AndroidHealthClinic

You never walk alone

Bezoekers in dit topic

Zenzation

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
5 sep 2019
Berichten
1.843
Waardering
1.574
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
20%
Geen idee of hier behoefte aan is of dat er al zo’n topic bestaat, we zouden elkaar kunnen bijstaan en motiveren in deze roerige en voor velen uitzichtloze tijden.

De passie die we delen gaat niet enkel gepaard met veel fysieke obstakels maar ook mentale, zeker nu. We kunnen er misschien over praten of een luisterend oor bieden aan elkaar.
 
Denk dat er weinig mensen zitten te wachten op een klaagtopic..
 
Na een aantal dagen van slapeloosheid eindelijk eens goed doorgeslapen. Dit uit zich later op de dag wel in de sportschool. Het doel wat ik momenteel heb is om weer “gezond moe” te kunnen worden, alles stap voor stap, daarna pik ik de draad weer op, eerst ff het plezier in het sporten terugkrijgen. Soms is ff wat gas terug nemen het beste, niets moet.
 
Laatst bewerkt:
Wat maakt voor jou deze tijd zo uitzichtloos? Heb je een eigen horeca onderneming?
 
Ben zelf niet zo van dat motiveren, heb liever concrete verandering. Als je problemen oplost en je leven verbeterd zich dan voel je je wel weer meer gemotiveerd. Toch?
 
Privé omstandigheden.
Geen idee wat je omstandigheden zijn. Zelf probeer ik altijd zo positief mogelijk te blijven en vooral te denken welke positieve uitzichten er wel nog zijn. Uiteindelijk komt alles altijd wel goed op de een of andere manier.
 
Geen idee wat je omstandigheden zijn. Zelf probeer ik altijd zo positief mogelijk te blijven en vooral te denken welke positieve uitzichten er wel nog zijn. Uiteindelijk komt alles altijd wel goed op de een of andere manier.
Je hebt gelijk, het zijn ook bepaalde gedachten die blijven hangen, en ik heb wel eens momenten dat ik zie dat die gedachten niet realistisch zijn. Het heeft ook geen zin om te blijven denken over zaken waar je zelf geen invloed op hebt.
 
Het heeft ook geen zin om te blijven denken over zaken waar je zelf geen invloed op hebt.
Vooral dit is voor mij een van de grootste leerpunten geweest de afgelopen jaren. Stilstaan bij zaken waar ik wel invloed op heb en tevens winst voor mezelf kunnen opleveren stop ik energie in. Betekent niet dat ik egoïstisch ben want een ander helpen kan voor mij ook positieve energie opleveren. Maar vooral het leren loslaten van zaken waar ik geen invloed op heb en me al helemaal geen winst opleveren, heeft ervoor gezorgd dat ik erg relaxt door het leven ga. Mijn collega’s noemen mij altijd een baken van rust en zo voel ik me eigenlijk ook. Stress ervaar ik eigenlijk nooit...
...behalve als de sportscholen sluiten.:(
 
Je hebt gelijk, het zijn ook bepaalde gedachten die blijven hangen, en ik heb wel eens momenten dat ik zie dat die gedachten niet realistisch zijn. Het heeft ook geen zin om te blijven denken over zaken waar je zelf geen invloed op hebt.
Klopt, waar je geen invloed op hebt, accepteren dat het zo is, en focus op de toekomst. Denk dat veel mensen nu meer piekeren enzo, we hebben nauwelijks of niet genoeg afleiding.
 
Is dit ook om iets specifieker te janken en klagen over covid? Zo ja;

Trainingsfrequentie van kut vanwege overvolle gyms in Groningen, helemaal kut, 3/4 dagen van tevoren reserveren op zn minst.

Universiteit maakt er een potje van, tentamens die ongeldig worden verklaard, hoorcolleges die vastlopen, werkcolleges via zoom dus 0 discussiemomenten, presentaties via zoom dus 0 ruimte voor verbetering mbt spreken voor groepen waar ik dramatisch slecht in ben.

Kroegen dicht, nee, ik ben geen frequente drinker, maar af en toe naar de kloten gaan in de stad met wat vrienden en vriendinnen mis ik wel erg.

Overal opletten, bussen die je voorbij rijden omdat ze te vol zitten, winkels waar je moet wachten tot je naar binnen mag.

Ik heb heel veel geluk dat er in mijn omgeving niemand besmet is en/of in quarantaine zit vanwege potentiële besmetting. Maar dat maakt het accepteren van de maatregelen wel wat moeilijker. Ik heb geen corona, ik ken niemand met corona, ik ken nauwelijks mensen die iemand kennen met corona, laat staan iemand die er binnen dat netwerk ernstig ziek van is geweest. Voor mij komt het niet dichtbij genoeg om de maatregelen mentaal gezien te verantwoorden.

ja, ik weet dat het allemaal misschien heel erg is, maar ik heb er tot nu toe nog niks mee te maken gehad, dus ik zie het niet. Ik snap het wel, maar begrijp het niet (of andersom) dat zijn twee verschillende dingen.

Zo nee;
Im outta here
 
Kan me vinden in wat je allemaal schrijft. We moeten hier gewoon ff doorheen.
 
Kan me vinden in wat je allemaal schrijft. We moeten hier gewoon ff doorheen.
Tja, valt niks aan te doen, maar om je je er geen druk over te maken is imho soms praktisch onmogelijk.

Toevallig zit ik nu al een half uur te wachten tot de livestream van de lecture (1430u-1630u) gestart wordt. Allemaal leuk en aardig maar er zijn meer dingen die ik moet doen. Kan geen flikker plannen zo.
 
Tja, valt niks aan te doen, maar om je je er geen druk over te maken is imho soms praktisch onmogelijk.

Toevallig zit ik nu al een half uur te wachten tot de livestream van de lecture (1430u-1630u) gestart wordt. Allemaal leuk en aardig maar er zijn meer dingen die ik moet doen. Kan geen flikker plannen zo.
Zijn die lectures niet achteraf te bekijken wanneer het je uitkomt? Of kun je het opnemen?
 
Zijn die lectures niet achteraf te bekijken wanneer het je uitkomt? Of kun je het opnemen?
9/10x achteraf te bekijken. Ze donderen gewoon een video online. Deze is toevallig wel live, eerste keer dit semester.
 
Ben zelf niet zo van dat motiveren, heb liever concrete verandering. Als je problemen oplost en je leven verbeterd zich dan voel je je wel weer meer gemotiveerd. Toch?
Verandering kan alleen komen als we beginnen met erkennen, dat is altijd de eerste stap.
 
Universiteit maakt er een potje van, tentamens die ongeldig worden verklaard, hoorcolleges die vastlopen, werkcolleges via zoom dus 0 discussiemomenten, presentaties via zoom
Same, werkt voor geen meter. Online lessen zijn kut
 
Same, werkt voor geen meter. Online lessen zijn kut

Woensdag een cursus van 0900 tot 1700, via teams, ben benieuwd hoe ze mij gemotiveerd houden. 8 uur stil zitten, wie bedenkt zich zoiets, dat dat kan ?
Als ik in slaap dreig te vallen, schakel ik het inkomende geluid ook uit, :p
 
Back
Naar boven