67kg! Deze morgen tikte de weegschaal 66,9kg aan:D Vanaf nu ga ik me wel maar wegen om de 2 weken.
 
Hou je volumes in de gaten en het aantal oefeningen bro.
Cliche maar less = more fijn weekend makker!
 
dat was mijn punt niet yosh ;)

imo doe je beter 3 compounds voor 4-5 sets en dan 2 iso's voor 3-4 sets, denk dat je daar meer aan hebt dan wat je nu doet
 
dat was mijn punt niet yosh ;)

imo doe je beter 3 compounds voor 4-5 sets en dan 2 iso's voor 3-4 sets, denk dat je daar meer aan hebt dan wat je nu doet
Maar ik doe toch niet zoveel iso's? Bij de pull-dag geef ik wel toe dat ik veel oefeningen doe voor de biceps, maar ik heb het gevoel dat ze het nodig hebben en er ook door vooruit gaan.

K'heb het schema nog eens in een spoiler gezet.

=>
Hoelang je traint
5 maanden.
Wat je doel is
Hoofdzakelijk massa, kracht mag natuurlijk ook niet missen.
Waar je prioriteiten liggen
Biceps.
Beschikbare apparatuur
Bijna alles ter beschikking.
Beschikbare tijd
3 dagen per week (Zondag-Woensdag-Vrijdag)

Het schema

Week 1

Woensdag - Pull
Deadlift - 1 opbouw set + 3 werksets
Bent-over barbell row - 1 opbouw set + 3 werksets
Lateral pulldowns - 3 werksets
Dumbbell one-arm row - 3 werksets
Dumbbell shrugs (met static hold) SS Barbell shrugs SS Behind the back barbell shrugs - 3 werksets
Dumbbell rear lateral raise - 3 werksets
Barbell curl - 3 werksets
Hammer curl - 3 werksets
Cable curl - 2 werksets
Barbell wrist curl - 2 werksets

Vrijdag - Push
Dumbbell bench press - 1 opbouw set + 3 werksets
Incline bench press - 1 opbouw set + 3 werksets
Tricep dips - 3 werksets
Dumbbell incline flyes - 3 werksets
Barbell overhead press - 1 opbouw set + 3 werksets + 1 afbouw set
Dumbbell lateral raises - 3 werksets
Skull crushers - 3 werksets
Cable pushdown - 3 werksets

Zondag - Benen
Below parallel squat - 2 opbouw sets + 3 werksets + 1 afbouw set
45° leg press - 3 werksets
Seated leg extensions - 3 werksets
Romanian deadlift SS Hyperextension 45-degree - 3 werksets
Standing calf raises SS Seated calf raises - 3 werksets
Seated calf presses - 2 werksets
Barbell curl - 3 werksets

Week 2

Woensdag - Pull
Deadlift - 1 opbouw set + 3 werksets
Barbell bent-over row - 1 opbouw set + 3 werksets
Cable close-grip pulldown - 3 werksets
T-bar row - 3 werksets
Dumbbell shrugs (met static hold) SS Barbell shrugs SS Behind the back barbell shrugs - 3 werksets
Dumbbell rear lateral raise - 3 werksets
Dumbbell curl - 3 werksets
Hammer curl - 3 werksets
Barbell preacher curl - 3 werksets

Vrijdag - Push
Barbell overhead press - 1 opbouw set + 3 werksets + 1 afbouw set
Dumbbell bench press - 1 opbouw set + 3 werksets
Incline bench press - 1 opbouw set + 3 werksets
Tricep dips - 3 werksets
Dumbbell flyes - 3 werksets
Dumbbell lateral raises - 3 werksets
Skull crushers - 3 werksets
Cable pushdown with rope attachment - 3 werksets

Zondag - Benen
Below parallel squat - 2 opbouw sets + 3 werksets + 1 afbouw set
45° leg press - 3 werksets
Seated leg extensions - 3 werksets
Romanian deadlift SS Hyperextension 45-degree - 3 werksets
Standing calf raises SS Seated calf raises - 3 werksets
Seated calf presses - 2 werksets
Barbell curl - 3 werksets

Opmerkingen: Buik train ik 2 à 3 keer per week direct na een training d.m.v. Kneeling rope crunches, weighted incline crunches, weighted incline twisting crunches, weighted plank holds en knee raises.
<=
 
Laatst bewerkt:
ik was een paar maanden geleden ook van van plan op P-L-P te doen en ik had dan dit als schema:

PUSH
  • Bench press
  • MP/PP/PJ
  • flyes
  • side raises
  • close grip bench/skullcrushers

legs
  • squat
  • box squat
  • goodmorning
  • calf press
  • abs

pull
  • deadlift
  • pullup/pulldown
  • BOR/T-bar
  • bent over raises
  • EZ-curl/hammer curl

zoals je ziet al een hele hoop minder oefeningen, less = more ;)
 
goede gewichten verder hoor, maar misschien beter zoals gezegd wordt om iets minder oefeningen te doen...
 
Ik zou gewoon wat extra setjes compound doen en zekers minderen met iso's.. Het zijn er echt teveel.
 
ik was een paar maanden geleden ook van van plan op P-L-P te doen en ik had dan dit als schema:


PUSH
  • Bench press
  • MP/PP/PJ
  • flyes
  • side raises
  • close grip bench/skullcrushers

legs
  • squat
  • box squat
  • goodmorning
  • calf press
  • abs

pull
  • deadlift
  • pullup/pulldown
  • BOR/T-bar
  • bent over raises
  • EZ-curl/hammer curl

zoals je ziet al een hele hoop minder oefeningen, less = more ;)

goede gewichten verder hoor, maar misschien beter zoals gezegd wordt om iets minder oefeningen te doen...

Ik zou gewoon wat extra setjes compound doen en zekers minderen met iso's.. Het zijn er echt teveel.
Ok, zo te zien doe ik dus teveel iso's...welke oefeningen zouden jullie er dan uithalen?

Naar mijn weten heb ik hier nu toch wel baat bij dus zou ik best niet eerst dit even aankijken en zien hoe mijn progressie is?

Off-topic: Zometeen paardenbiefstuk met champignons en ebly, smakelijk!
 
zie mijn schema en vergelijk met de jouwe, ik zeg niet dat mijn perfect is, maar voor iemand die nog niet zo lang bezig is, is zoveel isolatie niet nodig vind ik
 
Mwa, ik zou zeggen pak G3rr3's schema, verander het een beetje naar jou smaak en kijk hoe dat bevalt.

---------- Toegevoegd om 11:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

zie mijn schema en vergelijk met de jouwe, ik zeg niet dat mijn perfect is, maar voor iemand die nog niet zo lang bezig is, is zoveel isolatie niet nodig vind ik

Iso is voor definitie. Je moet wel wat massa hebben om te defineren zeggen ze dan altijd. Dus eerst flink focussen op compounds en gewoon wat random iso's.. Mocht je nou in een latere stadium van defineren zijn kijk DAN welke iso's het beste zijn.
 
inderdaad, iso is meer voor defenitie te laten verschijnen. aangezien yosh nog altijd in mass building phase zit zijn compounds the way to go
 
Ik moet akkoord gaan met de rest hier:

voorbeeldje push:

bench 5 werksets
oh
dips

extra flies 2 sets
 
alweer een goeie training, en ik ga ook akkoord met gerre, training maximum 1uur laten duren, lekker veel energie in de compounds steken.

maar dat wil niet zeggen dat je niet goed bezig bent :D op je 18jaar ben je een beest
 
Back
Naar boven