XXL Nutrition

Zalm recept (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Travis Bickle

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
1.186
Waardering
20
jongens ik was benieuwd hoe jullie je zalm klaarmaken. ik eet deze vis pas sinds kort vind het wel relaxt en wil het vaker gaan eten.

nu 2 x gegeten bij een vriend van mij die hakt de vis in kleine stukjes en gooit er dan tomatenpuree, creme frache, knoflook en ui bij in de pan.

als klaar is serveren bij pasta... is wel relaxt, alleen die creme frache lijkt mij not done. ongelofelijk veel verzadigd vet zit er zo'n klein bakje :eek:

dus ja vraag is; hoe eten jullie deze vis ?
 
Ik doe er een ui, verse tomaten en een lepel/beetje ketchup bij. Lekker laten sudderen en smullen maar :thumb:
+ een laurier blaadje
 
Laatst bewerkt:
gewoon een beetje insmeren met olijfolie, zout, en peper, in een schaal de gril/oven in.

serveren met rijst en sla, of wat je zelf lekker vind.
 
soms ook eens lekker als soep..

ik pak ofwel kant en klare soep of uit blik. (liefst minestrone)
gooi er wat verse ui en wortelen bij..
daarbij de zalm (gooi er ook 250gr pangasius of kabeljauw/stokvis bij)
alles in glazen kom met deksel.. de micro in 10min (indien diepvries vis) en smullen.. snel klaar en zeer lekker!
 
jongens ik was benieuwd hoe jullie je zalm klaarmaken. ik eet deze vis pas sinds kort vind het wel relaxt en wil het vaker gaan eten.

nu 2 x gegeten bij een vriend van mij die hakt de vis in kleine stukjes en gooit er dan tomatenpuree, creme frache, knoflook en ui bij in de pan.

als klaar is serveren bij pasta... is wel relaxt, alleen die creme frache lijkt mij not done. ongelofelijk veel verzadigd vet zit er zo'n klein bakje :eek:

dus ja vraag is; hoe eten jullie deze vis ?

bedoel je niet gewoon room? creme fraiche is namelijk slagroom, en smaakt dus zoet
 
gewoon een beetje insmeren met olijfolie, zout, en peper, in een schaal de gril/oven in.

serveren met rijst en sla, of wat je zelf lekker vind.

Let wel, zo kort mogelijk grillen. 3 minuutjes per kant is lang zat.

Drupje Japanse sojasaus en wat citroensap en klaar. (eventueel met wat wasabi)

(uiteraard wel verse zalm kopen en geen diepvriesmeuk)

Ik heb hem ook wel eens gekookt in wat sinaasappelsap, ook heel apart.
 
bedoel je niet gewoon room? creme fraiche is namelijk slagroom, en smaakt dus zoet

(slag)room is alleen zoet als je er suiker doorheen doet.

creme fraiche is licht zurig (aangezuurde room)
 
Ik pak gewoon zalm uit blikje. En ik doe er peper over heen
en werk het zo na binnen. Echt lekker
 
Gewoon een zalmmoot grillen en wat vis/zalmkruiden erover:

260848999_4a4912a85f.jpg


Serveren met wat rijst en groente:lick:
 
Zalm kun je toch ook rauw eten? Op brood of met rijst, of ben ik nu gek?
 
Zalm kun je toch ook rauw eten? Op brood of met rijst, of ben ik nu gek?

Ik eet hem inderdaad rauw, met eetstokjes op zijn Japans: sashimi.
Zalm in repen van 1 cm snijden.
Dopen in de Kikkoman ketjap(zoute Japanse ketjap) met een beetje wasabi er doorheen.
Kan je zeker ook met rijst eten, heerlijk!
 
Aha oke, jammer dat zalm zo duur is..
 
Aha oke, jammer dat zalm zo duur is..

Ik koop hem altijd uit de diepvries bij Dirk van den Broek.
Dan valt de prijs wel mee, maar vooral niet de wilde zalm nemen.
Die is echt niet te vreten...
 
Zalm kun je toch ook rauw eten? Op brood of met rijst, of ben ik nu gek?

op brood eet je geen rauwe zalm, wel gerookte zalm.
 
Je kan zalm rauw , gerookt , gebakken , gegrild of gepocheerd eten . Met zalm kan je goed combineren . Ik maak er wel eens tartaar van . Snij je rauwe zalm in kleine blokjes . Meng er sjalot , mosterd , peper , zout en bieslook door .
Als ik zalm bak , dan zorg ik ervoor dat de zalm nog roze is vanbinnen . Doorbakken zalm is heel droog . Te combineren met rijst , pasta , aardappels ...
 
Je kan zalm rauw , gerookt , gebakken , gegrild of gepocheerd eten . Met zalm kan je goed combineren . Ik maak er wel eens tartaar van . Snij je rauwe zalm in kleine blokjes . Meng er sjalot , mosterd , peper , zout en bieslook door .
Als ik zalm bak , dan zorg ik ervoor dat de zalm nog roze is vanbinnen . Doorbakken zalm is heel droog . Te combineren met rijst , pasta , aardappels ...

zalmtartaar he....hmmmmm goed plan.

Zalm duur ? Huh ?

t'is hier goedkoper dan biefstuk, maar duurder dan kipfilet, maar ja, je kunt niet altijd alleen maar koolvis of kipfilet eten.
 
op brood eet je geen rauwe zalm, wel gerookte zalm.

Hoezo geen rauwe zalm op brood dan?

@ Pheno: ik vind het relatief duur. Kijk idd eens hoe goedkoop koolvis is.
 
Zalmmhmmmmm!
 
zalm uit de diepfries

pannetje, water er in. zalm erin pleure 3 min laten koke zalm eruit citroensap erbij en peper en eten maar:D
 
Back
Naar boven