AndroidHealthClinic

'**** you' en middelvinger naar agenten toch bestraft

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
'Fuck you' en middelvinger naar agenten toch bestraft

De gerechtshoven in Leeuwarden en Arnhem hebben vandaag twee personen alsnog in hoger beroep veroordeeld wegens het beledigen van politieagenten.

In Arnhem ging het om een man die zijn middelvinger opstak, in Leeuwarden stond een man terecht wegens het roepen van '**** you' naar een agent'. Ze waren eerder door een politierechter vrijgesproken.

Volgens gerechtshof in Arnhem is het opsteken van een middelvinger wel degelijk een belediging wanneer mensen zich erdoor beledigd voelen en als het bovendien de bedoeling was iemand ermee ''aan te randen in zijn eer en goede naam''.

Het hof legde de 25-jarige J.B. drie maanden cel op. Die straf is behalve voor het obscene gebaar ook voor een diefstal, openlijk geweld, weigeren van een blaasproef en gesjoemel met kentekens.

Met de uitspraak over de belediging fluit het hof de politierechter in Almelo terug die de man had vrijgesproken. Die politierechter sprak in korte tijd vier mensen in vergelijkbare zaken vrij, omdat hij het gebaar wel onbeschoft vindt, maar geen belediging. Het Openbaar Ministerie ging tegen die vrijspraken in hoger beroep, waarvan de zaak van J.B. de eerste was.

In Leeuwarden veroordeelde het hof S.J. uit Almere alsnog tot 300 euro boete voor het roepen van '**** you' tegen een agent. Op 22 januari werd de man nog vrijgesproken omdat de politierechter in Lelystad het geen belediging vond.

Het hof vindt bewezen dat S.J. zowel '**** you' als '**** je moeder' tegen de diender zei. Vooral '**** je moeder' vindt het hof een aantasting van de goede eer van de agent.

De Tweede Kamer was eerder dit jaar niet blij met de vrijspraak in Lelystad.

(bron:fok.nl)

Mmmm... het holt achteruit met de tolerantie in dit land... :cool:

:fu::flipoff:
 
don't mess with cops [borat_style]they will get you. yes [/borat_style]
 
Heel goed, begin nl een beetje ziek te worden van de "alles-moet-maar-kunnen" mentaliteit van dit land. Orde, discipline en respect kan voor de verandering geen kwaad.
 
vriend van me moest een nachtje de cel in omdat hij zij tegen een juut op een paard "hey kijk dat paard heeft zijn lul op zijn rug zitten" vond hem zelf wel goed maar hij kreeg er dus een nachtje cel en een boete van 170 euro door.;)
 
vriend van me moest een nachtje de cel in omdat hij zij tegen een juut op een paard "hey kijk dat paard heeft zijn lul op zijn rug zitten" vond hem zelf wel goed maar hij kreeg er dus een nachtje cel en een boete van 170 euro door.;)

dus die juut had geen pik ??? :D
 
een boete.
Dat is best een milde straf want in nogal wat landen slaat de politie je helemaal de tauwtiefus voor een opgestoken middelvinger.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Logisch, het is in principe gewoon belediging van een ambtenaar in functie.

Een middelvinger naar iemand opsteken is beledigend, hoe je het nu went of keert.
 
Ik zeg altijd dat ik wel van plan ben mijn school af te maken....:D
 
vriend van me moest een nachtje de cel in omdat hij zij tegen een juut op een paard "hey kijk dat paard heeft zijn lul op zijn rug zitten" vond hem zelf wel goed maar hij kreeg er dus een nachtje cel en een boete van 170 euro door.;)

:roflol:
 
Het hof vindt bewezen dat S.J. zowel '**** you' als '**** je moeder' tegen de diender zei. Vooral '**** je moeder' vindt het hof een aantasting van de goede eer van de agent.

(bron:fok.nl)

Mmmm... het holt achteruit met de tolerantie in dit land... :cool:

:fu::flipoff:


varkens kun je toch niet beledigen.......???


ik ben nog steeds blij dat ik op Curacao zit!
:D
 
varkens kun je toch niet beledigen.......???


ik ben nog steeds blij dat ik op Curacao zit!
:D

Ja, daar kun je een politieagent tenminste helemaal verrot schelden, als je daarna maar 50 gulden in zijn zak duwt.;):D
 
Hahahahahaha.

Aanpakken die handel !!!!
 
En verdient!
 
Back
Naar boven