MuscleMeat

Zalm uit de oven! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Neko.

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
21 dec 2015
Berichten
284
Waardering
187
Lengte
1m60
heyhey,

Ik heb laatst zalm uit de oven gemaakt echt super lekker en uit de oven natuurlijk lekker gezond.
Je kan zelf nog variëren met wat je er allemaal nog extra in doet of uit laat, maar zo had ik het gedaan.
Het recept was voor 4 personen.

500gr zalm, dat waren 4 mootjes uit de vriezer.
2 grote zoete aardappelen
1 zak Italiaanse roerbakgroentes
3 tenen knoflook
peper
zout
verse basilicum
1 citroen
honing
mosterd

ik heb de zoete aardappelen gewoon gewassen en met schil in stukjes gesneden en 4 min gekookt.
Daarna gaan ze in een ovenschaal en heb ik de 3 tenen knoflook geperst en er bij gedaan inclusief, peper, zout, gehakte bassilicum blaadjes. Hierna zet je de schaal 15min in de oven op bij mij 200c op de stand grillen.

Ondertussen kun je de zalm uit de vriezer halen, deze even wassen en bestrooien met peper en zout.

Na de 15min haal je de schaal uit de oven en verdeel je de Italiaanse groentes over de schaal.
Hierop leg je de zalm, op de zalm leg je lekker veel gehakte basilicum en knijp je een halve citroen op uit.
Nogmaals op dezelfde stand 15min in de oven.

Ik had er een sausje bij gemaakt voor de liefhebbers, dit heb ik op gevoel gedaan.
Ongeveer 3 eetlepels mosterd en 2 eetlepels honing door elkaar en klaar.

alles kan je met een grote schep mooi op een bordje scheppen met de zalm bovenop, nog even paar druppels van het sausje er op en wat citroen sap en klaar :D
 
Hmm klink lekker zalk komenda dagen eens proberen [emoji2]
 
jammer dat er geen foto bijzit amigo
 
Zal is kijken of nog foto heb is al aardig tijdje geleden
 
Heb geen Citroen honing en bascillium maar de rest zit nu in de oven... gooi er nog wat cashews op voor de finishingg touch
 
Hier gaat het de oven in:
nb9gfd.jpg


Hier komt het d'r uit
11946dj.jpg


En hier ligt het op mijn bord

2qbfw3d.jpg

Was best lekker
 
Back
Naar boven