Fitness Seller

zaadloos (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Franko

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 jun 2003
Berichten
20
Waardering
0
Hallo!

Even een korte geschiedenis, heb 2 kuren gehad (ben 25), met ruim 2 jaar ertussen in.

Beiden waren gebaseerd op dbol/deca/test .. laatste kuur was wat zwaarder dan de eerste (10 weken, 400 mg deca/week, 500 mg test/week, eerste 5 weken 40 mb dbol/dag). Nakuur met HCG.

Daarbij gebruik ik bijna continue creatine en veel stackers en af en toe wat clenbuterol.

Na de eerste kuur heb ik bloed laten onderzoeken. Alles was binnen de marge behalve creatinine, maar dat is waarschijnlijk gevolg van meer spiermassa en/of suppletie met creatine.

Recentelijk heb ik niet mijn bloed, maar sperma eens onder de loop laten nemen, en dat was toch een heel stuk minder bevredigend. Dit is dus ongeveer 4 maanden na de laatste HCG inject gebeurd. En helaas waren er niet zoveel celletjes te bekennen, wel wat, maar bij lange na niet voldoende om 'vruchtbaar' genoemd te worden.
Te kort voor deze controle heb ik clenbuterol gebruikt, hoewel dat in principe niet op dezelfde manier de zaadproductie lamlegd, hebben oppeppers ook een nadelig effect op de vruchtbaarheid heb ik gelezen op wat websites.
Ik heb afgesproken om het dus voorlopig er rustig aan te doen en werkelijk alles wat ook maar slecht *kan* zijn voorlopig maar links te laten liggen en mijn lichaam de tijd te gunnen om te herstellen en over krap een half jaar weer eens langs te komen.

Voorlopig heb ik geen behoefte aan kinderen, maar die optie open houden voor de toekomst is toch wel erg fijn natuurlijk.

Als ik zo hoor wat er om mij heen en ook hier op het forum gekuurd wordt, vraag ik me af hoe het met de zaadproductie van deze of gene zit.

Verder is het natuurlijk zo dat 4 maanden opzich een korte termijn is voor je lichaam om te herstellen, er van uitgaande de concentraties van de trage testosteron esters en deca na een halve maand nog slechts gehalveerd zijn. Desalnietteplus toch misschien een waarschuwing voor eenieder die denkt, dat dat ene of die tweede kuur niet zoveel kwaad kunnen.
 
De zaadproductie kan weer opgestart worden, door middeltjes die je op recept kan krijgen bij de dokter.
Nergens om je zorgen over te maken, je lichaam is nog aan het herstellen.....


Bij de ene gaat het wat sneller dan bij de andere, hangt van grote mate af van het persoon zelf.
Zaadloos ben je zeker niet, je lichaam is bezig met het herstellen van zijn natuurlijke stand.


Groet


Levrone@
 
Laatst bewerkt:
Ja, toch maar even rustig aan doen dus :)

Ik lees hier overigens net dat het 74 dagen (ruim 2 maanden) duurt om een spermacel te produceren ..
 
Geloof me het komt door de deca/test combi
Dat vergt heel wat tijd voor je endocriene systeem om te herstellen.

Heb je naast de HCG ook clomid en/of nolvadex gebruikt? Indien niet, dan kan dit mede de oorzaak zijn.

Verder zou ik de deca niet meer gebruiken en vervangen door boldenone, voor de man véél gezonder!
 
Originally posted by Franko
Ja, toch maar even rustig aan doen dus :)

Ik lees hier overigens net dat het 74 dagen (ruim 2 maanden) duurt om een spermacel te produceren ..
Nee hoor miljoenen per dag...

Die 74 dagen staat volgens mij voor iets anders.
 
Originally posted by admin

Nee hoor miljoenen per dag...

Die 74 dagen staat volgens mij voor iets anders.

Wat ik overal vind:
It takes sperm 74 days to develop and mature, and up to 20 additional days to be capable of fertilization

Natuurlijk maak je er wel miljoenen, maar als je het onderbreekt, of op zn kop gooit tijdens een kuur, en het komt weer op gang, duurt het kennelijk zowiezo 74+20 dagen voor ze aanvalsklaar zijn.
 
Originally posted by admin
Geloof me het komt door de deca/test combi
Dat vergt heel wat tijd voor je endocriene systeem om te herstellen.

Heb je naast de HCG ook clomid en/of nolvadex gebruikt? Indien niet, dan kan dit mede de oorzaak zijn.

Verder zou ik de deca niet meer gebruiken en vervangen door boldenone, voor de man véél gezonder!

Geen clomid/nolvadex.
Voorlopig even niets, maar zal eens informeren naar boldenone :)
 
Geen clomid/nolva na de kuur? ja dan kan ik het begrijpen ...

Maar waarom heb je dat niet gedaan dan?
 
Originally posted by Franko


Wat ik overal vind:


Natuurlijk maak je er wel miljoenen, maar als je het onderbreekt, of op zn kop gooit tijdens een kuur, en het komt weer op gang, duurt het kennelijk zowiezo 74+20 dagen voor ze aanvalsklaar zijn.
Maar dat staat daar los van, dit is enkel bij mannen die een vruchtbaarheidsprobleem hebben (bijv. door ouderdom of erfelijke factor), na een kuur moet het herstel veel sneller gaan hoor.
 
Originally posted by Franko
Desalnietteplus toch misschien een waarschuwing voor eenieder die denkt, dat dat ene of die tweede kuur niet zoveel kwaad kunnen.

Een waarschuwing voor wie denkt dat fatsoenlijk nakuren niet nodig is.
 
Originally posted by admin
Geen clomid/nolva na de kuur? ja dan kan ik het begrijpen ...

Maar waarom heb je dat niet gedaan dan?

Niet goed voorgelicht?
 
Originally posted by admin

Maar dat staat daar los van, dit is enkel bij mannen die een vruchtbaarheidsprobleem hebben (bijv. door ouderdom of erfelijke factor), na een kuur moet het herstel veel sneller gaan hoor.

Las ergens dat het 3-6 maanden duurt, afhankelijk natuurlijk van persoon, kuur, situatie e.d. ..

Nouja, ik hoop maar dat het de komende maanden een beetje goed herstelt ..
 
Originally posted by Franko


Niet goed voorgelicht?
Dat is jammer, want het helpt natuurlijk ook je gewonnen spiermassa te behouden. Dus het maakt wel een belangrijk deel uit van een kuur. Zeker als je stackt met producten die vrij zwaar wegen op de axis.
 
Originally posted by Franko


Las ergens dat het 3-6 maanden duurt, afhankelijk natuurlijk van persoon, kuur, situatie e.d. ..

Nouja, ik hoop maar dat het de komende maanden een beetje goed herstelt ..
Idd het hangt wel van verscheidene factoren af. Maar jouw situatie heeft het herstel wel bemoeilijkt.

Maar geen paniek hoor, als je nu goed en gezond eet/leeft dan zal het wel goed komen. Wel mee uitkijken voor in de toekomst.
 
Ik laat het wel even weten over een half jaar in elk geval, hoe het er dan voorstaat.
Mocht het nog steeds zo weinig zijn, kunnen ze er in principe ook nog wel wat mee, is mij al verteld vandaag, maar het is gewoon allemaal behoorlijk weinig op het moment, factor 10.000 te weinig praat je over geloof ik :S
Ik betwijfel ook of een nakuur dit alles had vermeden, en ik heb ook werkelijk geen idee waar het allemaal aan gelegen zou kunnen hebben, zoveel factoren spelen mee.
 
Een goede nakuur zorgt dat je herstel versnelt, het start je zaad productie op.
HCG onderdrukt deze alleen maar (Ook al vergroot het wel de testikels)
Het beste is eigenlijk een combi van HCG/nolva/clomid
En de HCG tijdens de kuur nemen (op het einde) en de nolva/clomid erna.

Dat is 1 van de redenen waarom het herstel traag gaat, geloof me. Ik heb dit al tig keer zien gebeuren.
 
Ja klopt dat over HCG heb ik al wel begrepen inmiddels eerder al, dat het nog steeds je eigen productie onderdrukt en in principe je hele kuur dus verlengt.
Maar dus verstandig voor mij om voorlopig weer even niets 'raars' te doen, en over een half jaar even te laten kijken, kan ik dan altijd nog beslissen hoe of wat, afhankelijk van wat daar dan weer uit komt.
Hoe meer klappen, hoe moeilijker het herstel natuurlijk.

En ja, je voelt je wel een beetje 'lullig' als je bijna geen celletjes meer hebt zwemmen ;)
 
komt misschien niet door de kuur. je had misschien al weinig zaadcellen voordat je de kuur begon. iets wat frequent voorkomt de laatste 20 jaar.
 
Idd skydirk..daarom is een test vóór de kuur ook geen slecht idee.
 
Back
Naar boven