XXL Nutrition

Zalm recept

Bezoekers in dit topic

Hoezo geen rauwe zalm op brood dan?

@ Pheno: ik vind het relatief duur. Kijk idd eens hoe goedkoop koolvis is.

Mjah maar de smaak van koolvis valt erg tegen . En die van Tilapia en al die andere rioolwatervissen ook imo .

Ik koop een hele zalm . Dat scheelt enorm in prijs . Ik kan hem soms aan 7 euro per kg vinden . Ik fileer de zalm zelf , ontdoe hem van graten en vel en snij hem in moten . Daarna gaat dat de diepvries in .
 
thnx hier kan ik wat mee!

heb vandaag 100 gr gerookte zalmfilet gekocht bij de AH... gewoon op me brood gegooid, wat sla dr bij, tomaatje dr bij... was lekker :D

ps het was wel gekweekte zalm uit noorwege geloof ik. ik had een keer ergens gelezen dat je beter geen gekweekte zalm kunt nemen maar liever atlantische ? weet iemand daar meer over ?
 
thnx hier kan ik wat mee!

heb vandaag 100 gr gerookte zalmfilet gekocht bij de AH... gewoon op me brood gegooid, wat sla dr bij, tomaatje dr bij... was lekker :D

ps het was wel gekweekte zalm uit noorwege geloof ik. ik had een keer ergens gelezen dat je beter geen gekweekte zalm kunt nemen maar liever atlantische ? weet iemand daar meer over ?

ja maakt niet super veel uit schijnt , in het voer wat ze krijgen zitten ook gifstoffen :rolleyes:
 
zalm met een tomaten marjolijnsausje rijst en gember en wat anjovis als afwerking .

Saus,

ajuintje stoven met wat look en thijm .
pommedori tomaten (best even pellen) .
Even verder stoven , wat water of kippenboulion erbij .
goedmixen en passeren . dan wat marjolijn fijn hakken en erbij .

Zalm even goed aan grillen met olijfolie grof zeezout en peper van de molen .
Dan in de oven met een schijfje citroen gember en look.

Rijst garen met wat olijolie en zout in het water .
Afgieten en je rijst even laten rusten .
2 lepels Olijfolie in je pan doen , en er cardemon kaneel en anijs in dropen .
thijm rozemarijn en look zijn ook erg lekker
even goed bakken en de olie over je rijst zonder de kruiden . (de olie niet laten branden)

wat anjovis op de gebakken zalm en klaar is kees ;)

als je dit goed volgt heb je een lekker recept trust me .
 
Na de tros radar van net minder ik een beetje met vis, not! :D
 
heb vandaag 100 gr gerookte zalmfilet gekocht bij de AH... gewoon op me brood gegooid, wat sla dr bij, tomaatje dr bij... was lekker :D

afgelopen dagen elke dag zalm gehad op me brood komt me nu echt de neus uit! voorlopig ff geen zalm meer kan het niet meer zien;)
 
afgelopen dagen elke dag zalm gehad op me brood komt me nu echt de neus uit! voorlopig ff geen zalm meer kan het niet meer zien;)

Wow, elke dag is wel een beetje veel van het goede.
Jij hebt iig geen antibiotica meer nodig als je kweekzalm hebt gegeten;)
 
haha ja was kweekzalm. uit noorwegen geloof ik. ja elke dag is niet leuk ga nu naar 2 keer in de week. max 3 x :D
 
haha ja was kweekzalm. uit noorwegen geloof ik. ja elke dag is niet leuk ga nu naar 2 keer in de week. max 3 x :D

Haha, beter man!
Zelf eet ik het soms ook te vaak, dan komt het ook m'n strot uit!
3x vind ik ook net te doen.
 
Ik eet het tegenwoordig ook vaker. Je hebt bij de albert hein zakken diepgevroren zalmmoten. 5 euro voor 750 gram.

Ik maak het als volgt klaar:

Zalm van te voren laten ontdooien en de oven voorverwarmen. Een ruim stuk aluminiumfolie afscheuren.
De zalm hierop plaatsen, vervolgens doe ik er een heel klein beetje zout overheen.een klein beetje tijm en een beetje oregano (wilde marjolein?). Over dat laatste ben ik niet zeker omdat het allebei op het potje staat :P
het aluminiumfolie goed dichtvouwen zodat de vis niet droog wordt.

Het geheel in de oven op stand 4-5 ongeveer in 15 minuten gaar laten worden. Als het nog niet ontdooit is duurt het langer.
 
Ik eet het tegenwoordig ook vaker. Je hebt bij de albert hein zakken diepgevroren zalmmoten. 5 euro voor 750 gram.

Ik maak het als volgt klaar:

Zalm van te voren laten ontdooien en de oven voorverwarmen. Een ruim stuk aluminiumfolie afscheuren.
De zalm hierop plaatsen, vervolgens doe ik er een heel klein beetje zout overheen.een klein beetje tijm en een beetje oregano (wilde marjolein?). Over dat laatste ben ik niet zeker omdat het allebei op het potje staat :P
het aluminiumfolie goed dichtvouwen zodat de vis niet droog wordt.

Het geheel in de oven op stand 4-5 ongeveer in 15 minuten gaar laten worden. Als het nog niet ontdooit is duurt het langer.

Klinkt heel lekker!
 
thnx hier kan ik wat mee!

heb vandaag 100 gr gerookte zalmfilet gekocht bij de AH... gewoon op me brood gegooid, wat sla dr bij, tomaatje dr bij... was lekker :D

ps het was wel gekweekte zalm uit noorwege geloof ik. ik had een keer ergens gelezen dat je beter geen gekweekte zalm kunt nemen maar liever atlantische ? weet iemand daar meer over ?

schotelen wij jouw allemaal recepten toe hoe je verse zalm lekker maakt, koop je gerookte zalm :D.
 
Nog iemand een lekker receptje met zalm en pasta.
Ga namelijk vandaag iets klaar maken met zalm maar het werdt een beetje eentonig.
Iemand ideéén?

Thx.
 
:roflol: Maar nog steeds relevant :D
 
Zalm bestaat nog steeds ???

4df95acf-24ef-47a7-b11a-84e537cca637.jpg
 
Hoezo geen rauwe zalm op brood dan?

@ Pheno: ik vind het relatief duur. Kijk idd eens hoe goedkoop koolvis is.

Dat is ook gewoon hetzelfde als kipfilet met een goede biefstuk vergelijken.
 
Back
Naar boven