XXL Nutrition

Z press positie benen

Bezoekers in dit topic

Solway Firth

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 apr 2021
Berichten
2.661
Waardering
2.862
Lengte
1m73
Massa
70kg
Ik ga binnenkort de z-press in mijn schema opnemen en ben er al een beetje mee aan het experimenteren. Gaat vrij aardig, alleen weet ik niet hoe je nou je benen precies moet positioneren. Ik zie dat het met zowel benen recht vooruit als met benen ongeveer 45 graden gespreid wordt gedaan.
Ik vind zelf met benen recht vooruit het prettigst aanvoelen, maar dat zegt natuurlijk niks over de effectiviteit van de oefening. Wat is het verschil (als dat er al is) met benen recht of gespreid? Bvd
 
Ik ga binnenkort de z-press in mijn schema opnemen en ben er al een beetje mee aan het experimenteren. Gaat vrij aardig, alleen weet ik niet hoe je nou je benen precies moet positioneren. Ik zie dat het met zowel benen recht vooruit als met benen ongeveer 45 graden gespreid wordt gedaan.
Ik vind zelf met benen recht vooruit het prettigst aanvoelen, maar dat zegt natuurlijk niks over de effectiviteit van de oefening. Wat is het verschil (als dat er al is) met benen recht of gespreid? Bvd
Is maar wat jezelf fijn vind maar mij lijkt als je je benen recht vooruit houd je minder stabiel bent of je hebt je knieen gebogen.:)

Deed zelf ongeveer 45graden gespreid, paar keer achterover geflikkerd maar het went wel.
 
Deed ze zelf altijd met voeten gestrekt vooruit. Denk niet dat het veel uitmaakt voor de uitvoering.
 
Lijkt me dat er toch ook wel verschil zit in hoe de ondersteunende spieren gebruikt worden, of zal het verwaarloosbaar zijn?
 
Lijkt me dat er toch ook wel verschil zit in hoe de ondersteunende spieren gebruikt worden, of zal het verwaarloosbaar zijn?
Op je hamstrings zitten en gaan met die banaan, gewoon proberen wat je fijn vind.

Kan het zelfs op een bankje met of zonder rug leuning doen, zoveel mogelijkheden.
 
Op je hamstrings zitten en gaan met die banaan, gewoon proberen wat je fijn vind.

Kan het zelfs op een bankje met of zonder rug leuning doen, zoveel mogelijkheden.
Z-press is wel altijd zonder rug ondersteuning dacht ik. Zodat er geen enkele mogelijkheid tot cheaten is.
 
Op je hamstrings zitten en gaan met die banaan, gewoon proberen wat je fijn vind.

Kan het zelfs op een bankje met of zonder rug leuning doen, zoveel mogelijkheden.
Mijn heup/onderrug is nog altijd wat strak waardoor ik met gespreide benen spanning voel aan de zijkanten van mijn onderrug, met rechte benen zit die spanning meer centraal. Vandaar mijn vraag:o
 
Mijn heup/onderrug is nog altijd wat strak waardoor ik met gespreide benen spanning voel aan de zijkanten van mijn onderrug, met rechte benen zit die spanning meer centraal. Vandaar mijn vraag:o
Beetje rekken en strekken doet al veel.
 
Heb zo'n vermoeden dat Big-Z vooral fan was van zittend op een bench in de smith machine en ze niet vanaf de vloer deed.
 
Heb zo'n vermoeden dat Big-Z vooral fan was van zittend op een bench in de smith machine en ze niet vanaf de vloer deed.
Volgens mij deed hij zelf de 'Z-Press' niet maar inderdaad op een bankje (weet niet of hij met leuning deed). Best apart dat de oefening naar hem genoemd is haha.
 
Beetje rekken en strekken doet al veel.
Vijf sessies per dag genoeg? :p
Sinds ik vorig jaar weer begonnen ben is dat wel vaste routine, mijn vriendin kijkt me altijd verwonderd aan als ik weer met elastieken, massage ballen en god weet wat aankom. Ik probeer alles en verander vaak van oefeningen om het interessant te houden. Ben nu voor het eerst in jaren 90% klachtenvrij en voel me beter dan ooit, dus het zal idd wel goed zijn:D
 
Ik krijg’m niet geplaatst maar op z’n FB pag staat een filmpje van wat hij er onder verstaat.

A4DCD969-18A8-411E-BAC8-91B59B2DCAB3.png
 
Ik krijg’m niet geplaatst maar op z’n FB pag staat een filmpje van wat hij er onder verstaat.

Bekijk bijlage 559904
Dat is een van de strakste uitvoeringen die ik ooit heb gezien :eek: . Wat een kracht straalt dit uit zeg.
Lijkt natuurlijk totaal niet op de z-press die ik in gedachte had. Puur voor de schouders zal dit meer doen lijkt me, maar omdat ik meer aan mijn core wil werken zal het voor mij de op de grond zittende variant worden.
 
Zittend op de grond met benen gestrekt in v geplaatst.
 
Dat is stabieler dan recht vooruit.
Zojuist geprobeerd en moet eerlijk zeggen dat met benen licht gespreid het me erg veel moeite kost om mijn benen (knieën) op de grond te houden. Knieholte 3cm van de vloer gaat nog wel. Met rechte benen kan ik ze makkelijker plat houden maar voelt idd iets minder stabiel.
Is het een goed idee om ze dan toch gespreid te doen en gewoon blijven bikkelen tot de beentjes omlaag blijven?
 
Je hams en kuiten zitten ook in de weg natuurlijk, geheel plat/vlak zal dan niet of moeilijk gaan. Maar Je weet denk ik wel wat er bedoelt wordt, zal recht vooruit niet anders zijn als natuurlijk.
Gaat er om dat je ze niet 'geknikt' houd en je steunt in je rack
 
Je hams en kuiten zitten ook in de weg natuurlijk
Met mijn enorme hammies en kuiten kan ik me dat goed voorstellen :roflol: maar zo klinkt het idd wel logisch. Thanks!
 
Back
Naar boven