XXL Nutrition

Yoshuba': From Zero to Hero!

Bezoekers in dit topic

Als het omgekeerd zou zijn dan was Yosh een beachboy superdude en dat is Yoshuba niet :p

Je trekt wel erg snel conclusies he. :D
Mijn upperbody is relatief ook sterker als mn lowerbody..
 
imo nog altijd zoveel oefeningen voor 1 training, less is more zou ik zo zeggen.
ik denk dat je de meeste oefeningen hebt van alle mensen die hier een log openen :p
zwakker worden op sommige oefeningen is hier een gevolg van imo, logisch dat je meer vermoeid bent naarmate je meer oefeningen doet, zeker voor zo een zware oefening als overhead press. moest je die bepaalde oefening als 1e zetten dat zou je er gewoon een vette PR op krijgen :p

toch geen slechte training hoor ! keep it up
 
Laatst bewerkt:
Wou ook juist weer eens posten dat je teveel oefeningen doet...
 
Training zaterdag 31 oktober. SetsxRepsxGewicht.

Push-dag, week 3

Dumbbell bench press

1x12x15kg
1x6x20kg
1x4x20kg
1x5x18kg

> Ontevreden, kan veel beter!

Incline bench press

1x8x40kg
1x4x45kg
1x6x40kg

> Idem voor deze...

Tricep dips

1x6xlichaamsgewicht
1x5xlichaamsgewicht
1x4xlichaamsgewicht

> Dit keer vielen de dips wel mee, goede pomp in de triceps!

Dumbbell incline flyes

2x8x12kg
1x6x12kg

> Mooi, goede progressie gemaakt.

Barbell overhead press

1x8x25kg
3x5x30kg
1x8x25kg

> Wtf...ik word hier maar zwakker en zwakker op!:o

Dumbbell lateral raises

1x10x7kg
2x8x7kg

> :thumbup:

Skull crushers

1x10x25,5kg
1x6x25,5kg
1x8x23kg

> Tevreden.

Cable pushdowns

1x10x60kg
2x8x60kg

> Mooi:)

Commentaar: Deze training was zeker en vast niet volmaakt of eentje waarop ik zat te wachten...volgende keer moet het beslist beter! Verder verliep de training wel OK, bijna geen progressie gehad maarja...het kan niet altijd een rooskleurige training zijn!

Off-topic: Net weer goed gegeten, 200gr roze zalmfilet met 350gr spinazie en 240gr zoete aardappelen. Fijne namiddag nog!:)

Vind dit net genoeg qua training , alleen heb je 4 setjes borst , ik zou er 3 van maken en bij schouders 3 setjes , achterkant meepakken.

Dus 3 borst , 3 schouders en 2 triceps :).

nette training , en zoals eerder vermeldt je LB ownd je UB hard :'). Maar dat trekt idd wel bij!
 
Training zaterdag 31 oktober. SetsxRepsxGewicht.

Push-dag, week 3

Dumbbell bench press

1x12x15kg
1x6x20kg
1x4x20kg
1x5x18kg

> Ontevreden, kan veel beter!

Incline bench press

1x8x40kg
1x4x45kg
1x6x40kg

> Idem voor deze...

Tricep dips

1x6xlichaamsgewicht
1x5xlichaamsgewicht
1x4xlichaamsgewicht

> Dit keer vielen de dips wel mee, goede pomp in de triceps!

Dumbbell incline flyes

2x8x12kg
1x6x12kg

> Mooi, goede progressie gemaakt.

Barbell overhead press

1x8x25kg
3x5x30kg
1x8x25kg

> Wtf...ik word hier maar zwakker en zwakker op!:o

Dumbbell lateral raises

1x10x7kg
2x8x7kg

> :thumbup:

Skull crushers

1x10x25,5kg
1x6x25,5kg
1x8x23kg

> Tevreden.

Cable pushdowns

1x10x60kg
2x8x60kg

> Mooi:)

Commentaar: Deze training was zeker en vast niet volmaakt of eentje waarop ik zat te wachten...volgende keer moet het beslist beter! Verder verliep de training wel OK, bijna geen progressie gehad maarja...het kan niet altijd een rooskleurige training zijn!

Off-topic: Net weer goed gegeten, 200gr roze zalmfilet met 350gr spinazie en 240gr zoete aardappelen. Fijne namiddag nog!:)

het is natuurlijk geen slechte training
maar je doet idd teveel ( wel beter dan te weining ;) )
kanttekening:
als je een pomp bij de dips voelde dan doe je deze oef niet goed
als hij wel zo bedoeld is dan is een tricepsoef na twee borstoef en dan weer een borst oef een beetje typisch???
daarna pak je 2 schouderoef - kan heel goed
maar je had het bij één triceps-oef moeten laten
deze hadden al genoeg gewerkt
3 borst ( hier wat dieper in de oef duiken )
2 schouder
1 triceps
en je hebt een toptraining
ga zo door man:)
 
Vind dit net genoeg qua training , alleen heb je 4 setjes borst , ik zou er 3 van maken en bij schouders 3 setjes , achterkant meepakken.

Dus 3 borst , 3 schouders en 2 triceps :).

nette training , en zoals eerder vermeldt je LB ownd je UB hard :'). Maar dat trekt idd wel bij!
Bedankt Jonas, maar achterkant schouders die pak ik bij mijn pull-dag, verloopt toch wel lekker nu:P
het is natuurlijk geen slechte training
maar je doet idd teveel ( wel beter dan te weining ;) )
kanttekening:
als je een pomp bij de dips voelde dan doe je deze oef niet goed
als hij wel zo bedoeld is dan is een tricepsoef na twee borstoef en dan weer een borst oef een beetje typisch???
daarna pak je 2 schouderoef - kan heel goed
maar je had het bij één triceps-oef moeten laten
deze hadden al genoeg gewerkt
3 borst ( hier wat dieper in de oef duiken )
2 schouder
1 triceps
en je hebt een toptraining
ga zo door man:)
Thnx Ove! Volgens mij weet jij wel iets van KT en moet ik zeker jouw advies eens bekijken.
Bij de dips voelde ik niet echt een pomp maar gewoon echt het gevoel dat je je triceps belast hebt, is dit dan fout?

On-topic: Momenteel weeg ik 67kg dus het gaat nog vooruit maar erg gestaag, wat ik goed vind! Zolang ik progressie blijf zien in de spiegel blijf ik dit aanhouden, wanneer ik geen progressie meer zie in mijn trainingen of in de spiegel, schroef ik de kcal op!
Ik heb overigens ook een huidplooimeter besteld, ben eens benieuwd hoe dat ding werkt en wat de uitkomst ervan gaat zijn!:D
 
Laatst bewerkt:
Zo gap, ik kom ff kijken in je logje man.

Ik hoor wat verontrustende verhalen over jou. Moet jij geopereerd worden? Vertel....watskebeurt?

PS: Je doet idd teveel.
 
sjemig gap, dat zijn geen halve maatregelen....
Maja, zie het van de positieve kant: Er zijn weinig mensen die kunnen zeggen dat ze een kooiconstructtie hebben. Yosh in terrein uitvoering for the win! :hahaha:

Suc7 daarmee gozer, ik hoop dat je goed hersteld! Wel flink doorvreten gap!
 
het ligt eraan waarvoor jij de dips wilt gebruiken
de chest-dips of de triceps-dips - de namen zeggen het al
waarvoor je hem moet gebruiken
maar ik lees iets over een operatie?
dat is veel belangrijker dan mijn post
succes en sterkte
 
On-topic: Even een mededeling over mijn groei, momenteel meten mijn armen 30 cm, bovenbenen 54 cm en kuiten 37 cm...ik weet dat de omvangen verschrikkelijk weinig zijn maar wat ik me nu afvraag is of ik geduld moet hebben (wat ik veronderstel van wel) of gewoon meer moet eten? Hoeveel cm zouden mijn armen kunnen groeien in 1 à 2 maand? Omdat mijn smalle armen echt niet vooruit willen...Morgen worden overigens mijn benen hard aangepakt.
 
On-topic: Even een mededeling over mijn groei, momenteel meten mijn armen 30 cm, bovenbenen 54 cm en kuiten 37 cm...ik weet dat de omvangen verschrikkelijk weinig zijn maar wat ik me nu afvraag is of ik geduld moet hebben (wat ik veronderstel van wel) of gewoon meer moet eten? Hoeveel cm zouden mijn armen kunnen groeien in 1 à 2 maand? Omdat mijn smalle armen echt niet vooruit willen...Morgen worden overigens mijn benen hard aangepakt.

Als ik jou was zou ik die isolatie gewoon een tijdje helemaal weg laten (op 3 sets curls en extensions na), en gewoon alleen knallen op de compounds. Denk aan bill starr of rippetoe. Ik ben ook in bodybuilding opzicht zelf meer vooruit gegaan met bill starr, dan split/push-pull/fullbody. Kijk gewoon eens wat progressive overload met je doet. Verder zou ik je voeding naar 3500 kcal opdraaien.
 
Als ik jou was zou ik die isolatie gewoon een tijdje helemaal weg laten (op 3 sets curls en extensions na), en gewoon alleen knallen op de compounds. Denk aan bill starr of rippetoe. Ik ben ook in bodybuilding opzicht zelf meer vooruit gegaan met bill starr, dan split/push-pull/upperbody. Kijk gewoon eens wat progressive overload met je doet. Verder zou ik je voeding naar 3500 kcal opdraaien.

+1 Ik had het niet beter kunnen verwoorden. KARMA!
 
Als ik jou was zou ik die isolatie gewoon een tijdje helemaal weg laten (op 3 sets curls en extensions na), en gewoon alleen knallen op de compounds. Denk aan bill starr of rippetoe. Ik ben ook in bodybuilding opzicht zelf meer vooruit gegaan met bill starr, dan split/push-pull/upperbody. Kijk gewoon eens wat progressive overload met je doet. Verder zou ik je voeding naar 3500 kcal opdraaien.
Ik doe nu sinds een maandje of 2 ook Rippetoe, maar ik boek er VEEL meer progressie mee dan met split. Het verschilt natuurlijk per persoon, maar als je niet experimenteert, kom je er sowieso nooit!
 
Yosh, je wil veel te veel, in te weinig tijd, en vergeet voor het gemak even dat je ook nog een operatie in het verschiet hebt man.

Houd het op compounds, eet veel meer dan je nu doet, helemaal in je revalidatie. Ga geen ingewikkelde dingen doen, keep it simple.

Daarna als je gerevalideerd bent, pak je fatsoenlijk wat supps erbij (naast je normale voeding) en ga je een SIMPELE split routine doen. Doe je het niet zo, dan ben je een uilskuiken.
 
ik heb het idee dat mijn armen goed reageren op dippen.
misschien eens proberen?
 
Als ik jou was zou ik die isolatie gewoon een tijdje helemaal weg laten (op 3 sets curls en extensions na), en gewoon alleen knallen op de compounds. Denk aan bill starr of rippetoe. Ik ben ook in bodybuilding opzicht zelf meer vooruit gegaan met bill starr, dan split/push-pull/fullbody. Kijk gewoon eens wat progressive overload met je doet. Verder zou ik je voeding naar 3500 kcal opdraaien.
Je hebt gelijk...ik ga beslist nog meer eten.
Yosh, je wil veel te veel, in te weinig tijd, en vergeet voor het gemak even dat je ook nog een operatie in het verschiet hebt man.

Houd het op compounds, eet veel meer dan je nu doet, helemaal in je revalidatie. Ga geen ingewikkelde dingen doen, keep it simple.

Daarna als je gerevalideerd bent, pak je fatsoenlijk wat supps erbij (naast je normale voeding) en ga je een SIMPELE split routine doen. Doe je het niet zo, dan ben je een uilskuiken.
True mijn vriend, ik moet me focussen op de compounds en goed eten, ik heb mijn schema wat aangepast, zie onderaan in de spoiler. Ik heb nu nog ongeveer een ruime maand om vollop te trainen, daarna ga ik een hele poos stil liggen dus het wordt hard beuken!
ik heb het idee dat mijn armen goed reageren op dippen.
misschien eens proberen?
De triceps gaan lekker, heel goed zelfs maar het zijn gewoon de biceps...

Een paar kleine aanpassingen gedaan in het schema:
Hoelang je traint
5 maanden.
Wat je doel is
Hoofdzakelijk massa, kracht mag natuurlijk ook niet missen.
Waar je prioriteiten liggen
Biceps.
Beschikbare apparatuur
Bijna alles ter beschikking.
Beschikbare tijd
3 dagen per week (Zondag-Woensdag-Vrijdag)

Het schema

Week 1

Woensdag - Pull
Deadlift - 1 opbouw set + 3 werksets
Bent-over barbell row - 1 opbouw set + 3 werksets
Pull-ups met assisted weight - 3 werksets
Dumbbell one-arm row - 3 werksets
Dumbbell shrugs (met static hold) SS Barbell shrugs SS Behind the back barbell shrugs - 3 werksets
Dumbbell rear lateral raise - 3 werksets
Barbell curl - 3 werksets
Hammer curl - 2 werksets

Vrijdag - Push
Barbell overhead press - 1 opbouw set + 3 werksets + 1 afbouw set
Dumbbell lateral raises - 3 werksets
Dumbbell bench press - 1 opbouw set + 3 werksets
Incline bench press - 3 werksets
Dumbbell incline flyes - 3 werksets
Tricep dips - 3 werksets
Skull crushers - 3 werksets
Cable pushdown - 2 werksets

Zondag - Benen
Below parallel squat - 2 opbouw sets + 3 werksets + 1 afbouw set
45° leg press - 3 werksets
Seated leg extensions - 3 werksets
Romanian deadlift SS Hyperextension 45-degree - 3 werksets
Standing calf raises - 3 werksets
Seated calf raises - 3 werksets
Seated calf presses - 2 werksets
EZ-barbell curl - 3 werksets

Week 2

Woensdag - Pull
Deadlift - 1 opbouw set + 3 werksets
Barbell bent-over row - 1 opbouw set + 3 werksets
T-bar row - 3 werksets
Chin-ups met assisted weight - 3/4 werksets
Dumbbell shrugs (met static hold) SS Barbell shrugs SS Behind the back barbell shrugs - 3 werksets
Dumbbell rear lateral raise - 3 werksets
Dumbbell curl - 3 werksets
Hammer curl - 2 werksets
EZ-barbell preacher curl - 2 werksets

Vrijdag - Push
Dumbbell bench press - 1 opbouw set + 3 werksets
Incline bench press - 3 werksets
Dumbbell flyes - 3 werksets
Seated dumbbell shoulder press - 1 opbouw set + 3 werksets
Dumbbell lateral raises - 3 werksets
Tricep dips - 3 werksets
Skull crushers - 3 werksets
Cable pushdown with rope attachment - 2 werksets

Zondag - Benen
Below parallel squat - 2 opbouw sets + 3 werksets + 1 afbouw set
45° leg press - 3 werksets
Seated leg extensions - 3 werksets
Romanian deadlift SS Hyperextension 45-degree - 3 werksets
Standing calf raises - 3 werksets
Seated calf raises - 3 werksets
Seated calf presses - 2 werksets
EZ-barbell preacher curl - 3 werksets

Opmerkingen: Buik train ik 2 à 3 keer per week direct na een training d.m.v. Kneeling rope crunches en weighted plank holds.
Ik heb toch al een aantal sets weggelaten en sommige oefeningen vervangen door compound oefeningen, zoals de lateral pulldown voor de assisted pull-ups.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk...ik ga beslist nog meer eten.

True mijn vriend, ik moet me focussen op de compounds en goed eten, ik heb mijn schema wat aangepast, zie onderaan in de spoiler. Ik heb nu nog ongeveer een ruime maand om vollop te trainen, daarna ga ik een hele poos stil liggen dus het wordt hard beuken!

De triceps gaan lekker, heel goed zelfs maar het zijn gewoon de biceps...

Een paar kleine aanpassingen gedaan in het schema:
Hoelang je traint
5 maanden.
Wat je doel is
Hoofdzakelijk massa, kracht mag natuurlijk ook niet missen.
Waar je prioriteiten liggen
Biceps.
Beschikbare apparatuur
Bijna alles ter beschikking.
Beschikbare tijd
3 dagen per week (Zondag-Woensdag-Vrijdag)

Het schema

Week 1

Woensdag - Pull
Deadlift - 1 opbouw set + 3 werksets
Bent-over barbell row - 1 opbouw set + 3 werksets
Pull-ups met assisted weight - 3 werksets
Dumbbell one-arm row - 3 werksets
Dumbbell shrugs (met static hold) SS Barbell shrugs SS Behind the back barbell shrugs - 3 werksets
Dumbbell rear lateral raise - 3 werksets
Barbell curl - 3 werksets
Hammer curl - 2 werksets

Vrijdag - Push
Barbell overhead press - 1 opbouw set + 3 werksets + 1 afbouw set
Dumbbell lateral raises - 3 werksets
Dumbbell bench press - 1 opbouw set + 3 werksets
Incline bench press - 3 werksets
Dumbbell incline flyes - 3 werksets
Tricep dips - 3 werksets
Skull crushers - 3 werksets
Cable pushdown - 2 werksets

Zondag - Benen
Below parallel squat - 2 opbouw sets + 3 werksets + 1 afbouw set
45° leg press - 3 werksets
Seated leg extensions - 3 werksets
Romanian deadlift SS Hyperextension 45-degree - 3 werksets
Standing calf raises SS Seated calf raises - 3 werksets
Seated calf presses - 2 werksets
EZ-barbell curl - 3 werksets

Week 2

Woensdag - Pull
Deadlift - 1 opbouw set + 3 werksets
Barbell bent-over row - 1 opbouw set + 3 werksets
T-bar row - 3 werksets
Chin-ups met assisted weight - 3/4 werksets
Dumbbell shrugs (met static hold) SS Barbell shrugs SS Behind the back barbell shrugs - 3 werksets
Dumbbell rear lateral raise - 3 werksets
Dumbbell curl - 3 werksets
Hammer curl - 2 werksets
EZ-barbell preacher curl - 2 werksets

Vrijdag - Push
Dumbbell bench press - 1 opbouw set + 3 werksets
Incline bench press - 3 werksets
Dumbbell flyes - 3 werksets
Seated dumbbell shoulder press - 1 opbouw set + 3 werksets
Dumbbell lateral raises - 3 werksets
Tricep dips - 3 werksets
Skull crushers - 3 werksets
Cable pushdown with rope attachment - 2 werksets

Zondag - Benen
Below parallel squat - 2 opbouw sets + 3 werksets + 1 afbouw set
45° leg press - 3 werksets
Seated leg extensions - 3 werksets
Romanian deadlift SS Hyperextension 45-degree - 3 werksets
Standing calf raises - 3 werksets
Seated calf raises - 3 werksets
Seated calf presses - 2 werksets
EZ-barbell preacher curl - 3 werksets

Opmerkingen: Buik train ik 2 à 3 keer per week direct na een training d.m.v. Kneeling rope crunches en weighted plank holds.
Ik heb toch al een aantal sets weggelaten en sommige oefeningen vervangen door compound oefeningen, zoals de lateral pulldown voor de assisted pull-ups.

ok. njah biceps zou ik me niet zo druk over maken als ik jou was. die komen beetje voor beetje wel mee. triceps maken je armen over het algemeen dikker.
 
Kereltje, no offence, maar dit schema gaat NIET werken voor je.
Je put jezelf vreselijk uit, je eet onder onderhoud. Ik zie zoveel iso's daar ben je helemaal niet aan toe. Als je echt wil groeien moet je naar me luisteren maat.

Ga lekker rippetoe doen, hou het simpel vriend.

Deadlift
Squat
Bench press
Military press
Chins
Dips
bend over rows

Meer heb je niet nodig. En breng je vreten naar MINIMAAL 3500 Kcal / 130 gr. eiwitten. Punt uit. En je GAAT groeien, en hard ook.

PS: en geef me es wat karma verdomme! haha
 
Back
Naar boven